Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@16:22:21 GMT

کاهش ۵۰ درصدی پروازهای کیش و مشهد از امروز

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۱۵۰

کاهش ۵۰ درصدی پروازهای کیش و مشهد از امروز

ایران اکونومیست- مدیر کل شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا از امروز پروازهای کیش و مشهد ۵۰ درصد کاهش یافت.

حسن خوشخو مدیر کل شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری  با بیان اینکه پرواز‌های داخلی به مقصد کیش و مشهد از تمامی شهر‌های کشور ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: روز گذشته وزارت راه و شهرسازی ابلاغیه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرد مبنی بر اینکه پرواز‌ها در مسیر مشهد و کیش ۵۰ درصد کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مقرر شده است از امروز ۲۰ مرداد، پرواز‌ها به این دو شهر تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

او اظهار کرد: روز و یا مهلت زمانی مشخصی برای این مصوبه وجود ندارد و تا اطلاع ثانوی میزان پرواز‌ها به این دو مقصد کاهش یافته است.

خوشخو تصریح کرد: برای هیچ کدام از شهر‌های کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا و یا وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای برای داشتن تست کرونای منفی اعلام نکرده است و دریافت این تست تنها برای پرواز‌های خارجی است.

شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق آماری که فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه کیش دریافت کرده‌ایم، در فرودگاه مشهد نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد پرواز‌ها کاهش یافته است، در فرودگاه کیش هم ۶۰ درصد پرواز‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و این به دلیل کاهش سفر مردم به این دو نقطه و لغو سفر‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

خوشخو با بیان اینکه به هر حال ما نیز در سازمان هواپیمایی کشوری طبق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی موضوع کاهش ۵۰ درصدی پرواز‌ها به این دو نقطه را امروز اعمال می‌کنیم و به شرکت‌های هواپیمایی هم ابلاغ می‌شود تا این دستورالعمل را اجرا کنند، افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در این خصوص به مسافران خود اطلاع رسانی قبلی و دقیق داشته باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره بلیت‌های فروخته شده گفت: به نظر می‌رسد با توجه به کاهش بیش از ۵۰ درصدی پرواز‌های این دو نقطه نسبت به هفته گذشته پیش بینی می‌شود که بلیت چندانی دست مردم نباشد که بخواهند بلاتکلیف بمانند.

براساس این گزارش با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا از نوع دلتا در شهر‌های مسافر پذیر از جمله مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که ورودی تمامی مسیر‌های این شهر بسته شود و اجازه ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی داده نشود؛ همچنین برای جزیره کیش هم تمهیداتی در نظر گرفته شده به طوری که مسئولان این شهر تمامی مراکز رفاهی و تفریحی از جمله پاساژ‌ها، رستوران‌ها و سایر بخش‌ها را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌اند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کاهش یافته ۵۰ درصد کاهش پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس