Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت هویت‌گذاری دام در خراسان رضوی در امسال گفت: در رابطه با طرح هویت‌گذاری دام اولین هدف شناسایی تعداد دام در سطح کشور و دومین هدف ثبت اطلاعات دام و دامدار است. شناسایی و ثبت محل دامداری نیز از جمله اهداف مدنظر برای اجرای این طرح است که نشان می‌دهد دامداری در کدام شهرستان و روستا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: همچنین یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق دام است. پلاک‌هایی که بر گوش دام نصب می‌شود، دام‌های مجاز و غیرمجاز را در استان مشخص می‌کنند. اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد که این دام وارداتی بوده یا تولید داخل و از چه استان و شهرستانی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رابطه با آمار دام‌هایی که تا کنون در خراسان رضوی هویت‌گذاری شده‌اند، ادامه داد: اجرای طرح فوق خراسان رضوی از شروع پروژه نسبت به هویت گذاری ۶ میلیون و ۹ هزار و ۱۰۱ راس دام اقدام نموده است که از نظر تعداد دام هویت گذاری رتبه اول در کشور را داراست.

داوطلب بیان کرد: از تعداد دام هویت گذاری شده در استان ۴۱۲ هزار راس دام سنگین و الباقی آن را دام سبک تشکیل می‌دهند.

گفتنی است؛ از ابتداء سال جدید تا پایان تیر ماه ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۲۱۷ راس دام هویت گذاری شده‌اند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلاک گذاری دام دام و طیور هویت گذاری دام خراسان رضوی هویت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی