Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امین رستم زاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های توسعه واحد تا سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تبدیل شدن به قطب تخصصی فناوری و مدیریت مبتنی بر سبز و مرجعی تخصصی برای طراحی و فرآیند سازی تولید محصولات ارگانیک و سبز با تاکید در حوزه مطالعات و مدل سازی و ارایه خدمات بهینه سازی با لحاظ مولفه‌های زیست محیطی و دستیابی به فناوریهای مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حوزه سبز، کشاورزی پاک و نیز تولید ترکیبات اولیه ارزشمند دارویی با منشاء گیاهی با استفاده از طراحی و ساخت سیستم های نوین بیوتکنولوژی و ارتقاء راندمان و بهینه کردن آن از مهمترین برنامه توسعه ای پیش بینی شده واحد در یک مدل مشخص بهم پیوسته و متعامل به هم برای ۲ سال آینده از سوی پنج گروه و مرکز پژوهشی و خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به  نقش این فناوری‌ها و خدمات تخصصی در مدل توسعه استان و منطقه افزود: در راستای بسترسازی تخصصی و تحقق این اهداف بهم پیوسته  راه اندازی پژوهشکده توسعه فناوری‌های سبز، اخذ موافقت قطعی و راه اندازی مرکز مرجع خدمات تخصصی آزمایشگاهی محصولات ارگانیک کشور، اخذ موافقت قطعی گروه مدیریت کسب و کار سبز، اخذ موافقت قطعی گروه کشاورزی متابولیت‌های ثانویه در سامانه‌های زیستی و  اخذ موافقت اصولی راه اندازی مرکز خدمات تخصصی تولید گیاهان و متابولیتهای ثانویه گیاهی به عنوان برنامه‌های ساختاری توسعه تا سال ۱۴۰۲ برای تحقق اهداف فوق هدف گذاری شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی همچنین با تشریح اهداف و راهبردهای  آتی گروه‌های سه گانه پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی واحد و طرح های فناورانه رونمایی شده در چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: دستیابی به دانش فنی تولید آزمایشگاهی ترکیبات اولیه دارویی با ارزش از گیاهان (پروانش، شاهدانه، بذرالبنج) با استفاده از سیستم  طراحی شده بومی بیوراکتور و  دستیابی به دانش فنی و تولید آزمایشگاهی ترکیبات ضد سرطانی (وین کریستین و وین بلاستین) در این نوع بیوراکتور، مطالعه، توسعه و دستیابی به ۲ پروتکل تولید نهال و نشاء گیاهان با ارزش  از طریق کشت بافت و سیستم های نوین بیوتکنولوژی انجام شده است.

رستم زاده ادامه داد: راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی استخراج و خالص سازی متابولیت‌های ثانویه گیاهی و تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی و کشت بافت گیاهی و  راه اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید متابولیت‌های ثانویه در بیوراکتور طراحی و ساخته شده بومی گروه از برنامه‌های آتی گروه پژوهشی متابولیت‌های ثانویه در این بازه زمانی می‌باشد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های گروه متابولیتهای ثانویه در سامانه‌های زیستی واحد در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: تولید ماده ضد سرطان و ضد تومور وین کریستین و وین بلاستین از گیاه دارویی پروانش در بیوراکتور یکی از ۱۰ طرح مصوب و شاخص کارگروه پژوهش استان آذربایجان‌غربی است که ۵۰ درصد اعتبار پژوهشی استان به این طرح ارزشمند جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی مصوب و تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:گیاه دارویی پروانش به علت دارا بودن آلکالوئیدهای مهم وین بلاستین و وین کریستین که هر ۲ اثر ضد توموری و ضد سرطانی دارند، در صنایع داروسازی اهمیت بسیاری دارد طبق آمار معاونت غذا و دارو هر سال به طور متوسط حدود ۳۰ میلیارد تومان از این دارو در کشور مصرف می‌شود که ۹۵ درصد آن وارداتی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی فناوری تولید جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی متابولیت های ثانویه خدمات تخصصی اخذ موافقت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صبح امروز جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با هدف آشنایی بیشتر با دستاورد‌ها و آموخته‌های علمی و عملی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در حوزه بهره برداری و بررسی چالش‌های پیش رو جهت گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ ضمن حضور در محل حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در جریان اقدامات شاخص علمی و عملی این شرکت قرار گرفتند.
برگزاری نشست تخصصی با حضور قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و معرفی ظرفیت‌ها وارائه گزارشی از عملکرد و آخرین وضعیت شبکه برق استان نخستین برنامه این بازدید ۲ روزه بود. 
معاون فروش و خدمات مشترکین، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ، معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به همراه مدیران دفاتر حوزه‌های مرتبط این شرکت در ادامه؛ از بخش‌های مختلف حوزه فروش و خدمات مشترکین، امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق و سایر واحد‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی