Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا پس از گزارش 20 مورد مبتلای جدید کرونا تعطیلات و قرنطینه این شهر را برای قطع شیوع دلتای کووید 19 تمدید کرد. سیدنی نیز در  دو ماه گدشته و در چند تصمیم مجزا  قرنطینه 7 هفته ای را برای این شهر تصویب کرده است.

به گزارش عصرایران، براساس برنامه های قبلی قرار بود تعطیلات ملبورن فردا تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما افزایش شمار مبتلایان در این شهر 5 میلیون نفری که برای مهار کرونا تلاش می‌کنند باعث اختلاف و ناامیدی مقامات شد.

رویترز در این باره نوشت: در سیدنی پلیس در حال افزایش تدابیر قرنطینه است و برخی از کارگران ساختمانی به شرط تزریق واکسن می‌توانند به سر کار خود بازگردند.

"دن اندروز" عالی ترین مقام ایالت ویکتوریا تائید کرد که دستورات سختگیرانه ماندن در خانه برای ملبورن حداقل تا 19 آگوست باقی می ماند زیرا مقامات هنوز سرمنشاء و مکان ابتلای 6 نفر از مبتلایان جدید در روز چهار شنبه را پیدا نکرده اند.

خلاصه خبر:

ملبورن تا 28 مرداد در تعطیلات سراسری کرونا باقی می ماند شیوع مجدد کرونا باعث بحران اقتصادی استرالیا و رکود آن در 2 سال آینده می‌شود ایالت "نیو ساوت ولز" با ثبت 344 مبتلای روزانه رکورد زد کارگران ساختمانی سیدنی به شرط تزریق واکسن می توانند به کار خود ادامه دهند

 

اندروز با اشاره شیوع ویروس در شهر سیدنی به خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم همه جا را باز بگذاریم، شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت و اتفاقی ناخوشایند مانند سیدنی رخ می‌دهد".

زنی در شهر قرنطینه و خلوت ملبورن در دوره شیوع بیماری کرونا راه می رود-  25 تیر 1400/ رویترز

با وجود هفت هفته تعطیلی در سیدنی شمار مبتلایان این شهر افزایش یافته و به بیش از هزار نفر رسیده است. 

"گلدیس برجیکلیان" عالی ترین مقام ایالت "نیو ساوت ولز" با اعلام 344 مورد جدید در 24 ساعت گذشته به خبرنگاران گفت: ما شاهد افزایش تعداد موارد بوده ایم و انتظار می‌رود این آمار ادامه یابد.

برجیکلیان گفت: قرنطینه سیدنی گسترش یافته و چند منطقه در حومه شمالی مانند "دوبو" در 400 کیلومتری شمال غرب این شهر را نیز شامل می شود.

با  وجود افزایش تعداد افرادی که خواهان واکسن هستند سیدنی و حومه آن احتمالا تا 8 شهریور در تعطیلات کرونا و قرنطینه خواهند ماند. بسیاری انتظار دارند این محدودیت‌ها تمدید شود.

"بایرون بی" یکی از اماکن محبوب گردشگری در مرز نیو ساوت ولز و کوئینزلند در 800  کیلومتری شمال سیدنی پس از شنیدن خبر ورود یک مرد و فرزند نوجوانش به شکلی سخت تعطیل شد و تحت قرنطینه نیروهای پلیس قرار گرفت.

نمایی از شهر خلوت و قرنطینه سیدنی استرالیا/ عکس: رویترز

مقامات می‌گویند که مرد خاطی به کرونا مبتلاست. او در باره اقدامش و توضیح درباره آن با  نیروهای پلیس همکاری نکرد. پلیس امروز اعلام کرد وی را به دلیل سرپیچی از قوانین به ماندن در خانه محکوم کرده است.

نه به واکسن نه به کار

 ایالت نیوساوت ولز استرالیا که از راه اندازی صنایع اشتغال زا و مهم ناامید شده به برخی از مناطق حومه سیدنی اجازه داد تا برخی از نیروهای ساختمانی خود را به کار بازگرداند. البته آنها ابتدا باید واکسینه شوند.

"نیک" 31 ساله که برای یک شرکت مهندسی رانندگی می‌کند، می گوید: من نمی خواستم واکسن بزنم... اما برای حفظ کارم به تزریق واکسن نیاز داشتم".

چند نفر در حال عبور از منطقه مرکزی ملبورن پس از تمدید یک هفته ای تعطیلات سراسری- میلیون ها نفر از مردم این شهر با سیاست "در خانه بمانید" قرنطینه شده اند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

استرالیا از زمان شروع همه گیری با ثبت 37 هزار مبتلا کمتر از دیگر کشورهای توسعه یافته از کووید 19 آسیب دیده است.

مجموع مرگ و میرهای کرونا از ابتدای شیوع همه گیری و پس از جان باختن 2 نفر که یکی از آنها  مردی سی و چند ساله بود به 944 نفر رسید.

در حالیکه که کمتر از 25 درصد از جمعیت 26 میلیون نفری این کشور واکسینه شده اند، استرالیا در تلاش است تا از قرنطینه مجدد که به گفته بسیاری از کارشناسان می‌تواند منجر رکود دوم این کشور در چند سال اخیر شود جلوگیری کند.

دولت‌های فدرال و ایالتی متعهد شده اند که در صورت واکسیناسیون 70 درصد جمعیت استرالیا به قرنطینه پایان دهند.

"جاش فریدنبرگ" خزانه دار استرالیا در ماه گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه تابستان جاری با توجه به ادامه دار بودن تعطیلات و قرنطینه وارد رکود و انقباض می‌شود.

"مت کامین" مدیر بانک رفاه اجتماعی این کشور به عنوان بزرگترین وام دهنده گفت: انتظار دارد استرالیا از این رکود جلوگیری کند.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال