Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@17:07:38 GMT

سمنان در آستانه بحرانی‌ترین وضعیت کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۶۹۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون، پیش از رسیدن به اوج موج پنجم، در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه سه‌شنبه به رسانه‌ها افزود: ۲۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

وی با بیان اینکه کرونا با این شدت بحرانی در استان سمنان بی‌سابقه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدارهایی ارایه شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه هنوز موج پنجم کرونا در استان نقطه اوج خود نرسیده است و روزهای بحرانی‌تر دور از انتظار نیست، افزود: هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استانها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

وی گفت که عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم. 

وی یادآور شد: سیر کرونا اکنون همچنان در استان افزایشی است.

دانایی با گلایه از شهروندان استان سمنان گفت: تفاوت موج پنجم کرونا با موج‌های گذشته در این است که هیچ تغییر رفتاری در بین مردم استان سمنان مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در موج های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دایم و دقیق از ماسک همراه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همه شهروندان خواست با حساس بودن نسبت به توصیه‌ها در برابر کرونا، یاریگر بخش بهداشت و درمان باشند.

اکنون در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، از دیروز تا امروز ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی موج پنجم کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آب تربت حیدریه روز چهارشنبه گفت: بحرانی ترین کسری مخزن آبهای زیرزمینی این منطقه مربوط به دشت رخ تربت حیدریه بوده، به طوریکه میزان برداشت آب از این دشت ۵۲ میلیون متر مکعب بیشتر از تغذیه آن است.

مهدی طلعتی افزود: بحرانی ترین کسری مخزن آبهای زیرزمینی این منطقه مربوط به دشت «رخ» تربت حیدریه بوده، به طوریکه میزان برداشت آب از این دشت ۵۲ میلیون متر مکعب بیشتر از تغذیه آن است.

وی گفت: در شرایط کنونی کسری مخزن دشت «زاوه» تربت حیدریه ۴۷ میلیون متر مکعب و دشت «رشتخوار» ۳۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر امور آب تربت حیدریه افزود: هرچه برداشت بیشتر باشد، حجم آبخوان کوچکتر می شود و به عبارتی این وضعیت موجب بحرانی شدن مخازن آبهای زیرزمینی شده است.

طلعتی با تایید اینکه اگر این روند ادامه یابد و نتوان مدیریت کرد شرایط برای زندگی انسان و حیات وحش سخت خواهد شد گفت: مدیریت آب صرفا به یک اداره مربوط نمی شود و موضوعی فرابخشی است، باید سایر نهادها مانند جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نهادهای اجتماعی و غیره کمک کنند.

او افزود: نمی‌توان گفت از فردا برداشت آبی از دشت رخ صورت نگیرد؛ چون معیشت و زندگی مردم به کشاورزی و آب وابسته است.

تربت حیدریه با جمعیت حدود ۲۲۵ هزار نفر، در جنوب خراسان رضوی و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مشهد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی