Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن ذاکریان افزود: آموزش و سازماندهی حدود ۳۵۰ نفر از طلاب و بسیجیان برای کمک به کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی با عنوان "مردم‌ یاران سلامت" انجام شده و این افراد آماده به‌کارگیری در بخش‌های کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان این مجموعه از نخستین روزهای شیوع کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان بودند و همکاری‌های لازم را با آنان داشتند، ادامه داد: انجام تست‌های سریع کرونا و کمک به شناسایی هر چه بهتر موارد ابتلا به کرونا در حال انجام است و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تا پایان بحران کرونا در کنار مدافعان سلامت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: مکاتبه‌ با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه آمادگی برای آموزش هیات‌های مذهبی جهت رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری محافل سوگواری ماه‌های محرم و صفر انجام شده و آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم.

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار این استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیات عالی‌رتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد: هم‌اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونای دلتا هستند ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۲۰۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۵۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۷۰ نفر را گرفته است. ۱۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۳ هزار و ۷۹۹ قربانی بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران نیز بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر جمعیت مبتلایان به کرونا در جهان دارد.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مشهد سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشجو سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرستان در وضعیت ویروس کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری