Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:51:59 GMT

سگ روباتیک شیائومی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۰۸۶

سگ روباتیک شیائومی رونمایی شد

شرکت "شیائومی" از اولین سگ روباتیک خود رونمایی کرد. این ربات چهارپا از کوچکترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان نیرو می‌گیرد.

شرکت چینی "شیائومی"(Xiaomi) از سگ روباتیک خود موسوم به "سایبر داگ"(CyberDog) رونمایی کرد که یک روبات چهارپای منبع‌باز است که توسعه دهندگان می‌توانند برای آن برنامه‌های کاربردی خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که در وب‌سایت "شیائومی" اشاره شده است، این روبات با استفاده از نسخه "Jetson Xavier NX NVIDIA" که به عنوان کوچکترین ابر رایانه هوش مصنوعی جهان شناخته می‌شود، اداره می‌شود.

این ماژول هوش مصنوعی قدرتمند، بسیاری از برنامه‌ها و کاربردهای این روبات از جمله تشخیص و دنبال کردن صاحب خود را عملی می‌کند.

"سایبر داگ" دارای ۱۱ حسگر از جمله حسگرهای لمسی و فراصوت است که به آن اجازه می‌دهد با محیط خود تعامل داشته باشد.

دوربین‌های موجود بر روی صورت این سگ روباتیک به آن اجازه می‌دهد تا از شخصی که به عنوان صاحب آن تعریف شده است، پیروی کرده و موانع موجود در محیط نزدیک خود را پشت سر بگذارد.

"سایبر داگ" حتی می‌تواند یک شخص را در میان جمعیت انتخاب کرده و آن شخص را برچسب گذاری و دنبال کند.

"شیائومی" در اعلامیه خود توضیح داد: "سایبر داگ" ضمن ردیابی وضعیت بدن و تشخیص چهره، قادر است صاحب خود را دنبال کند و از موانع در مقیاس سانتی‌متر گذر کند.

"سایبر داگ" یک نمونه دیگر از سگ‌های روباتیک است که شباهت زیادی به ربات مشهور "اسپات"(Spot) ساخته شرکت "بوستون داینامیکس"(Boston Dynamics) دارد که اکنون به تصاحب شرکت "هیوندای" درآمده است.

همه این سگ‌های روباتیک از آخرین فناوری رباتیک پیشرفته برای ایجاد یک ماشین زیرک استفاده می‌کنند که قادر به عبور از موانع و گذر از مناطق مختلف است، به این معنی که می‌توان از آنها برای واکنش به فجایع و بلایای طبیعی و تعدادی از برنامه‌های دیگر با هدف جایگزینی با انسان در کارهای خطرناک استفاده کرد.

"شیائومی" می‌گوید کار خود را با تحویل ۱۰۰۰ "سایبر داگ" به طرفداران، مهندسان و علاقه‌مندان به سگ روباتیک شیائومی آغاز می‌کند. ایده این شرکت این است که از اشتیاق جامعه رباتیک منبع‌باز استفاده شود تا برنامه‌های نوآورانه‌ای را برای این سگ روباتیک طراحی کنند.

قیمت "سایبر داگ" حدود ۱۵۴۰ دلار است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سگ روباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

دریافت 58 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088676

دیگر خبرها

  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد