Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس انجمن داروسازان استان مرکزی گفت: زمانی که قیمت به موقع اصلاح نمی‌شود، شرکت‌های تولیدکننده دارو از مسیر تولید جا می‌مانند و سرویس خط تولید، تعمیر تجهیزات و خرید مواد اولیه انجام نمی‌گیرد که در این شرایط، مسلما صنعت از جمله صنعت سرم‌سازی دچار مشکل می‌شود.

دکتر بهزاد احدزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبودهای دارویی و سرم در استان مرکزی به مانند دیگر نقاط کشور، اظهار کرد: وزارت بهداشت رسما طی نامه‌ای اعلام کرده است که سرم در بین داروخانه‌های خصوصی توزیع نشود و فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد که این نامه در واقع نشان می‌دهد که کمبود سرم پذیرفته شده است و از طرفی فقط به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران کرونایی در روز باید چند مرتبه سرم دریافت کنند و از طرفی داروهای این بیماری باید از طریق سرم تزریق شود، این بیماران در اولویت دریافت سرم قرار گرفتند که البته اقدام درستی است، اما اینکه سرم به داروخانه‌های خصوصی اختصاص نیابد مشکلات خاص خود را ایجاد می‌کند.

احدزاده با بیان اینکه اگر شخصی نیاز به سرم داشته باشد باید به بیمارستان‌ها مراجعه کند که این امر بار اضافی برای مراکز درمانی و کادر درمانی می‌شود، افزود: از طرفی مراجعه بیمار غیرکرونایی به بیمارستان‌ها خطر ابتلای وی به کرونا را بالا می‌برد، البته قول تامین و واردات سرم را داده‌اند.

تولید سرم کار سختی نیست، اما ...

وی در خصوص تولید سرم در کشور اظهار کرد: بیش از۵۰ سال است که سرم در کشور تولید می‌شود و تولید آن برای داروسازان کار پیچیده‌ای نیست، اما سرم فقط ترکیب نمک و قند با آب نیست، در فرایند تولید سرم نیاز به بطری پلی اتیلن و پلی پروپیلن با گرید مخصوص است و از طرفی قیمت نیز مسئله مهمی در روند تولید است.

رییس انجمن داروسازان استان مرکزی، گفت: زمانی که قیمت به موقع اصلاح نمی‌شود، شرکت‌های تولیدکننده در واقع از مسیر تولید جا می‌مانند، سرویس خط تولید، تعمیر تجهیزات و خرید مواد اولیه انجام نمی‌گیرد و مسلما صنعت از جمله صنعت سرم‌سازی دچار مشکل می‌شود، فرآیند تولید ارزان قیمت نیست و تهیه تجهیزات این صنعت گران است. زمانی که تولیدکننده کالایی را با قیمتی کمتر از هزینه تولید، عرضه می‌کند قطعا دچار مشکل می‌شود.

مطالباتی که روند تولید و توزیع دارو را مختل می کند

وی با بیان اینکه در عرصه داروسازی، محصول تولیدی توسط شرکت‌های داروسازی به شرکت‌های پخش و بیمارستان‌ها که اغلب دولتی هستند، به عنوان مصرف‌کننده عرضه می شود، افزود: گاهی بیش از شش ماه بازپرداخت هزینه داروها از سوی بیمارستان‌ها و در واقع دولت زمان می‌برد و مسلما این بدهی‌ها به شرکت‌های پخش و تولیدکننده فشار می‌آورد و عدم تغییر قیمت در کنار این نقیصه روند تولید را مختل می‌کند.

احدزاده در خصوص کمبودهای دارویی در کشور بیان کرد: در حال حاضر در تامین داروهای بیماران خاص که وارداتی است چالش جدی وجود ندارد و لیست دارویی دائما در حال تغییر است، تا پیش از این با کمبودهایی در تامین انسولین مواجه بودیم که رفع شد و این روزها در برخی از اقلام دارویی با کمبود روبرو هستیم.

شوک های مکرر برای بازار تولید دارو

وی در خصوص راهکارهای رفع این معضل در حوزه سلامت گفت: در حال حاضر دولت در حال تغییر است، باید صبر کرد تا به صورت کامل مستقر شود و وزرا تعیین شوند ولی تا آن زمان در صورت امکان می‌توان از بودجه‌های اضطراری استفاده کرد تا بدهی‌های شرکت‌های دارویی و پخش تسویه شود، البته با توجه به نوسانات ارزی، واردات نیز دچار چالش است و این امر تولیدکننده را تحت فشار قرار داده است. مسلما این شرایط بازار دارویی و تولید را دچار شوک‌های مکرر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دارو واکسن کرونا اراك استانی اجتماعی استان مرکزی بیمارستان ها تولید سرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ