Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:13:24 GMT

معرفی ۱۷ شهردار خوزستان به دستگاه‌های نظارتی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۸۴۲

معرفی ۱۷ شهردار خوزستان به دستگاه‌های نظارتی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شهاب صدیقی سه شنبه در نشست قرارگاه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات آب شرب، دفع آب های سطحی و فاضلاب بیان کرد: بعد از آبگرفتگی که در سال ۹۹ در برخی شهرستان های خوزستان به ویژه اهواز و بندر امام (ره) رخ داد در سطح ملی مصوب شد تا شهرداران مناطقی که دچار آبگرفتگی و سیلاب می شوند مطالعات لازم در این خصوص را ارائه دهند تا اعتبار جهت رفع این مشکلات را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سوی وزارت کشور مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده است که باید تلاش کنیم بیشترین اعتبار را از این بخش دریافت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه به همین دلیل مطالعات در این خصوص به جد در استان پیگیری شد افزود: مقرر شد که شهرداران ۸۶ شهر در استان مطالعات لازم را تا پایان تیرماه امسال در این خصوص انجام دهند که متاسفانه ۱۷ شهردار این مطالعات را انجام ندادند.

وی اظهار داشت: مابقی طرح ها به دفتر فنی استانداری خوزستان ارسال شده است تا مورد کارشناسی علمی قرار گیرند.

وی گفت: در پی قراردادی که با دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گرفت مطالعات علمی این طرح ها توسط اساتید این دانشگاه ها انجام می شود که ۳۰ طرح را مورد بررسی قرار دادند.

صدیقی افزود: ازاین تعداد ۲ طرح تصویب و ۱۰ طرح دارای نقص بودند و ۱۸ طرح هم نواقص جزئی داشتند که بعد از رفع نقص تایید می شوند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت : در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب های سطحی استان انجام برآورد شده که ۵۰ درصد این میزان هزینه مربوط به اهواز است.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای سیستم جمع آوری آبهای سطحی اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که به شرط انجام مطالعات در شهرهایی که با مشکل آبگرفتگی مواجه هستند پرداخت می شود.

فاضل عبیات بیان کرد: خوزستان بیش از هر استان دیگری با مشکل آبگرفتگی درگیر است و باید برای حل این مشکل تامین اعتبار و اجرای پروژه ها انجام شود.

بارندگی شدید در آذر ماه پارسال باعث آبگرفتگی شدید در برخی مناطق استان به ویژه در اهواز و ماهشهر شد که ارزیابی این خسارت‌ها به بنیاد مسکن خوزستان واگذار شد.

طبق اعلام مدیرک بنیاد مسکن خوزستان بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان های اهواز و ماهشهر بر اثر آبگرفتگی دچار خسارت شدند.

برای رفع مشکل آبگرفتگی در اهواز و برخی مناطق استان پروژه ها و طرح هایی از سوی آبفای استان و شهرداری اهواز ایجاد شده است که با اجرای آن ها بخش عمده مشکلات در این بخش حل می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم خوزستان مدیریت بحران شهرداران دستگاه های نظارتی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم رفع مشکل مشکل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود