Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اصغر رسولی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اظهار داشت: مراسم همایش شیرخوارگان در اولین جمعه ماه محرم برای توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) ساعت هشت تا ۱۰ صبح روز جمعه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ هر سال در حسینیه امام(ره) برگزار می‌شد اما امسال به پیاده‌راه بوعلی منتقل شده که با چیدمان صندلی آن هم با فاصله‌گذاری درست انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از اجتماع در یک مکان مقرر شد این برنامه همزمان در چهار نقطه شهر با رعایت دستورالعمل‌ها و در فضای باز برگزار شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان همدان با اشاره به سه برنامه دیگر در سایر نقاط شهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این برنامه‌ها از سوی هیات رزمندگان ثارالله در فضای باز سپاه و ۲ برنامه دیگر نیز در شهرک فرهنگیان و شهرک مدنی اجرا می شود.

رسولی با بیان اینکه با افزایش تعداد خادمان کنترل برنامه با نظم خاصی اعمال خواهد شد گفت: با توجه به کرونا شرکت‌کنندگان خود نظم لازم را رعایت خواهند کرد اما خادمان نیز همراهی لازم را خواهند داشت.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان همدان با بیان اینکه حجت‌الاسلام «سید محمد حسن فاضلیان» سخنران مراسم خواهد بود یادآور شد: استفاده از گهواره نمادین حضرت علی‌اصغر(ع) در مراسم، نذرنامه‌خوانی، مداحی و گروه سرود از دیگر بخش‌های این مراسم است.

وی هدف از راه‌اندازی این مجمع را پاسخ به آیه نهم سوره تکویر دانست که فرمود "به کدامین گناه کشته شد" و ادامه داد: این آیه درباره کوچکترین شهید حماسه کربلا است و هدف از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است.  

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) به دنیا به همگان تصریح می کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود.

رسولی با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری یاری می‌کند عنوان کرد: نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین نذرنامه خوانی است و مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می کنند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر به عنوان یک هیات مذهبی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی با نقطه عطف حضرت علی اصغر (ع) است.

برچسب‌ها عاشورای حسینی همدان ماه محرم و کرونا عزاداری ها عاشورا پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی همدان ماه محرم و کرونا عاشورای حسینی همدان ماه محرم و کرونا عزاداری ها عاشورا مجمع جهانی حضرت علی اصغر حضرت علی اصغر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد