Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زنان نیمی از جمعیت کشور و رکن‌رکین آن را تشکیل می‌دهند و سهم آنان در تحولات جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است.

انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد، انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای درک بیشتر وضعیت زنان ایرانی با فاطمه گریوانی مسئول معاونت بسیج خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌آید.

فارس: به نقش بانوان در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره‌ای داشته باشید.

نقش زنان در انقلاب اسلامی را امامین انقلاب حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند، تا جایکه زن در نگاه امام خمینی(ره) رهبر نهضت معرفی شده است و نقش و سهم زنان در انقلاب بیش از مردان بوده است.

حضرت آقا نیز در سخنرانی‌هایی که داشته‌اند، همواره بر نقش مهم بانوان در پیروزی انقلاب و اهداف این نهضت الهی بی‌بدیل دانسته و بر این نقش مهم تاکید فرموده‌اند و شاید یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری جبه غرب روی زنان برای تهی کردن بانوان از واقعیت اصلی خود همین نقش مهم و کلیدی این قشر بوده است.

نقش مهم بانوان در پیروزی و تداوم انقلاب

غرب به این واقعیت پی‌برده که اگر زنان نبودند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و حتی بعد از پیروزی ادامه پیدا نمی‌کرد و دفاع مقدسی به این شکل افتخارآمیز ادامه پیدا نمی‌کرد و برای همین به صورت ویژه‌تر در جنگ نرم روی بانوان کار می‌کنند.

امروز جبهه غرب به این واقعیت مهم دست پیدا کرده که سلول اصلی هر اجتماع و جامعه‌ای خانواده و ستون اصلی خیمه خانواده زنان آن هستند، اگر زن را از هر جامعه‌ای بگیرند آن جامعه راحت‌تر به انحطاط و نابودی کشیده می‌شود.

جبهه غرب به این واقعیت مهم دست پیدا کرده که سلول اصلی هر اجتماع و جامعه‌ای خانواده و ستون اصلی خیمه خانواده زنان آن هستند

 

نقش بانوان نیز به دو بخش نقش‌های پیدا و پنهان تقسیم می‌شود، که نقشه پنهان را می‌توان در تربیت فرزندان، نوع حمایت و پشتیبانی از همسران در تمام عرصه‌ها چه دفاعی و بعد در حوزه سازندگی و غیره می‌توان به صورت کاملا روشن مشاهد کرد.

نقش‌های پیدا هم حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و غیره است که این مهم در انقلاب اسلامی به صورت چشمگیری تقویت شد.

تا جاییکه در آغاز جرقه انقلاب یک عده‌ از علما می‌آمدند و از حضرت امام می‌پرسیدند که اصلا بانوان وارد عرصه شوند یا نه حضرت امام(ره) با توجه به اشرافیتی که به نقش بانوان داشتند فرمودند بانوان باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشند.

البته نقش تعیین کننده و سرنوشت‌ساز بانوان در تاریخ بشیریت همواره وجود داشته برای مثال اگر بخواهیم از نهضت کربلا و امام حسین(ع) حضرت زینب(س) و زنان آزاده را حذف کنیم دیگر واقعه کربلا بی‌مفهوم می‌شود.

زنان تمدن‌ساز

زنان تمدن‌ساز هستند، اگر از یهودیت، آسیه زن فرعون را بگیرید چه چیزی از تمدن باقی می‌ماند؟ یا مریم مقدس را از تاریخ مسیحیت حذف کنیم چه چیزی باقی خواهد ماند همه تمدن‌ها به صورت ویژه مدیون بانوان هستند.

در انقلاب اسلامی اسلام اصیلی که نقش واقعی زنان را نشان دهد به ما آموزش دادند آموختیم که به این بهانه که نقش‌آفرین باشیم نقش اصلی خود را که حفظ ستون خانواده‌ است از یاد نبریم و خوشبختانه در این میان بچه‌های بسیج دانشجویی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

فارس: جایگاه بسیج خواهران و خاصتا بسیج دانشجویی را چگونه می‌بینید؟

واقعیت این است که خواهران بسیج دانشجویی در خیلی از جاها پا به پای مردان و حتی جلوتر از آنها حرکت کرده‌اند، این نقش را خوب دریافته‌اند چرا که الگوی نه شرقی نه غربی زن در انقلاب اسلامی ما به بهترین شیوه ممکن نهادینه شد.

الگوی سوم زن یعنی 

زن شرقی زنی است که نگاه متحجرانه به آن وجود دارد و می‌گویند تو باید در خانه بمانی و نگاه غرب به زنان یک نگاه ابزاری و حتی نوع نگاه به زن در رم باستان هم غیرانسانی بوده و زنان را اصلا آدم حساب نمی‌کردند.

الگویی که ما در بسیج دانشجویی دنبال گسترش آن هستیم این است که می‌گویم «نقش‌آفرینی حق زن نیست تکلیف زن است اما شرط دارد که مهم‌ترین شرط آن این است که به بنیان خانواده آسیبی وارد نشود» در بسیج دانشجویی سعی کرده‌ایم بچه‌ها به این سمت حرکت کنند و گفتمان ما طی چند سال اخیر هم به این سمت بوده است.

ضمن حفظ و اولویت خانواده محوری و توجه به آن شرط و شروط‌ها مثل رعایت حجاب که همه جا با دلایل قرآنی منطقی و عقلی مدعی هستیم بانوان باید در خط مقدم عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره باشند.

بسیج دانشجویان در همین راستا طی سال‌های اخیر به سمت هسته‌های مسئله محور روی آورده است و بانوان توانسته‌اند در همه عرصه‌ها مانند پژوهش و فناوری، جهادی و غیره حضوری فعال داشته باشند.

فارس: دولت‌ها و خاصتا دو دولت گذشته چه برنامه‌ای برای زنان داشت؟ آیا اقدامی در شان بانوان در این دولت‌ها انجام شد؟

ما دولت قبلی را منفعل‌ترین دولت نسبت به حوزه بانوان می‌بینیم متاسفانه شعارهایی که دولت تدبیر در سال 92 و در دور دوم در سال 96 مطرح کرد نیازسازی کاذب برای بانوان بود و از زنان سوء استفاده شد.

دولت تدبیر و امید کارنامه بدهد که در طول 8 سال برای حوزه بانوان چه کاری انجام داد، مسائل زنان را از کجا شناسایی کردند، برای مثال سند ارتقا زنان در برخی از استان‌ها با بودجه ویژه و صرف هزینه‌های زیاد از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری توسط امور بانوان استانداری تدوین شد.

این انتظار از دستگاه قضا وجود دارد که در این زمینه تحقیق و تفحص صورت بگیرد! بودجه‌های کلانی که به این تحقیق و پژوهش‌ها تخصیص داده شده واقعا در چه زمینه و برای چه میزان خروجی و عملکردی هزینه شده است.

مسائل اولویت‌داری برای این سند تعریف شده که با آنچه در کف جامعه وجود دارد کاملا فاصله و حتی اختلاف دارد از سوی دیگر وقتی به حوزه اجرای این سند هم ورود پیدا می‌کنی می‌بینی که برای مثال اولویت هفتم یعنی اسب‌سواری برای بانوان را که برای خراسان شمالی مطرح شده در روند اجرا به عنوان مهم‌ترین اولویت مورد توجه قرار داده و جلسات متعددی در همین راستا برگزار شده است و به همین صورت در استان‌های دیگر بیشترین بودجه‌ها را برای اولویت‌های هفتم و هشتم هزینه کرده‌اند.

خوب واقعا این چه تناقضی است که وجود دارد و واقعا هدف دولتمردان و متولیان این حوزه در دولت تدبیر و امید از چنین اقداماتی چه چیزی بوده است، این روند نشان می‌دهد که فقط دنبال یک سری نیازسنجی‌های کاذب انجام و یک چیزی به عنوان سند را پشتوانه آن بکنند که اگر فردا روز حرف برای گفتن داشته باشند.

از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست داشته‌ایم که این موضوع را بررسی کنند و به عنوان نماینده‌ای از قشر فرهیخته و تحصیلکرده این جامعه این انتظار را از دستگاه قضا داریم که به این موضوع ورود و تحقیق و تفحص‌های لازم در این خصوص که سندهای تحول‌ که تدوین شده بر چه مبنا و خروجی آن چه بوده است را در بیاورند.

قرار بوده بر اساس این سندهای تحول بانوان ما از کجا به کجا برسند و حال با تدوین این سند و انجام اقدامات اجرایی که بار مالی زیادی را به کشور تحمیل کرده چه میزان از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

در شناسایی شبکه مسائل به این ترتیبی است که ما یک چشم‌اندازی را داریم و اگر به این وضعیت مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم چه دلایلی داشته است وضعیت مطلوب این بزرگواران فمنیست و نگاه لیبرالی به زن است.

سوال اینجاست؟ در حالی که مشکل و مسئله اصلی اکثر قریب به اتفاق بانوان در جامعه ما بیکاری، معیشت و غیره است اصلا در این سندها دیده نشده است. ساعت‌ها در جلسات استانداری خراسان و فرمانداری در مورد اهمیت اسب سواری بانوان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌ها بانوان بحث شده است. اصلا ما نمی‌گویم که بانوان نیاز به ورزش و اسب سواری ندارند اما واقعا آیا مهم ترین مسئله بانوان ما در این استان موضوع اسب‌سواری و ایجاد ظرفیت‌های لازم در این خصوص است یا بیکاری همسران و فرزندان که بیشترین آسیب آن هم دوباره متوجه بانوان است!

مسائل زنان و خانواده توسط بسیج دانشجویی در استان‌های مختلف احصا شده است و مسئله شناسایی علمی در این خصوص انجام شده است ما واقعا از دولت قبل در این خصوص شاکی هستیم و انتظار داریم در مجامع مختلف به این موضوع رسیدگی شود و دولتمردان دولت تدبیر و امید خیلی منطقی حضور و در این رابطه پاسخگو باشند.

مسائل زنان و خانواده توسط بسیج دانشجویی در استان‌های مختلف احصا شده است و مسئله شناسایی علمی در این خصوص انجام شده است

 

اول اینکه بگویند مبنای این سند ارتقاها چه چیزی بوده؟ و برای تدوین این سندها چه میزان هزینه شده و آیا هزینه‌هایی که صورت گرفته متناسب با عملکرد و خروجی که داشته‌اند بوده است و در مسائلی که شناسایی شده به کدام یک اولویت داده شده و بر چه اساسی این اولویت‌بندی صورت گرفته و به کجا رسیده است.

شعارهای توخالی دولت تدبیر

شعاری که دولت تدبیر در مورد ایجاد بستر برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها داد آیا واقعا مسئله اصلی بانوان ما بود! زنان ما که ورزشگاه می‌رفتند تنها در مسابقات فوتبال اجازه حضور نداشتند که آن هم به دلیل شرایط حاکم بر استادیوم‌ها بوده است، اصلا به فرض مسائل اگر این مسئله اصلی جامعه بانوان ما بود چرا در طول این هشت سال برای رفع این مشکل کاری صورت نگرفت یعنی نمی‌توانستید به نوعی بستر را فراهم کنید که بانوان ما به راحتی در مسیر مجزا از بانوان در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند! 

فقط موضوع در طول این هشت سال در حد یک مسئله باقی‌ گذاشتند و به تعبیر بهتر سوء استفاده کامل از بانوان ما کردند به عنوان نماینده از جامعه جوان بانوان هستم این مسائل باید بررسی شود و اجازه ندهند که عده‌ای بیایند و اینقدر راحت از بودجه بیت‌المال صرف اموری که دلشان می‌خواهد بکنند و بدون هیچ پاسخگویی بروند و عده‌ای دیگر این روند را ادامه دهند!

نهایت این است که ما به این نتیجه برسیم که این عزیزان در طول هشت سال گذشته خدمات زیادی را ارائه کردند ولی تریبون خوبی برای ارائه نداشته‌اند آن وقت خواهیم گفت که دستتان درد نکنه، ولی واقعی که آنچه در کف جامعه می‌بینیم غیر از این است.

فارس: دولت آقای رئیسی به عنوان دولتی مردمی، انقلابی مطرح است، با توجه به جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی اسلامی، چه انتظاری می‌رود؟

مسائل زنان و خانواده را در استان‌های مختلف احصا کرده‌ایم و با توجه به تفکر امامین انقلاب که به خانواده و به ویژه بانوان اهمیت زیادی داده شده است. یکی از اشکالات دولت تدبیر این بود که زن را خارج از خانواده می‌دانست در حالی که اگر ما زن را از خانواده بگیرین این کانون مهم اجتماعی از هم پاشیده خواهد شد.

این موضوعی بود که در سند تمدن 2030 دنبالش بودند و متاسفانه در کشور ما ارکان دولت قبلی به شدت پیگیر آن بودند انتظار ما از دولت آقای رئیسی این است که تمدن اسلامی را پیگیری کند که البته زنان در این سند تمدن اسلامی نقش مهم و بی‌بدیلی را دارند.

بسیج دانشجویان این موضوعات را شناسایی و شبکه مسائل را در شهرستان‌های مختلف استان احصاء کرده‌ایم و الان هم با سخاوت تمام حاضر هستیم این را به شرط عمل در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم.

 شبکه مسائل را در شهرستان‌های مختلف استان احصاء کرده‌ایم و الان هم با سخاوت تمام حاضر هستیم این را به شرط عمل در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم

 

بچه‌های ما حاضر هستند به صورت جهادی‌تر و ایثارگرانه‌تر روی این مسائل کار کنند این موضوع را می‌توان از عملکرد این عزیزان در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی مشاهده کرد.

بچه‌های بسیجی با وجود تمام بی‌مهری‌ها هرگز کم نیاوردند و عرصه و میدان را خالی نگذاشته‌اند و الان هم بهترین کادر که می تواند هم فکر و هم محتوا بدهد و از مسئله شناسایی، تا تعیین اولویت‌ها و اجرا همین بچه‌های بسیجی هستند. 

از دولت جدید انتظار داریم که اصول قانونی را که در قانون اساسی وجود دارد و بر خانواده محوری تاکید دارد را اجرایی کنند اینها اصولی هستند که تا کنون اجرایی نشده است اگر این مهم تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه حل خواهد شد.

فرزندآوری و تلاش در راستای حفظ کانون خانواده و تربیت فرزندان مهم‌ترین وظیفه بانوان ما است ولی آیا ظرفیت‌های لازم در این خصوص برای بانوان ما به ویژه کسانی که در عرصه‌های اجتماعی هم نقش آفرین هستند فراهم شده است؟

اگر خانواده محوری در راس کار قرار گیرد برای من بانوی شاغل شیوه‌های دیگری را در نظر می‌گیرند به گونه‌ای که بتوانم سایر وظایف اصلی که در بعد فرزندآوری و تربیت فرزندان داریم را به نحو احسن استفاده کنیم.

این مشکل در تمام ارگان‌ها بر همین روال است و ساعت کار برای خانم‌ها و آقایان یکی است، حتی ظرفیتی برای نگهداری کودکان در نزدیک محیط کار فراهم نیست ایجاد این بستر کارآمدی بانوان را در محیط کاری بیشتری خواهد کرد.

وقتی امکانات و ظرفیت فراهم نباشد گرایش در فرزندآوری در بین بانوان کاهش یافته این در حالی است که افزایش جمعیت یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است یکی از مطالبات جدی ما از دولت سیزدهم توجه به این مسائل است.

معیشت و اشتغال جوانان و نشاط بانوان از مطالبات جدی ما است نشاط بانوان به پایکوبی و رقص نیست، نشاط بانوان به معنای واقعی باید عملیاتی شود، نشاط یعنی نشاط درونی، ایجاد ظرفیت‌های لازم برای ورزش همگانی و غیره موضوعی است که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

یکی از مطالبات جدی ما این است که در هر استانی مکانی برای ورزش همگانی وجود داشته باشد که بانوان ما با رعایت تمام شئونات اسلامی بتواند بهره‌مند شوند، چرا باید پرت‌ترین نقطه همین سنندج به عنوان پارک بانوان انتخاب شود!

شعارهای زیادی در این خصوص در دولت قبلی داده شد که در حد حرف باقیماند ما به دولت سیزدهم برای عملیاتی شدن برنامه‌های اصولی در حوزه زنان و خانواده امیدواریم.

لغو قراردادهای نگینی در حوزه خانواده که با برخی کشورهای بسته شده و لغو برخی بندهای سند 2030 که هر کدام برای خود برجامی است از مطالبات جدی است وقتی ما تمدن اسلامی داریم چرا باید تمدن بی‌هویت و بی‌پشتوانه غرب را بپذیریم؟

موضوعات مختلف بانوان را دنبال خواهیم کرد و انشالله صدای رسای همه بانوان کشور باشیم و بتوانیم مطالبات جدی آنان را پیگیری کنیم.

فارس: براساس مسئله شناسی که بسیج دانشجویی انجام داده مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه بانوان چیست؟

مسئله‌شناسی‌ها به تفکیک استان‌ها انجام شده چند مسئله مهم و کلی که برای همه استان‌ها وجود دارد، موضوع مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان، آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه اعتیاد، ابتر ماندن بیمه زنان خانه‌دار، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تاکید بر حفظ عزت و کرامت، نشاط بانوان و غیره از مسائل کلانی است که امیدواریم در دولت مردمی به آن پرداخته شود.

فارس: گویا معاونت بسیج دانشجویی خواهران هم گروه‌های جهادی دانشجویی دارند که در  مناطق محروم به مردم خدمت می‌کنند، لطفا در این خصوص هم توضیح دهید.

12 هزار گروه جهادی در سال 98 در عرصه‌های مختلف به صورت مشترک خواهر و برادر خدمات‌رسانی کردند، هدف امروز در این حوزه بومی کردن اردوهای جهادی است و در همین راستا تشکیل هسته مقاومت جهادی در استان‌های مختلف هدف‌گذاری شده است.

هسته‌ها با توجه به شناخت و اشرافیتی که دارند می‌تواند بهترین بازخورد و خروجی را در خدمات‌رسانی داشته باشند و در کنار این مهم اعزام گروه‌های تخصصی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گروه‌های جهادی دانشجویان از خواهر و برادر در بدترین شرایط کرونایی هم تعطیل نشد و این عزیزان با عزم جهادی با حضور در مناطق مختلف و حتی مشارکت در تولید ماسک و غیره نقش آفرینی زیادی را در مقابله با کرونا ویروس داشته‌اند.

بچه‌های جهادی الان هم برای واکسیناسیون عمومی اعلام آمادگی کرده و فراخوان‌هایی هم در این زمینه داده‌اند.

فارس: استقبال دانشجویان از بسیج دانشجویی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در مجموع استقبال خوب است، البته در مناطق و نقاطی که توانسته‌ایم چهره واقعی بسیج دانشجویی را به خوبی بشناسانیم طبیعتا استقبال بسیار خوب بوده است، اما متاسفانه در برخی نقاط در معرفی این ظرفیت ارزشمند به خوبی عمل نکرده‌ایم و شناخت کافی از بسیج دانشجویی و اهداف و برنامه‌هایی آن وجود ندارد.

شرایط کرونایی هم باعث شده مقداری در معرفی ظرفیت بسیج دانشجویی و برنامه‌هایی که دارد ضعیف عمل شود و دانشجویان جدیدی که طی این مدت به دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده‌اند انگونه که باید با ساز و کار و فعالیت‌های بسیج دانشجویی و برنامه‌های آن آشنایی ندارند. بسته به نوع شناساندن فعالیت‌ها بسیج میزان استقبال از بسیج دانشجویی افزایش و یا روند کاهشی به خود می‌گیرد.

فارس: نقش بسیج به ویژه بانوان بسیجی دانشجو در پیشبرد اهداف انقلاب را چگونه می‌بینید؟

حضرت آقا لقب افسران جوان جنگ نرم داده و در جنگ نرم هم خواهران در خط مقدم مقابله با دشمنان هستند و انشا الله بتوانیم سربازان خوبی برای رهبری در این جبهه باشیم، نقش خود را در این عرصه یک نقش پیشتازانه می‌بینیم و واقعا با روحیه اوایل انقلاب در صحنه حاضر هستیم.

بسیج در کل یک بازوی قوی برای کمک به پیشبرد اهداف و ارکان انقلاب است و در همین راستا با عزمی جهادی و نیروی مضاعف‌تر از اوایل انقلاب برای کمک به مجلس و دولت انقلابی در میدان حاضر هستیم.

فارس: برنامه بسیج دانشجویی در استان‌های کم برخوردار چیست؟

در بسیج دانشجویی و برنامه‌های جهادی که اجرا می‌شود بر استفاده از ظرفیت هر استان تاکید ویژه داریم، چرا که معتقدیم که همه استان‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند که در صورت شکوفا شدند می‌تواند بزرگترین تحول‌ها را در روند توسعه و رفع مشکلات در آنها ایجاد کند.

تقویت روحیه خودباروی در دانشجویان بسیجی از اولویت‌های ما است، معتقدیم می‌توان با تقویت این ظرفیت‌های بی‌بدیل به ویژه نیروی انسانی به عنوان کارآمدترین سرمایه در مسیر توانمندسازی و توسعه هر نقطه‌ای از این سرزمین پهناور و ثروتمند گام‌های اساسی برداشت.

فارس: برنامه در حوزه حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ توجه به این اصل مهم چیست؟

حجاب و عفاف موضوعی تاریخی و ارتباطی به انقلاب اسلامی ندارد، پوشش های محلی خیلی از مناطق قومیتی ما نماد کاملی از حجاب و عفاف است.

در این 40 سال خیلی‌ها در دولت تلاش کردند که حجاب را از بین ببرند ولی چون طیف زیادی از بدنه جامعه اهمیت حجاب را در حفظ و سلامت جامعه کاملا درک کرده‌اند این تلاش‌ها هرگز به نتجه‌ نرسیده است.

برای مثال شما ببینید که رسانه‌های  مختلف در حوزه ترویج حجاب و عفاف چه اقدامات تاثیرگذاری انجام داده اندنمایشگاه خانوادگی کاملا در راستای ضربه زدن به حجاب و ضد حجاب است.

این همه با بودجه بیت المال علیه حجاب کار می‌شود و شبکه های معاند کار می کنند ولی طیف زیادی از جامعه به دلیل واقف بودن به اهمیت حجاب بانوان ما به موضوع حجاب و عفاف مقید هستند.

وزارت ارشاد آیا تولیداتی در زمینه ترغیب جامعه به حرکت به سمت حجاب و عفاف داشته است، ما نماینده مجلس داشته ایم که علیه حجاب و عفاف صحبت کرده است.

متاسفانه اینقدر ضد حجاب صحبت می شود که فرهنگ بی حجابی در جامعه روز به روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند الگوهای موفقی در این خصوص داریم که توانسته اند ضمن حفظ حجاب و عفافی که امروز از آن به عنوان محدودیتی برای بانوان نام می برند به مدارج علمی جهانی دست پیدا کنند.

در خصوص الگوهای موفق در این حوزه بسیار ضعیف عمل شده است در این راستا باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان بانوان انقلاب اسلامی امام خمینی استان های مختلف بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی مطالبات جدی زنان و خانواده همین راستا نشاط بانوان برای بانوان داشته باشند حجاب و عفاف مسائل زنان حاضر هستیم دولت تدبیر بانوان ما اسب سواری اولویت ها برای مثال داشته اند جامعه ای دست پیدا مهم ترین انجام شد چه چیزی الان هم نقش مهم داده شد بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی