Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱-۱۴۰۰) تا سقف ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مبلغ «وام تحصیلی» برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه جدید به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مبلغ «وام ضروری» به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیربورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین «وام ودیعه مسکن» برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهر‌ها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با ۳۰ درصد افزایش به ترتیب در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در نهایت بر اساس تصمیمات جدید در سال تحصیلی جدید «وام شهریه» برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وام دانشجو مبلغ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میلیون تومان تا سقف شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان