Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@13:32:25 GMT

جدال با مرگ در صف دارو

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۲۷۱

این روزها که کشور در وضعیت سیاه کرونا قرار دارد و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر جان شان را از دست می‌دهند و به اذعان مسئولان وزارت بهداشت و بررسی‌های میدانی اغلب بیمارستان‌های کشور تخت خالی برای بستری بیماران ندارند، تصاویری از صف‌های طولانی برای تهیه داروهای کرونایی منتشر شده است که شهروندانی را نشان می‌دهد که عملا در حال جدال با مرگ و کرونا در این صف‌های طولانی هستند و همچنین تصاویری از بستری بیماران روی زمین منتشر شده که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است و برخی دیگر از موارد رعایت‌نکردن پروتکل‌ها که ضرورت نظارت مسئولان را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: با گذشت یک سال و نیم از شروع بحران کرونا و تولید اغلب داروهای درمان کرونا در کشور، موضوع کمبود دارو و سرم در کشور به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است که به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی باید نظارت بیشتری بر بازار دارویی کشور داشته باشند تا شاهد رسوخ داروهای حیاتی بیماران به بازار سیاه آن هم با قیمت‌های نجومی تا ۱۵ برابر قیمت واقعی نباشیم.

دکتر علیرضا سالم، عضو رسمی شورای عالی داروخانه‌های کشور درباره چگونگی سردرآوردن داروهای کمیاب در بازار آزاد گفت: «شبکه مخوف قاچاق دارو به این شکل عمل می‌کند که با تهیه نسخه داروهای کمیاب آنها را از داروخانه‌های منتخب تهیه می‌کند و در بازار سیاه با ۱۰ برابر قیمت به فروش می‌رساند.»

بستری روی زمین

همان‌طور که پیش از این نوشتیم این روزها وضعیت تعداد بیماران کرونایی آنقدر وخیم است که در بیشتر شهرها تخت خالی برای بستری بیماران وجود ندارد و تصاویری از بستری بیماران روی زمین منتشر می‌شود. این تصاویر متعلق به بیمارستان‌های شهرهای مشهد، قزوین، جاسک و ... بود که خود حکایت از تعداد زیاد بیماران داشت. این ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها به حدی شده که دیگر جایی برای بستری بیمار وجود ندارد و بیماران روی زمین بستری می‌شوند. چند روز پیش هم تصویر بستری بیماران روی صندلی خودروها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

کمبود پرستار و کادر درمان

در بیمارستان‌ها فقط امکانات کم نیست بلکه تعداد بیماران چنان زیاد شده که نیروی انسانی هم برای خدمات‌دهی به بیماران بسیار کم است. به گفته دبیرکل خانه پرستاری کشور پیش از کرونا در کشور کمبود پرستار داشتیم و حالا در شرایط کرونایی کمبود پرستار شدیدتر شده است. محمد شریفی‌مقدم گفته: «به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱٫۵ پرستار داریم. وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به حال خود رها شده است.»

بد نیست بدانید در وضعیت قابل قبول باید به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۰ پرستار وجود داشته باشد؛ وضعیتی که در کشورهای اروپایی شاهد آن هستیم. البته در کشورهایی مانند ارمنستان و آذربایجان به ازای هر هزار نفر جمعیت ۶ پرستار وجود دارد ولی در کشور ما این رقم به ۱.۵ پرستار برای هر هزار نفر رسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بستری بیماران بیماران روی هزار نفر روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران