Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر معدنی استان گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران‌های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مشاور و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در چند ماه گذشته و با فعال شدن ستاد توسعه خاوران و ورود سازمان‌های وابسته به وزارت صمت از جمله تهیه تولید و ایمیدرو، اتفاقات خوبی در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ورود این مجموعه‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های اکتشافات و مطالعات صورت داده اند، پیامدهای مطلوبی به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با همراهی وزارت صمت شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی در استان تسهیل می‌شود بیان کرد: آن چه باید انجام شود این است که شرکت‌ها و اشخاص دارای صلاحیت تخصصی، تمکن مالی و با امکانات و تجهیزات کافی به این حوزه ورود کنند تا معادن استان به معنای واقعی فعال شوند.

ملانوری تأکید کرد: برای ما مهم است که هلدینگ‌هایی همچون گل گهر، چادرملو، گهر زمین و مس که از پشتوانه ‌های مالی و فنی و مهندسی خوبی برخوردارند، به حوزه معدن استان ورود کنند چرا که ورود این هلدینگ‌ها ضمن این که سرمایه گذاری آنها را به همراه دارد، الگویی برای پیشرفت استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ذخایر معدنی استان، گفت: با وجود این ذخایر در کنار دیگر پیشران‌های توسعه شامل کشاورزی، گردشگری و مرز، عنوان محرومیت زیبنده استان خراسان جنوبی نیست.

500 میلیون تن ذخایر مس در سیستان و بلوچستان کشف شد/ شناسایی ذخیره خوب تیتانیوم در ‌فنوج ‌صنعت و معدن استان کرمان در شرایط سخت تحریم 10 درصد رشد کردپرداخت 119 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش صنعت و معدن در سال 99

ملانوری به برخی موانع بر سر راه حضور و فعالیت شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مزایده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، دست و پای استان را برای انعقاد قرارداد با این مجموعه‌ها بسته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری این هلدینگ‌های دارای صلاحیت که سابقه فعالیت شایسته هم دارند را راهکاری ارائه کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است معادن، منبع ثروت، اشتغال، درآمدزایی و توسعه برای استان باشند، باید راه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آنها هموار شود.

انتهای پیام/252/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان در آن حضوری فعال و نتیجه بخش داشت، موفق شدیم تا موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن؛ کل اکوسیستم عناب و زرشک توسط فائو رصد می شود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

وی گفت: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشورهای مختلف در غرفه استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قراردادهایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشورهای دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و  افغانستان درخواست انعقاد قرارداد داریم که پیش بینی می کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرارداد نهایی ببندیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تاسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآوردها به استان خواهد آمد.

جعفری افزود: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت تر از دیگر اکسپو ها خواهد بود.

وی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه ها بسیار کلان است نمی توان قبل از نهایی شدن قرارداد ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی