Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@11:35:08 GMT

احیای امر به معروف و نهی از منکر با محرم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۶۷۸۴

احیای امر به معروف و نهی از منکر با محرم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش امر به معروف و نهی از منکر با موضوع نظم و امنیت از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه‌ استان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان در محل فرماندهی انتظامی استان صبح امروز برگزار شد.

در این همایش ابتدا حجت الاسلام مولا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تقدیر از عملکرد نیروی انتظانی در هفته عفاف و حجاب گفت: امروز جایگاه نیروی انتظامی یک‌جایگاه فکری فرهیخته و اقناعی است و پلیس در عین برخورد‌های نظامی برای برقراری نظم و امنیت رویکرد جامعه شناسی و روانشناسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بایستی نقشه‌ راه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تدوین شود تا احاد جامعه برای تحقق این واجب هماهنگ پیش بروند باید جایگاه پلیس، سازمان تبلیغات و ائمه جمعه در دیار شهید سلیمانی برای اجرای این واجب الهی به عنوان الگوی مردم مشخص باشد تا مردم احساس کوتاهی در خصوص عمل به این واجب از جانب مسئولان را نکنند.

در ادامه حجت الاسلام نورس رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان گفت: امروز همه‌ نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی قدرتمند و هوشمند و آگاه به همه‌ی مسائل است، اما برای پیشگیری از منکرات لازم است قوانین و بخشنامه‌هایی باشد که حکومت اسلامی جلوی تخلفات و ناهنحاری‌ها را بگیرد امروز در جامعه یک مقاومت در برابر امربه معروف و نهی از منکر وجود دارد و لازم است روی این موضوع کار شود و بایستی نظرات کارشناسی و پیشگیرانه را تدوین کنیم تا به اجرا برسند.

سردار ناظری فرمانده انتظامی استان نیز در این همایش گفت کار گروه‌هایی در شهرستان‌ها تشکیل شود و برای اجرای این واجب مهم برنامه ریزی و تدابیر جدید صورت بگیرد.

او افزود: دشمنان انقلاب هدف اصلی شان مکتب امام حسین (ع)، حاج قاسم و قیام عاشورا بوده و با تمام توان در این مسیر حرکت کردند و امروز تکلیف ما سنگین تر از گذشته است و فضای خوبی به ویژه در محرم برای اجرای این دو فریضه ایجاد شده که با کمک مردم و خانواده‌ها می شود کار کرد. 

سردار ناظری گفت: محرم آغازی دوباره برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است وائمه جمعه علمدار امر به معروف و نهی از منکر هستند و نیروی انتظامی همراه کننده آنها است و سازمان‌های مختلف و رسانه‌ها نیز در این مسیر دخیل هستند و باید همه همپوشانی و همزبانی داشته باشیم، اما پلیس پیشتاز و ممتاز بوده در این حوزه و آسیب هم دیده و به تنهایی گاهی به این مسئله ورود کرده است.

او تصریح کرد:کرمان دیار حاج قاسم سلیمانی است و باید با بقیه استان‌ها متفاوت باشد و باید با ظرفیت اصیل مردمی و اقدامات پلیس در این حوزه الگو باشد و ما آماده هستیم به ویژه در حوزه حجاب و عفاف به عنوان اولین حلقه حافظ ارزش‌های نظام هستیم، اما سایر نهاد‌ها نیز ما را کمک کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  با تسلیت ایام محرم حسینی گفت: محرم‌جلوه احیای دو واجب ارزشمند الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

او افزود: هر حرکت و تصمیم بشر دو وجه دارد یک وجه رو به سوی خداوند است و یک وجه نفسانی و رو به نفس است و نگاه دنیوی در آن وجود دارد.

 امام جمعه کرمان یکی از ارکان‌محوری امر به معروف و نهی از منکر معرفت و شناخت عنوان کرد و گفت: اما باید دقت کرد که ارزش ها‌ی اسلامی و ضد ارزش‌ها مرز‌های نزدیک به همی دارند اگر حرکت ما نفسانی باشد ما را از خدا دور می کند هر چه به خدا نزدیک شویم‌ معروف‌ها تقویت می شوند و هر چه دور شویم منکرات تقویت می شود با این دو فریضه می توان فهمید به خدا نزدیک یا دور می شویم بنابراین دایره معروف‌ها و منکرات فوق العاده گسترده و وسیع است و نمی توان در زندگی جوری حرکت کرد که در یکی از این دو مسیر قرار نگیریم.

درطول این همایش برخی ائمه جمعه نظرات و پیشنهادات خود را برای احیای بهتر امر به معروف و نهی از منکر ارائه دادند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امربه معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!

به گزارش "ورزش سه"، مسی‌ها که هفته پیش مقابل نفت آبادان اولین شکست خود با سرمربیگری محرم نویدکیا را تجربه کردند، حالا امیدوار به کسب موفقیت در بازی حساس با سپاهان هستند.

دیدار با سپاهان برای نارنجی‌پوشان لیگ برتر حساسیت ویژه ای دارد و دلیل اصلی آن هم حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس است. نویدکیا که سالها به عنوان بازیکن و کاپیتان و سرمربی در سپاهان حضور داشته، محبوبیت خاصی نزد طرفداران این تیم دارد و حالا بعد از مدتها مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

مسی‌ها بعد از بازی با نفت آبادان دیروز ریکاوری کردند و امروز به استراحت خواهند پرداخت. شاگردان نویدکیا از فردا تمرینات خود را برای دیدار با سپاهان شروع خواهند کرد.

بی‌شک نویدکیا که تیمش فوتبال خوبی را بازی می‌کند، امیدوار است مقابل سپاهان هم نمایش خوبی داشته باشد و بتواند تیم سابق خودش را شکست بدهد.

در این خصوص باشگاه مس رفسنجان هم یک پوستر جالب را برای بازی با سپاهان منتشر کرده که نویدکیا را در آسمان‌ها قرار داده و مشخصا امیدوار به کسب موفقیت در بازی آینده هستند.

دیگر خبرها

  • محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • تمامی دستگاه ها، پای کار امر به معروف و نهی از منکر بیایند
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان