Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@11:56:20 GMT

ناهمواری های جاده‌ای و افزایش تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۵۹۱۷

ناهمواری های جاده‌ای و افزایش تصادفات

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  شهرام آذرپی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون گفت: برخی از نقاط در جاده تیران به داران مثل پیچ ورپشت به دلیل ناهمواری و پیچ تند باعث واژگونی خودرو‌ها شده است و افزایش آمار تصادفات موجب شد تا در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اصلاح هندسی و جز یک محل حادثه خیر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه احداث زیرگذر روستای تندران و جاده تیران به سامان در محدوده باغ‌های تیران ۲ نقطه پرحادثه این منطقه بوده است، تصریح‌کرد: این ۲ نقطه درفهرست مناطق پرحادثه استان اصفهان قرار گرفته بود که با تامین اعتبار ملی، استانی و محلی اصلاح و مشکل آن رفع شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون اضافه کرد: جاده تیران به سامان در محدوده باغ‌های منطقه تعریض و ۲ بانده شده است که شهرداری تیران بزودی جدول گذاری میان جاده رفت و برگشت و تبدیل آن به یک بلوار را اجرایی می‌کند.

شهرام آذرپی یادآورشد: عملیات زیرگذر روستای تندران نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل مراحل اجرایی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

او تعداد جانباختگان تصادفات جاده‌ای چهارماه اول امسال این شهرستان را پنج نفر اعلام کرد و اظهارداشت: در این مدت میزان وقوع تصادفات در جاده‌های این خطه در مقایسه با سال قبل کمتر از ۱۰ درصد افزایش دارد و نابسامانی جاده در کنار تخلف رانندگان یکی از عوامل حوادث ترافیکی بوده است.

آذرپی خاطرنشان کرد: امسال تصادفات منجر به فوت در سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران نداشته‌ایم و نظارت‌های هوشمند و غیرهوشمند پلیس برای کنترل ترافیک و افزایش ایمنی وجود دارد.

او با اشاره به ضرورت اصلاح هندسی در راه‌های جاده‌ای و شهری گفت: هماهنگی بین نیرو‌های پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و دستگاه قضایی صورت گرفته است تا اگر مشکلات جاده و یا کوتاهی نهاد‌های خدمات رسان عامل تصادفات باشد، سهم آن‌ها در کروکی مشخص و آن سازمان نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار تیران و کرون با انتقاد از اینکه بعضی از ادارات خدمات رسان یا شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز نسبت به حفاری و یا تخریب یک منطقه اقدام می‌کنند، گفت: در صورت بروز حادثه رییس آن نهاد باید پاسخگو و خسارت ناشی از آن را جبران کند.

 

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوانح رانندگی تیران و کرون جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت