Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: اگر تأیید شود پهپاد‌هایی که نفتکش صهیونیستی را هدف حمله قرار دادند؛ از یمن به پرواز درآمده اند مثلث اسرائیل، آمریکا و انگلیس نمی‌تواند کاری بکند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به ماجرای حمله به یک فروند نفتکش رژیم صهونیستی در دریای عمان و عقب نشینی آمریکا، انگلیس و رِژیم صهیونیستی از اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص و متمرکز شدن آنان به جنبش انصارالله یمن، نوشت: اگر تأیید شود پهپاد‌هایی که نفتکش رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار دادند؛ از یمن به پرواز درآمده اند مثلث اسرائیل، آمریکا و انگلیس نمی‌تواند کاری بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالباری عطوان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: مقامات انگلیسی در درز دادن خبرها، خبره و کارشناس هستند و در این زمینه بر همتایانشان برتری دارند به همین سبب مطبوعات انگلیس علاقه دارند روزنامه نگاران متخصصی را تحت عنوان «سردبیر سیاسی» برای این مأموریت بگمارند که مأموریتش نیز حلقه اتصال بین مقامات و سردبیری روزنامه است و بیشتر خبر‌ها و گزارش‌های خبری که منتشر می‌کنند؛ درست است و به طرف‌های ذیربط پیام رسانی می‌شود.
این مقدمه را به مناسبت آنچه که روزنامه محافظه کار دیلی اکسپرس به نقل از برخی منابع اعلام کرده است؛ نوشتیم. این روزنامه به نقل از منابعی که آن‌ها را مطلع خواند، نوشت: گروهی از نیرو‌های ویژه انگلیسی متشکل از 40 نظامی ازجمله شماری از متخصصان در اطلاعات الکترونیک از طریق هوایی به فرودگاه الغیضه در شرق یمن منتقل شدند و مأموریت مشخصی دارند و مأموریتشان نیز دستگیری اعضای یک گروه است.
سه ضلعی اسرائیل، انگلیس و آمریکا به نظر می‌رسد از متهم کردن ایران به فرستادن پهپاد برای حمله به نفتکش یاد شده و در نتیجه از تهدیداتشان برای حملات انتقامجویانه به ایران عقب نشینی کرده و همین موید موضعگیری ایران و تکذیب رسمی از سوی تهران است که این اتهام را رد کرد. تل آویو و انگلیس و آمریکا به این باور رسیده اند که پهپاد‌ها از یمن و از مناطق تحت کنترل جنبش انصارالله یمن و هم پیمانان آن و نه از خاک ایران بلند شده اند.
این تحولی است که اگر درست باشد که به نظر می‌رسد درست است، نه تنها برای نفتکش‌های رژیم صهیونیستی بلکه بعد‌ها برای نفتکش‌های آمریکایی و انگلیسی و حتی برای رژیم اشغالگر قدس نیز به شدت خطرناک خواهد بود، زیرا تأیید می‌کند جنبش انصارالله وارد جنگ علیه تل آویو شده و نقش خودش را دیگر به مقابله با تجاوز سعودی به یمن محدود نکرده است.
حمله به یک فروند نفتکش رژیم صهیونیستی در دریای عمان بدان معناست که همه نفتکش‌های دیگر این رژیم در آینده جزو اهداف پهپاد‌های یمنی خواهند بود و با مدنظر قرار دادن این موضوع که 90 درصد از صادارت و واردات رژیم صهیونیستی با کشتی از طریق خطوط کشتیرانی در دریا‌های آزاد و مشخصا دریای سرخ و دریای عرب و اقیانوس هند صورت می‌گیرد و درصد زیادی از صادرات اسرائیل به شرق آسیا و بازار‌های خوب کشور‌ها در خلیج فارس است، واقعا به معنای فلج کردن اقتصاد تل آویو یا بخش زیادی از اقتصاد آن خواهد.
جنبش انصارالله یمن دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی متمایزی است که بر باب المندب و دریای عرب و خلیج عقبه و کانال سوئز مسلط است و پهپاد‌های بسیار پیشرفته‌ای در اختیار دارد که برد این پهپاد‌ها به حدود 2000 کیلومتر می‌رسد ضمن آنکه این جنبش دارای سامانه‌های موشک‌های نقطه زن بسیار دقیق است و اگر از این توانایی‌های تهاجمی برای حمله به کشتی‌ها و نفتکش‌ها و زیرساخت‌های اسرائیل مثلا در بندر ایلات استفاده شود به معنای گشودن جبهه سومی در کنار جبهه‌های غزه و جنوب لبنان است به خصوص آنکه یمنی‌ها در طول تاریخشان شکست نخورده اند.
این تحولی را که شاید خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند، تشریح می‌کنیم و می‌گوییم بیش از دو میلیون یمنی در تظاهرات در صنعا و برای ابراز همبستگی با ملت فلسطین هنگام جنگ اخیر غزه شرکت کردند و شهروندان یمنی با همه رویکرد‌های سیاسی معتقدند آرمان فلسطین آرمان آنهاست و لحظه‌ای در ورود به مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی در صورتی که فرصت برایشان فراهم شود تردید نخواهند کرد.
اگر تأیید شود پهپاد‌هایی که نفتکش اسرائیلی را هدف حمله قرار دادند از یمن بلند شده اند مثلث اسرائیل و آمریکا و انگلیس چه می‌توانند بکنند؟ یمنی‌ها را محاصره کنند و گرسنه نگه دارند؟! مثلا با اف 16 و اف 15 بمباران کنند؟! که در این صورت هواپیما‌های سعودی و اماراتی با این نوع جنگنده‌ها تقریبا هفت سال است که یمن را بمباران می‌کنند، اما به اهدافشان نرسیده اند و محاصره برای گرسنه نگه داشتن نیز نتوانسته است این ملت مقاوم را مجبور به تسلیم کند و مهم‌تر اینکه موازنه‌های قدرت در این جنگ به نفع این ملت شده و توانسته است جنگ را به عمق سعودی منتقل کند و موشکهایش را به همه تأسیسات نفتی سعودی در جنوب و مرکز و شمال بفرستد.
آمریکا در افغانستان شکست خورد و تصمیم گرفت همه نیروهایش را تا قبل از پایان ماه کنونی خارج کند و کابل به محلی برای نفوذ چین و روسیه تبدیل و همین سناریوی عقب نشینی البته از روی اجبار و با شکست در عراق و سوریه نیز به زودی تکرار خواهد شد. این نظریه دومینوست که یکی پس از دیگری با سرعت در حال افتادن است.
برخاستن پهپاد‌هایی که نفتکش اسرائیلی را در دریای عمان هدف قرار دادند و همزمانی آن با حمله موشکی از جنوب لبنان به اهداف اسرائیلی در شهرک کریات شمونا (الخالصه) و موفقیت موشک‌های سوری در سرنگونی همه چهار موشک اسرائیلی شلیک شده از هواپیما‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان به حومه حمص سوریه؛ همگی نشانگر آغاز مرحله جدیدی است که نوید نگرانی و وحشت برای شهرک‌های نشینان اسرائیلی و آینده‌ای تیره برای آنهاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا انگلیس صهیونیست جنبش انصارالله رژیم صهیونیستی قرار دادند پهپاد ها نفتکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد