Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع در صنایع دفاعی روسیه اعلام کرد، شرکت نظامی و دفاعی آلماز آنتی (Almaz-Antey) روسیه، تولید انبوه موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی اس-۵۰۰  را که در حال توسعه است، آغاز کرد.

او در این باره گفت: «مطابق قراردادی که بین وزارت دفاع روسیه و آلماز آنتی در سال گذشته امضا شد، تولید این موشک‌ها برای تحویل به سازمان هوافضای کشور در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته یک منبع نظامی دیگر، آزمایش پدافند هوایی اس-۵۰۰ برای توسعه آن در جنوب روسیه در حال انجام است و انتظار می‌رود که آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۱ تکمیل شوند.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در ۲۰ ژوئیه اعلام کرد که سامانه موشکی پدافند هوایی پیشرفته اس-۵۰۰ ساخت روسیه در حین پرتاب آزمایشی، یک موشک بالستیک با سرعت بالا را هدف قرار داد.

سامانه موشکی اس -۵۰۰ در جهان هیچ نمونه مشابهی ندارد و طوری طراحی شده است که بتواند طیف وسیعی از سلاح‌های  هوایی و عملیاتی را مورد هدف قرار دهد.

این سامانه همچنین می‌تواند موشک‌های بالستیک را در ارتفاع حداکثر ۲۰۰ کیلومتر و برد ۵۰۰ کیلومتر از بین ببرد. S-۵۰۰ برای جایگزینی سیستم‌های دفاع هوایی S-۴۰۰ Triumf طراحی شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند هوایی موشک بالستیک سامانه اس ۵۰۰ پدافند هوایی اس ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران

زمانی، VOA، BBC، رادیو فردا،  رادیو اسرائیل و...، درباره موفقیت‌های ایران می‌گفتند «فتوشاپ است» و محال است ایران بتواند پهپاد و موشک بسازد اما اکنون غرب، در حالی برنامه پهپادی را بار دیگر تحریم می‌کند که ایران، پیشرفته‌ترین پهپادهای جنگی را به تولید انبوه رسانده و از روسیه و چین گرفته تا ده ها کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین، در صف مشتریان نوبت گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد ایمانی در یادداشتی کوتاه در کانال تلگرام خود نوشت: برخی خبرهای یک خطی، لوح فشرده چند جلد کتاب مستند تحلیلی هستند؛ مانند این خبر BBC که نوشت: «آمریکا و بریتانیا، بار دیگر شبکه تولید پهپاد در ایران را تحریم کردند».

این خبر، یکی از صدها نشانگری است که از بالندگی ایران و فرتوتی فزاینده غرب حکایت می‌کنند. زمانی، VOA، BBC، رادیو فردا،  رادیو اسرائیل و...، درباره موفقیت‌های ایران می‌گفتند «فتوشاپ است» و محال است ایران بتواند پهپاد و موشک بسازد اما اکنون غرب، در حالی برنامه پهپادی را بار دیگر تحریم می‌کند که ایران، پیشرفته‌ترین پهپادهای جنگی را به تولید انبوه رسانده و از روسیه و چین گرفته تا ده ها کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین، در صف مشتریان نوبت گرفته‌اند.

پهپادها در اوج تحریم‌ها ساخته شد و آخرین بار، بر سر صهیونیست‌ها در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر تاخت. با این همه، غرب ناتوان در مهار ایران، باز هم دم از تحریم می‌زند! چه حربه بی‌خاصیت، اما شتاب دهنده‌ای!

برای غرب دردناک است که ایران یک دهه قبل، از ظرفیت شرکت‌های مختلف غربی برای تامین قطعات اولین پهپادها استفاده کرد؛ همچنان که ضمن هدف گیری پهپادهای آمریکایی، برخی از آنها را سالم بر زمین نشاند و مهندسی معکوس کرد؛ زنده‌گیری و تربیت معکوس و بومی سازی!

فناوران مومن ایرانی، با منطق «ما م‌ توانیم» در حال تغییرات اساسی در نظم جهانی هستند و این تغییر، به خاطر کاربست لجوجانه تحریم‌ها از سوی دشمن، ممکن شده است. حالا روزی نیست که محافل غربی از این اقتدار معجزه آسا ناله نکنند:

یورو نیوز: «پهپادهای شاهد که اخیرا در حمله به اسرائیل به کار گرفته شدند، سلاحی مرگبار هستند. این ابزار کارآمد جنگی، به هنگام اصابت، همه چیز را نابود می‌کنند. پهپادهای دوربرد، تا زمانی که اپراتور هدفی را برای منفجر کردن انتخاب کند، می‌توانند در اطراف یک منطقه چرخ بزنند. از این پهپادها به صورت گروهی و در جهات مختلف استفاده می‌شود، تا سیستم دفاع هوائی را خسته کنند».

شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال: «ایران با تامین پهپادهای شاهد و موشک‌های بالستیک، باعث تغییر موقعیت جنگ اوکراین شد. روسیه و ایران، قراردادی ۱.۸ میلیارد دلاری برای معامله شش هزار پهپاد منعقد کرده‌اند. در حالی خبر فروش سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ منتشر می‌شود که روسیه در سال ۹۵، اس-۳۰۰ را به ایران تحویل داد و اگر جنگنده‌ های سوخو-۳۵ را هم در اختیار ایران قرار دهد، قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل با چالش بسیار جدی روبه‌رو خواهد شد. پیشنهاد فروش اس-۴۰۰ به ایران، پس از انهدام پهپاد آمریکایی توسط سامانه‌های پدافندی ایران صورت گرفت».

رادیو فردا ارگان سازمان CIA: «اظهارات جیک سالیوان درباره احتمال کاربُرد پهپادهای ایرانی از سوی روسیه، بسیاری را متعجب ساخت؛ این که آیا پهپادهای ایران از نظر فناوری و عملکرد، آن‌قدر پیشرفته‌اند که به چشم روسیه بیایند؟ ایران، یکی از متنوع‌ترین مجموعه‌ های تولید پهپادهای شناسایی، هجومی و انتحاری را دارد. این پهپاد ها در میدان‌ واقعی جنگ در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و فراتر از خاورمیانه (ونزوئلا و اتیوپی) به کار رفته‌اند وحتی رکورد انهدام سامانه پاتریوت عربستان را دارند. ایران، آنها را به راحتی تمام تولید می‌کند. شاهد-۱۲۹، ابابیل-۵، مهاجر-۶، و شاهد-۱۳۶ توانسته‌اند ارزش نظامی خود را اثبات کنند».

شبکه CBS NEWS: «ژنرال مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام که حملات انبوه پهپادهای ایران را با چشمان خود دیده، می‌گوید: با پهپادهای ارزان‌قیمتی مواجهیم که اگر با تعداد انبوه پرتاب و در ارتفاع پایین پرواز کنند، می‌توانند بر سامانه‌های دفاعی ما غلبه کنند... پیش از حمله موشکی به عین‌الاسد، چنین حمله‌ای را ندیده و تجربه نکرده بودم. موشک‌های دقیق آنها، به هرجا که بخواهند، اصابت می‌کنند. ایران انواع موشک بالستیک را دارد که حتی به وسط تل‌آویو می‌رسند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد