Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، پیمان کریمی یگانه افزود: شرکت فام می تواند به عنوان یک متولی فروش اموال مازاد بانک ها و به کارگزاری از بانک ها با شرکت بورس کالای ایران همکاری کند.

به گفته مدیر عامل شرکت فام، فعالیت شرکت بورس کالای ایران منافاتی با عملیات شرکت فام ندارد.

وی، نقش شرکت بورس کالای ایران در فروش اموال مازاد بانک ها را تکمیل کننده دانست و ابراز داشت: اقدام برای فروش اموال مازاد بانک ها از طریق شرکت بورس کالای ایران می تواند به شفافیت هر چه بیشتر در این زمینه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی یگانه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات املاک مازاد بانک ها ناهمگن بودن آن ها است در حالی که مجموعه املاکی که در بورس عرضه می شود باید همگن و فاقد مشکلات حقوقی باشد، ولی متاسفانه بسیاری از املاک مازاد بانک ها این ویژگی ها را ندارند.

 مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک ها گفت: پیش از این دو بانک مستقیماً برای فروش املاک مازاد خود از طریق شرکت بورس کالای ایران اقدام کردند، اما اقبالی از سوی مردم نسبت به آن صورت نگرفت.

وی افزود: شرکت بورس کالای ایران با توجه به اینکه زیر مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار است از پشتیبانی قانون برخوردار است و این امر ضمن تسهیل در اجرای عملیات مربوطه موجب اطمینان خاطر خریداران و عرضه کنندگان املاک خواهد شد.

به گفته کریمی، بر اساس ماده ۹ قانون برنامه ششم توسعه، برگزاری مزایده وفروش اموال و املاک دولتی باید از طریق سامانه تدارک دولت که وزارت صنعت،معدن و تجارت متولی آن است، انجام شود.

مدیر عامل شرکت فام گفت: این موضوع که آیا طبق این قانون، بانک های دولتی می توانند از طریق شرکت بورس کالای ایران اقدام به فروش اموال و املاک مازاد خود کنند یا نه باید بررسی شود.

وی افزود: میزان املاک مازاد در بانکهای دولتی نظیر بانک ملی ایران و بانک سپه،قابل توجه است.

پربیننده ترین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا شرکت بورس کالای ایران اموال مازاد بانک ها املاک مازاد فروش اموال شرکت فام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس