Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی از توزیع سرم در داروخانه‌های کشور طی ۲، سه روز آینده برای مصرف عموم مردم خبر داد.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد گفت: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه های سرم‌سازی و توقف خطوط تولید، سرم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود اما انجمن تولیدکنندگان  به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می خواهند سرم وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: آقایان صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند و متاسفانه ناگهان مصرف داورهای ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این داروها باید با سرم مصرف شوند.

وزیر بهداشت گفت: مقادیری سرم هم قرار بود از طریق هندوستان وارد کشور شود که دادستان هند اجازه خروج نداد، لذا سرم را از چهار روز قبل از مسیرهای دیگر وارد کردیم و روز گذشته به اندازه کافی توزیع شد و از ۲ تا سه روز آینده و در واردات بعدی نیز توزیع در داروخانه‌ها برای عموم آغاز خواهد شد و نمی گذارم سلامت مردم لگدمال برخی حرفهای بیهوده و توخالی شود.

نمکی در خصوص دارو نیز گفت: مشکل خاصی در کشور نداریم و به رغم همه فشارها و مصرف بالا مشکلات حل و فصل می شود.

هدف از سفر خود به مشهد را برای بررسی وضعیت کرونا در استان و عوامل موثر در ایجاد این خیز عنوان کرد و ادامه داد: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: هم‌اینک واکسیناسیون گروه‌های هدف از ۵۰ سال به بالا و در حاشیه شهرهایی مثل مشهد که تراکم بالا دارد از ۴۰ سال به بالا در حال انجام است و در مرحله بعدی گروههای سنی پایین‌تر را شروع می‌کنیم.

نمکی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های واکسیناسیون متعدد در مشهد ادامه داد: امروز ظهر نیز پایگاه های متعدد دیگری در قسمتهای پرتراکم به خصوص حاشیه شهر برای تامین کافی واکسن و تیم واکسیناتور و استفاده از ظرفیت بسیج فعال و واکسیناسیون با  واگذاری حاشیه شهر به نیروهای بسیج با سرعت دنبال می شود و مراکز سرپایی کرونا نیز قرار است ۲۴ ساعته شوند.

وزیر بهداشت در خصوص طرح ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی نیز گفت: در وزارتخانه اختیارات محدودی داریم و فقط پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم اما تصمیم برای محدودیتها در اختیار ما نیست و به جای وزارت بهداشت باید در کمیته های مربوطه تصمیم ‌گیری شود و در این کمیته ها نیز دستگاه های متعددی هستند که این پیشنهادات را بررسی و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و پرواز به مشهد بود و به شدت به انجام پروازها و سفر به این استان معترض بودیم چون هر روز تعداد زیادی افراد از مناطق مختلف به خصوص نقاط آلوده با ویروس دلتا از طریق هوایی و زمینی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر می‌کردند و برای ما مسلم بود که کانون آلودگی جا به جا می شود.

او اضافه کرد: از روز اول به این موضوع اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم و البته استاندار خراسان رضوی هم کار را دنبال می‌کند و ما هم از طریق ستاد ملی کار را دنبال می کنیم که هرچه زودتر با اعمال محدودیتهای بیشتر تنش این استان کم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشهد مجلس واردات ویروس هندوستان سلامت دارو مشکلات واکسیناسیون استفاده از ظرفیت بسیج خراسان رضوی وزارتخانه وزارت بهداشت استان خراسان رضوی سرم داروخانه ها وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان اصولی بعد از بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از پس فردا کارمان را برای جام جهانی فوتسال شروع می کنیم. با توجه به نظر شمسایی لیگ تا چند هفته برگزار می شود و طبق فیفادی ها برای تیم ملی فوتسال بازی در نظر می گیریم.

وی در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ما در خدمت شمسایی خواهیم بود و قرارداد تمدید می شود. بدهی از سال گذشته باقی مانده که به خاطر آخر سال پرداخت نشد اما کارهایش انجام می شود.

اصولی در مورد اینکه به تیم ملی فوتسال هم حواله خودرو داده می شود یا خیر گفت: نه این طور نیست البته حواله خودرو را که ما نمی دهیم اما در چارچوب تعریف شده پاداش در نظر می گیریم.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه سخنگوی شورای شهر مشهد از انتقال پرپسولیس به مشهد صحبت کرده گفت: من در جریان صحبت سخنگوی شورای شهر مشهد در مورد انتقال پرسپولیس نیستم.

برای مشاهده کامل صحبت های اصولی فیلم زیر را ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم