Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@21:47:18 GMT

سقوط مرکز سه استان دیگر افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۵۰۳

سه استان دیگر افغانستان در شبانه روز گذشته به دست طالبان سقوط کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  طالبان ادعا می‌کنند در شبانه روز گذشته مرکز استان‌های بدخشان و بغلان در شمال افغانستان و فراه در غرب افغانستان را از کنترل دولت خارج کرده اند. با سقوط این سه استان تعداد مراکز استان‌هایی که در کمتر از یک هفته به دست طالبان افتاد به ۹ استان از ۳۴ استان افغانستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طالبان همچنین در روز‌های گذشته به طور تقریبی هر روز برای ورود به شهر محاصره شده مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان تلاش کرده اند.  امروز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پس از سقوط متوالی مراکز استان‌های شمالی افغانستان به شهر مزار شریف مرکز استان بلخ رفت.  دیشب نیز مارشال عبدالرشید دوستم که خانه و زادگاه او در جوزجان چند روز قبل به تصرف طالبان درآمد با تعدادی از نیرو‌های وفادارش از کابل به مزار شریف رسید.  اشرف غنی امروز نشستی را در استانداری بلخ در شهر مزارشریف با عطامحمد نور رهبر نیرو‌های مردمی در مزار شریف، مارشال عبدالرشید دوستم و محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان برگزار کرده است.  گفتنی است؛ طالبان امروز مدعی شده که حملات راکتی دیشب به پایگاه بگرام به دست آنان صورت گرفته است.  پایگاه بگرام پس از خروج آمریکای‌ها هم اکنون در دست نیرو‌های دولت افغانستان است.  در شهر کابل نیز امروز یک خودروی دولتی در ناحیه کارته نو با مین مغناطیسی هدف قرار گرفت و دو نفر زخمی شدند. برچسب ها: طالبان ، افغانستان ، بدخشان ، بغلان ، کابل ، مزار شریف

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طالبان افغانستان بدخشان بغلان کابل مزار شریف مزار شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات