Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@00:10:27 GMT

الجزایر درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده عمدی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۲۵۱

الجزایر درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده عمدی

وزیر کشور الجزایر خبر داد که آتش‌سوزی‌های گسترده این کشور در نتیجه اعمال مجرمانه بوده و دستور آغاز تحقیقات در این باره را صادر کرد.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری الجزائر اعلام کرد که دستکم ۲۵ نظامی در حین نجات شهروندان از آتش‌سوزی‌ها در دو استان «تیزی وزو» و «بجایه» جان باختند.

به گزارش روسیا الیوم، عبدالمجید تبون ، رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه، گفت که الجزائر در پی وقوع آتش سوزی در مناطق وسیعی در شمال این کشور ،آزمایش سختی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توئیتی نوشت: وطن نجات یافته ما بار دیگر تجربه سخت و دردناکی دارد که به مصائب یک سال گذشته تاکنون افزوده شده است؛ اما همانطور که در سختی‌های قبلی پیروز شدیم به لطف خدا در این هم پیروز خواهیم شد. قلب ما با همه کسانی است که در خاموش کردن آتش سهم دارند، همانطور که دستور داده‌ایم تمام اقدامات لازم را برای کنترل اوضاع انجام دهند.

تبون افزود: همه امکانات موجود از نظر مالی و انسانی برای مقابله با این آتش سوزی‌ها که چندین ایالت را تحت تأثیر قرار داده  به کار گرفته شده است و منتظر موفقیت نهایی بر این فاجعه هستیم. دولت بلافاصله خسارات وارده را برآورده و شروع به جبران خسارت آسیب دیدگان می‌کند.

وزیر کشور الجزایر روز سه شنبه از ۷۲ آتش سوزی هم زمان خبر داد که از روز دوشنبه در جنگل‌های شمال و شرق این کشور آغاز شده و آن را در نتیجه اعمال مجرمانه عنوان کرد و دستور آغاز تحقیقات درباره این حادثه را صادر کرد.

کشورهای حوزه مدیترانه امسال با موج گرمای شدید مواجه هستند که موجب آتش‌سوزی‌های گسترده و مخرب و همچنین آلودگی هوا شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان آتش سوزی نظامی کشته دولت الجزایر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی تشدید تنش‌ها و اعترضات در تفلیس، پایتخت گرجستان در واکنش به تصویب قانون جنجالی «عناصر بیگانه»، پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی بوده و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است.

پلیس گرجستان قصد دارد تا با استفاده از گاز اشک‌آور و آب‌پاش، معترضان را که مقابل پارلمان گرجستان دست به اعتراض گسترده زده‌اند، متفرق کند. این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

کد خبر 6094081

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم شفت
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند