Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:53:43 GMT

۳۰۰۰ کپسول اکسیژن در بیمارستان‌های اصفهان کم است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۰۰۰

۳۰۰۰ کپسول اکسیژن در بیمارستان‌های اصفهان کم است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونان این دانشگاه و رؤسای برخی از بیمارستان‌های مرجع اصفهان با اشاره به شرایط حاد کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: امروز بیش از هر چیز نیازمند همکاری مردم و مسئولان هستیم چراکه اگر بخواهیم از پیک جدید کرونا عبور کنیم لازم است مسئولان به هشدارهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان‌ها توجه کرده و مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ایجاد فشار مضاعف بر کارکنان درمانی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده همواره مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه کرده‌ام؛ هم اکنون نیز تلاش می‌کنیم با همراهی خیران، نیازهای بیمارستان‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا را تأمین کنیم.

نیرو و امکانات برای پذیرش بیش از ۵۰۰ بیمار در یک روز را نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از شرایط کنونی استان اصفهان در مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ورودی بیماران کرونایی ما به بیمارستان‌ها از مرز ۵۰۰ نفر در روز گذشته است و اگر این میزان افزایش یابد امکانات و نیروی انسانی لازم برای خدمت‌رسانی به بیماران را در اختیار نداریم.

طاهره چنگیز گفت: ما در تلاش هستیم با کمک نیروهای مسلح و خیران ظرفیت بستری را افزایش دهیم اما اگر تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌ها افزایش یابد حتی با تأمین امکانات لازم، با کمبود نیروی انسانی متخصص برای مراقبت از بیماران مواجه هستیم.

وی با انتقاد از توجه نکردن مسئولان به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ما در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا پیشنهاد دادیم که اصفهان تعطیل شود اما این مهم انجام نشد، ظاهراً مسئولان توجهی به هشدارها ندارند.

انتقاد از دعوت روحانیون برای برگزاری مراسم‌های مذهبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه عزم جدی مسئولان و مردم در کنترل بیماری کرونا بیش‌ترین کمک را به کادر درمان می‌کند، تصریح کرد: همکاران بنده در صورت تأمین واکسن، در هر سه روز، می‌توانند ۱۰۰ هزار نفر را واکسینه کنند؛ البته انتظار داریم مردم تا واکسیناسیون کامل، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با انتقاد از دعوت برخی از روحانیون مبنی بر برگزاری مراسم‌های مذهبی پرجمعیت گفت: کمبود تخت و فضای بستری، پرداخت نشدن مطالبات معوق پزشکان و پرستاران، کمبود سه هزار کپسول اکسیژن، بدهی بیمارستان‌ها، خستگی کادر درمان، افزایش مراجعات و پایین آمدن سن فوتی‌ها از کودک ۲ ماهه به بالا از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 5278962

منبع: مهر

کلیدواژه: طاهره چنگیز اکسیژن امام جمعه اصفهان کادر درمان ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیماری کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، طرح یاد شده را یکی از مهمترین و از اولویت‌های مدیریت ترافیکی آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های فشرده بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در سطح استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیرهای پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیرها باشیم.

وی با اشاره به اجرای سامانه دیسپچ در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: توسعه این طرح در مناطق مختلف شهری به عنوان یک ضرورت باید مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6087469

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است