Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یمنی‌ها در محکومیت ادامه تعطیلی فرودگاه صنعا برای پنجمین سال متوالی در این فرودگاه تجمع کردند و از تمامی جهان و سازمان‌های بشردوستانه و حقوق بشری خواستار توجه به فاجعه انسانی‌ای شدند که این اقدام برای یمنی‌ها به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معترضان، تمام پیامد‌های فاجعه بار تعطیلی فرودگاه و خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن را متوجه ائتلاف متجاوز سعودی دانستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: کارکنان اداره کل هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن و بخش‌های مختلف آن همزمان با پنجمین سالروز تعطیلی فرودگاه صنعا و محدود کردن سفر یمنی‌ها در این فرودگاه فریاد اعتراض آمیز سر دادند و از تمامی جهانیان و سازمان‌های بشردوستانه و حقوقی خواستار توجه به فاجعه انسانی شدند که این اقدام ائتلاف سعودی باعث آن شده است.

خالد الشایف، مدیر فرودگاه بین المللی صنعا در گفتگو با المیادین تاکید کرد: هدف از این تجمع جلب توجه جهان به حجم فاجعه انسانی ناشی از بستن فرودگاه بین المللی صنعا است.

او در ادامه افزود: از سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی و سازمان هوانوردی کشوری و جامعه بین الملل و خیرین جهان خواستار تسریع در بازگشایی فرودگاه صنعا هستیم.

از سوی دیگر رائد الجبل، قائم مقام اداره کل هواپیمایی کشوری و هواشناسی در یمن گفت: ابتکار‌های بسیاری در این راستا ارائه شده که به شکست انجامیده است. از جمله آن‌ها ابتکار کوریدور هوایی سازمان ملل است که همچون دیگر وعده‌های سازمان ملل تنها در حد وعده بوده است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش خود گفت: بسته بودن فرودگاه صنعا باعث ایجاد فاجعه انسانی مضاعفی شده و منجر به فوت بیش از ۹۵ هزار بیمار شده که به شدت نیازمند سفر به خارج از یمن برای درمان بودند.

عبدالرحمن خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت صنعا بیش از ۴۸۰ هزار بیمار نیازمند سفر به خارج از یمن برای درمان در معرض مرگ قرار دارند که از این بین بیش از ۷۵ هزار بیمار سرطانی و ۸ هزار بیمار کلیوی وجود دارند که برای نجات جانشان نیازمند عمل پیوند کلیه هستند.

مازن الصوفی، سخنگوی اداره کل هواپیمایی کشوری و هواشناسی در یمن در این باره گفت: رنج بیماران همچنان ادامه دارد و مرگ، جان هزاران بیمار را می‌گیرد.

او تاکید کرد: فرودگاه صنعا تنها در مقابل پرواز‌های غیرنظامی و برای ضعیف‌ترین قشر این جامعه یعنی بیماران بسته است.

خبرنگار المیادین در ادامه گفت: بسته بودن فرودگاه صنعا در کنار فاجعه انسانی و بهداشتی، منجر به محرومیت ۴ میلیون یمنی از بازگشت به وطنشان شده کما اینکه باعث شده هزاران دانش آموز از بورسیه‌های تحصیلی شان در خارج از یمن باز بمانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن عربستان سعودی فرودگاه صنعا تعطیلی فرودگاه فاجعه انسانی فرودگاه صنعا هزار بیمار یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • بارورسازی ابرها می‌تواند منجر به اثرات فاجعه بار شود
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول