Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه کانون جوانان روستایی به عنوان یک نهاد مردمی مستقل، غیردولتی ، غیرانتفاعی و غیرسیاسی محسوب می‌شود، عنوان کرد: از این طرح با عنوان "طرح تربیت کشاورزان آینده " یاد می‌شود که هم اکنون در 32 استان کشور در حال اجرا  و در لرستان نیز در دو منطقه از استان تشکیل این نهاد مردمی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح برای نخستین بار در سطح منطقه بیرانوند در حال اجرا است. 

کارشناس ترویج مرکز جهاد کشاورزی منطقه بیرانوند گفت: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح  افزایش میل جوانان روستایی به ماندگاری در روستا و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها است.

بهادری عنوان کرد: از دیگر اهداف اجرایی این طرح پرکردن اوقات فراغت جوانان، مهارت آموزی به جوانان روستایی، توانمندسازی اجتماعی جوانان، تقویت حس همیاری، همکاری و ترویج فعالیت‌های مشارکتی و گروهی، آشنایی با فرهنگ و دانش بومی، فراگیری مهارتهای تسهیلگری و در نهایت ایجاد نگرش مثبت و پویا در بین جوانان روستایی نسبت به کشاورزی و حفظ منابع طبیعی است. 

کارشناس ترویج مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند با اشاره به اینکه تشکیل کانون جوانان روستایی نقش مهمی در راستای رشد و شکوفائی استعدادهای معنوی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی جوانان دارد، گفت: پیش بینی می‌شود یکی از زمینه‌های عمده فعالیت این کانون‌ها در آینده، ایجاد صندوق اعتباری و مالی جهت مساعدت به اعضا جهت توسعه کارآفرینی و مشاغل از طریق این کانون‌ها باشد.

بهادری با بیان اینکه خرد بودن و پراکندگی اراضی کشاورزی، حوادث طبیعی و خشکسالی، پایین رفتن آبهای زیرزمینی، عوامل اقتصادی همچنین عوامل  فرهنگی و اجتماعی سبب مهاجرت جوانان از روستاها شده است، افزود: یکی از راهکارهای تجدید حیات روستاها و جلوگیری از مهاجرت فزاینده جوانان به شهرها؛ دخالت دادن جوانان در توسعه کشاورزی و روستایی از طریق فرهنگ سازی و سرمایه گذاری در روستاها است که نقشی حیاتی در حفظ، تربیت و نگهداشت سرمایه‌‌های انسانی (کشاورز زادگان) خواهد داشت.

وی تاکید کرد: توجه به نیازهای قشر جوان روستایی و هدایت آنها در افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های فنی و اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است.

کارشناس ترویج مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند در پایان تاکید کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش مهاجرت جوانان روستایی، تلاش در آموزش این قشر، افزایش سرمایه‌گذاری در روستاها همچنین  ایجاد بستر و ساختارهای لازم جهت تقویت اعتماد به نفس، روحیه خوداتکایی، توانمندسازی، تسهیل و تضمین توسعه اقتصادی، اجتماعی جامعه روستایی بخصوص نسل جوان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه بیرانوند خرم آباد جلوگیری از مهاجرت جوانان پراکندگی اراضی کشاورزی خشکسالی جوانان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و احتمال بارش‌های سنگین، خطر بارش تگرگ، وزش باد، جاری شدن روان آب، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و خسارت به بخش کشاورزی را پیش‌بینی کرد.

وی توصیه کرد: کشاورزان محصولات برداشت شده را از فضای باز به مناطق سرپوشیده منتقل کنند، از آبیاری محصولات به‌دلیل وقوع بارندگی و برای جلوگیری از خوابیدگی محصولات خودداری کرده و کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت برای جلوگیری از خسارت شیوع بیماری‌های قارچی را ضروری دانست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بر بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و وقوع بارش تاکید کرد و افزود: استفاده نکردن از آب باران برای تغذیه دام‌ها و جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل محل نگهداری دام مورد توجه قرار گرفته شود.

وی خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش را از دیگر توصیه‌ها اعلام و تاکید کرد: توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید ضروری است.

توکلی بر عایق‌بندی و محافظت از کندو‌های عسل در مقابل بارش و تردد نکردن ماشین‌آلات کشاورزی روی زمین‌های زراعی تاکید و توصیه کرد: دامداران و عشایر با توجه به شرایط بارندگی به توصیه‌ها توجه ویژه کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • واکنش جبلی به جلوگیری از پخش سریال «حشاشین»
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد