Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:36:58 GMT

بازگشايي مرز چمن ميان پاکستان و افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۱۸۴

خبرگزاری آریا- گذرگاه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان بعد از 4 روز توقف فعالیت خود را از سر گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، منابع خبری در پاکستان از بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک این کشور با افغانستان در منطقه چمن خبر دادند.
سایت خبری "داون نیوز" اعلام کرد؛ گذرگاه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان بعد از 4 روز توقف فعالیت خود را از سر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته منابع خبری گذرگاه مرزی چمن که هفته گذشته ابتدا توسط طالبان و متعاقبا از طرف پاکستان بسته شده بود، صبح امروز پس از مذاکرات میان مسئولان مرزی پاکستان و طالبان، بازگشایی شد.
گفتنی است طالبان پس از پیشروی‌های خود در افغانستان از یک ماه گذشته کنترل گذرگاه مرزی چمن معروف به "دروازه دوستی" در نوار مرزی مشترک با افغانستان را به دست گرفته است.
پس از خروج شتاب زده نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در  افغاستان آنهم پس از 20 سال اشغالگری با شعار مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت پایدار؛ موج بی سابقه‌ای از جنگ و خشونت در این کشور آغاز شده است و گروه طالبان مدعی  تسلط بر 9 استان این کشور است.   
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به اسپوتنیک گفت: طالبان حدود 90٪ مرز افغانستان با کشور‌های همسایه را کنترل می‌کند.
وی گفت: مرز‌های افغانستان با تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران - حدود 90٪ مرز‌ها تحت کنترل ما است .
مجاهد افزود: مرز با ترکمنستان و مرز با ایران کاملا تحت کنترل ما است. مرز‌های پاکستان (به استثنای چند بخش کوچک) نیز تحت کنترل ما هستند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود : ما متوجه افزایش شدید تنش در مرز‌های افغانستان و تاجیکستان هستیم. گروه طالبان به سرعت بخش بزرگی از مناطق مرزی را اشغال کرده و در حال حاضر حدود دو سوم مرز را کنترل می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چمن پاکستان افغانستان گذرگاه مرزی چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است