Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:12:16 GMT

اصفهان را قرنطینه کنید/ شرایط فوق بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۳۱۱

اصفهان را قرنطینه کنید/ شرایط فوق بحرانی است

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: وضعیت استان، شهر اصفهان و شهرستان‌ها فوق بحرانی است، در گذشته زمانی که از ۲ هزار بیمار گذشتیم، هشدار دادیم که این ویروس دلتا از سایر ویروس‌ها متفاوت است و می‌تواند برای اولین بار تعداد بیماران بستری را به ۳ هزار بیمار برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه توصیه‌ها و خواهش‌های ما هیچ تغییری در رفتارهای اجتماعی مردم و هیچ حساسیتی در مسؤولان به لحاظ ایجاد قرنطینه سراسری در استان اصفهان ایجاد نکرد، افزود: شاید اگر همان روز که بالای ۲ هزار بیمار را رد کردیم و نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار ‌رسیدیم ۷ تا ۱۰ روز توقف کلیه فعالیت‌ها در سطح شهر و ترددها انجام شده بود و نه فقط تعطیلی اصناف، شاید امروز به ۳ هزار بیمار بستری نمی‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه رکوردهایی که زدیم قابل قیاس با موج‌های قبلی نیست و بعضی از آمارهای روزانه ما ۲ تا ۳ برابر پیک‌های دوم و سوم کرونا در استان است، گفت: تعداد بستری‌ها یک رقم وحشتناک در یک روز به ۵۷۰ بیمار رسیده است، از طرفی تعداد موارد آی سی یو به بیش از ۴۰۰ بیمار رسیده است که اصلاً سابقه نداشته است که با این تعداد بیمار مواجه شویم که نیازمند خدمات آی سی یو و تأمین مداوم اکسیژن هستند.

سونامی فوت ناشی از کرونا به اصفهان نزدیک می‌شود

نجیمی با بیان اینکه این یک هشدار است که با وجود آن که تعداد موارد فوت به ۳۰ نفر محدود شده، ممکن است روزهای آینده با یک سونامی موارد فوت روبه رو باشیم، بیان کرد: تعداد بیماران بستری از ۳ هزار نفر گذشت، تخت خالی وجود ندارد و مجبور شدیم تعدادی از بیمارستان‌ها را مجدد افزایش تخت و ظرفیت دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از تست‌های کرونا مثبت می‌شود، ادامه داد: بیمارستان عیسی بن مریم را با ۱۱۰ تخت وارد کووید کردیم و تخت ‌های سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان الزهرا را به ۷۵۰ تخت افزایش دادیم و برای این تعداد تخت پرسنل آماده نداریم و جای نگرانی است.

وی با تأکید بر اینکه این تعداد بیمار نیاز به دارو، اکسیژن و سرم دارند و از طرفی تأمین اینها روزانه یک معضل برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است، عنوان کرد: ۳ هزار بیمار بستری و هزار بیمار سرپایی روزانه به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و داروها را دریافت و در منزل مراقبت می‌شوند، تقریباً ۴ هزار بیمار فعال در گردش به صورت سرپایی، کلینیکی و بستری داریم و رقم بسیار بالایی است.

نجیمی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های شهرستان‌های استان اصفهان گفت: تقریباً در همه شهرستان‌ها به تکمیل ظرفیت رسیده‌ایم، بعضی از شهرستان‌ها که ۲ بیمارستان داشتند یک بیمارستان را به کرونا اختصاص دادند و دیگری را به سایر بیماری‌ها، یا بعضی از شهرستان‌ها که یک بیمارستان داشتند ۵۰ درصد آن را به کرونا اختصاص دادند، در حال حاضر وضعیت به شکلی است که مجبور هستیم تمام ظرفیت بیمارستان‌ها را به کرونا اختصاص دهیم و سبب می‌شود که در ارائه خدمت به سایر بیماری‌ها با مشکل مواجه شویم و یک افزایش فوت بیماران غیرکرونایی را داشته باشیم.

اصفهان باید به طور کامل قرنطینه شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای تأمین رمدسیویر مشکلی نداریم، افزود: میزان تولید سرم در کشور کم شده و مجبور به واردات آن شدیم، در سطح استان اصفهان کمبود سرم داریم اما در بیمارستان‌ها سرم به آن اختصاص یافته و مشکلی نداریم و ممکن است در سطح شهر و درمانگاه‌ها سرم کم باشد.

وی با تأکید بر اینکه چندین بار درخواست کردیم کارخانه بیمارزایی و تولید بیمار باید متوقف شود، بیان کرد: شاید رعایت پروتکل‌ها، واکسیناسیون، بالا بردن پایبندی به پروتکل‌ها می‌تواند، برای کنترل کرونا مفید باشد، اما هیچ‌کدام راه حل قطعی نیست، تنها راه حل قطعی که وجود دارد، قرنطینه کامل به معنی محدود کردن همه فعالیت‌ها چه سازمان‌ها، اصناف، آموزشی و تجاری و کاهش ترددهای غیرضروری در شهر اصفهان است، اگر این کار را نکنیم، کارخانه تولید بیمار به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و فکر می‌کنم، نتوانیم حتی قله‌ای با این شرایط برای موج پنجم متصور باشیم.

نجیمی با تأکید بر اینکه مسؤولان استانی توجه کنند که زمان را از دست داده‌ایم، شرایط فوق بحرانی می‌تواند به شرایط فوق فاجعه تبدیل شود، گفت: مسؤولان از موج چهارم به بعد کرونا را رها کردند، در این راستا ۲ مشکل داریم یکی دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها که به هیچ وجه در عمل اجرا نمی‌شود و دیگری نبود جدیتی که باید برای تصمیم‌های سخت و جدی بگیرند، در کل تصمیمات جدی برای قرنطینه که گرفته نمی‌شود و غفلت و بی‌عملی در مقابل این موج، روز به روز فجایع و شرایط زیان‌باری را برای مردم استان اصفهان ایجاد می‌کند.

 مسؤولان مقصر هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کل مسؤولان استانی و کشوری به لحاظ مسؤول و شهروند مقصر هستند، عنوان کرد: همه مراسم‌ها برگزار می‌شود، فقط تغییری که نسبت به شرایط غیرکرونا انجام می‌دهیم زیر آن می‌نویسیم با رعایت پروتکل‌ها و عملاً هیچ اتفاقی نمی‌افتد، زمانی که جشنی می‌گیریم و هزار نفر را در کنار هم می‌آوریم ورود و خروج افراد و استفاده از ماسک را نمی‌توان کنترل کرد.

وی با انتقاد از اینکه کلمه رعایت پروتکل‌ها یا اجرای مراسم با رعایت پروتکل‌ها بیشتر خنده‌دار و اسبابی شده که هیچ تغییری در محدودیت‌ها نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: هر مراسمی بخواهیم بگیریم به صرف اعلام رعایت پروتکل‌ها اجرا می‌کنیم و خیلی از ضربه‌هایی که خوردیم برای مراسم‌ها، جشن‌ها و حتی جلسات و کنفرانس‌های خبری بوده است.

نجیمی با بیان اینکه ویروس کرونا دلتا ظرف چند دقیقه می‌تواند به چند نفر منتقل شود، گفت: فضای باز هم وقتی تعداد جمعیت بالا برود و عبور و مرور سخت شود، تفاوتی با فضای بسته ندارد و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مبنا تصمیمات ستاد کرونا است، امیدوار هستیم که ستاد کرونا جدی بگیرد و حالا هم که پایبند هستیم به تصمیمات ستاد، ستاد باید اولویت را حفظ سلامت و جان مردم بگذارد.

هدایت نذرهای ماه محرم به سمت تهیه غذای بیماران بیمارستانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بسیاری از علما و امام جمعه اصفهان بیانات‌شان در زمینه مراسم‌های ماه محرم صریح بوده است، نباید در آینده حسرت آن را بخوریم که چرا مراسم‌ها را مجازی برگزار نکردیم، نفس عزاداری را می‌توان در منزل به صورت مجازی برگزار کرد، اولویت جان انسان‌ها است، یک فرد آلوده به ویروس کرونا می‌تواند ۱۵ نفر را به راحتی آلوده کند و از این تعداد ۱۰ نفرشان فوت می‌کنند.

وی با تأکید بر هدایت نذرهای ماه محرم به سمت تهیه اقلام بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر مشکل تأمین غذای بیماران وجود دارد، امیدوار هستیم پویشی ایجاد شود که این مشکل را برطرف کنیم و به جای اسراف به نیت امام حسین(ع) مشکل غذای بیمارستان‌ها را به مدت ۱۵ روز حل کنیم.

نجیمی ادامه داد: می‌توان به نیت این ایام و رشادت امام حسین(ع) نیت کنیم و در این راه به کادر درمان، بیماران، نیازمندان و کسانی که در شرایط کرونا بیکار شدند، کمک کنیم اگر این کار را انجام دهیم از این موج عبور می‌کنیم و افزایش بیمار نخواهیم داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند واکسیناسیون در استان اصفهان بیان کرد: وضعیت واکسیناسیون خوب است، متولدان ۴۸ و قبل از آن فراخوان و گروه‌های پرخطر و اعلامی هم اضافه شدند، در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت استان دز اول را تزریق کردند، اگر واکسن تأمین شود، می‌توانیم تزریق واکسن را به ۴۰ تا ۵۰ هزار دز در روز برسانیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۳۰/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرنطینه اصفهان واکسیناسیون کرونا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل ها استان اصفهان بیمارستان ها تعداد بیمار حال حاضر هزار بیمار شهرستان ها مراسم ها ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد