Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- این روزها موج پنجم کرونا دلتا در استان همدان شدت بیشتری پیدا کرده است و به دلیل عادی انگاری این شرایط بحرانی، روزانه شهروندان بیشتری نیز راهی مراکز درمانی ‌می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، این روزها موج پنجم کرونا دلتا در استان همدان شدت بیشتری پیدا کرده است و روزانه شهروندان بیشتری را راهی مراکز درمانی ‌می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق که بخش عمده‌ای از آن به دلیل بی توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های گسترده رخ داده سبب شده است ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همدان تکمیل شود.

همدان

محمدعلی محمدی با تشریح محدودیت های کرونایی در همدان اظهار داشت: تالارهای پذیرایی و رستوران ها صرفا بصورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با مسیرهای گردشگری از جمله بلوار ارم، استخر عباس آباد، گنجنامه محدودیت تردد و خاموشی اعمال می شود افزود: ساکنان جهت تردد با مراجعه به پلیس راهور شهرستان مجوز اخذ کنند.

فرماندار همدان ادامه داد: حضور همراهان متوفی در آرامستان باغ بهشت همدان به تعداد محدود بوده و اسقرار هرگونه سازه، برگزاری مراسم و چیدمان صندلی در باغ بهشت همدان نیز ممنوع است.

وی همچنین با این درخواست که داوطلبان هلال احمر در مراسم ماه محرم نسبت به کنترل ورودی ها و طب سنجی اقدام می کنند گفت: فعالیت شهربازی و دیگر مجموعه های تفریحی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و برخورد قاطع با خاطیان انجام خواهد شد.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه مردم از حضور در تفرجگا ها میادین شهر و هر گونه دورهمی خود داری کنند عنوان کرد: ورود مشتریان به واحدهای صنفی بدون ماسک ممنوع است و اتحادیه های صنفی باید این موارد را نظارت کنند.

وی با اعلام اینکه گروه های جهادی بسیج به منظور نقل و انقال افراد ناتوان جهت واکسیناسیون وارد عمل شده اند مطرح کرد: مرکز واکسیناسیون خودرویی بزودی در همدان فعال خواهد شد.

فرماندار همدان اعلام کرد: تردد خودروها با پلاک غیر بومی اعم از خودروهای سایر استانها و شهرستانهای دیگر استان نیز ممنوع است.

وی اظهار داشت: در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات تردد خودروها بین شهرستانهای همدان و بهار نیز ممنوع است.

کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ  نیز در ستاد کرونای شهرستان این شهرستان گفت:رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در این شهرستان به کمتر از 35 درصد رسیده است

مهدوی بیان کرد: وضعیت کرونا در شهرستان همچنان قرمز است که برخی عادی انگاری ها باعث شده وضعیت قرمز کشوررا فرا بگیرد و سلامت مردم به خطر بیفتد.

وی تاکید کرد: هیات مذهبی در ایام محرم و صفر حتما باید دستورالعمل ستاد کرونا را دقیق  انجام بدهند تا سلامت عزاداران محترم به خطر نیفتد.
فرماندار کبودراهنگ همچنین از همه افراد دارای اولویت خواسته است تا برای انجام واکسیناسیون هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کرده و دز اول واکسن کرونا را تزریق کنند.

نهاوند

ناصری فرماندار نهاوند اعلام کرد: وضعیت کرونایی شهرستان قرمز و بحرانی است و به دلیل حساسیت موضوع جلسات ستاد را روزانه برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اصناف و اداره صمت باید نسبت به اطلاع‌رسانی قوانین لازم‌الاجرای ابلاغی برای کسبه و بازار اقدام کنند عنوان کرد: در دستورالعمل ابلاغی به صراحت عنوان شده، طبق دستورالعمل و بخشنامه ارسالی و مصوبه ستاد کرونا هرگونه حرکت دسته جات و جابجایی ممنوع می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان نسبت به اطلاع‌رسانی قوانین لازم‌الاجرای ابلاغی برای سالن‌های ورزشی اقدام کند بیان کرد:سازمان تبلیغات اسلامی تمامی موارد در راستای مراسم‌های عزاداری ایام محرم را طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده پیگیری نماید.

وی اظهار داشت: روسای کمیته‌ها، روزانه میدان‌دار دستورالعمل ابلاغی کمیته‌ها باشند و گزارش به ستاد کرونا ارائه دهند.

اسدآباد

فرماندار اسدآباد نیز از انسداد ورودی پارک های شهر اسدآباد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی  از امشب چراغ  پارک‌های شهر اسدآباد خاموش می شوند.

سعید کتابی بیان کرد: در حال حاضر یکی از جدی ترین مشکلات شهرستان اسدآباد بحث عادی انگاری کرونا بوده که این امر از نقش موثری در کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی دارد .

وی اعلام کرد: در حال حاضر 51 نفر بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بوده و  از این تعداد 23 بیمارمثبت کرونا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: روند صعودی درگیری با کرونا در شهرستان به تبع کشور نگران کننده شده  و با چنین روندی قطعا  ظرفیت تخت های بخش کرونا پر شده و دیگر جوابگو نخواهد بود و  دانشکده علوم پزشکی باید آمادگی لازم را برای استفاده از بخش های جایگزین داشته باشد.

وی اظهار داشت: 98 درصد عامل سرایت  کرونا دورهمی های خانوادگی و مراسمات بوده که در همین رابطه از شهروندان درخواست داریم ضمن عدم عادی انگاری شرایط از هر گونه دورهمی خانوادگی و تجمعات پرهیز کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به جمیت 73 هزار و 919 نفری بالای 17 سال سن شهرستان اسدآباد تصریح کرد:از این تعدادجمعیت بالای 17 سال شهرستان  تاکنون 18.8 درصد جامعه هدف دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|صدای پای پیک ششم می‌آید/ مصرف 4 برابری برخی داروها / کاهش ریتم شهری فرصتی برای کادر درمان + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| 2.5 دقیقه یک فوتی؛ 28 نفر مبتلای جدید هر دقیقه / سایه سنگین ‌ابر سیاه دلتا بر سر مردم / حال ناخوش مدافعان سلامت + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 40 درصدی تعداد متوفیان/ افزایش بیماران بدحال در ICU/ وضعیت استان‌ها بحرانی شد+ نقشه و نمودار

 

وی با اعلام اینکه 16 هزار نفر از جمعیت شهرستان جمعیت واکسینه شده‌اند ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی در  سرعت بخشیدن به روندواکسیناسیون جمعیت هدف سرعت عمل بیشتری داشته باشد و در صورت نیاز نیز  از ظرفیت نیروهای بسیج و هلال احمر استفاده کند.

انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی انگاری ستاد کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود