Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:11:45 GMT

واکسیناسیون مردم باید شتاب گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۳۱۳

واکسیناسیون مردم باید شتاب گیرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر حسن ابوالقاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری روند فعالیت واکسن نورا در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)   گفت: دولت نباید حتما منتظر واکسن داخلی بماند و باید واکسن مورد نیاز کشور را تامین کند.

وی ادامه داد: ما که تولید کننده واکسن ایرانی کرونا هستیم تعصبی در مورد واردات واکسن نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با یادآوری اینکه در حال حاضر واکسن در کشور کم است، گفت: مردم هرچه سریع تر باید واکسینه شوند.

ابوالقاسمی تاکید کرد که در کنار واردات باید حمایت های لازم از تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا انجام شود تا آنان در آینده نزدیک محصول خود را پس از طی کردن مراحل لازم و اخذ مجوز به بازار داخل ارایه کنند.  

وی با یادآوری اینکه در ماه های آینده هم واکسن کرونا نیاز خواهیم داشت، گفت: واکسن های داخلی هم تولید می شوند و بخشی از نیازهای داخل کشور را برطرف خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اضافه کرد: بررسی های علمی نشان می دهد که سطح ایمنی افراد کاهش پیدا می کند و احتمال زیاد در آینده لازم می شود که بین ۶ تا ۹ ماه تزریق واکسن تکرار شوند.

ابوالقاسمی به اختلاف بین سازمان نظام پزشکی و دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی با واکسن اسپوتنیک مخالفت کرد که مدتی بعد مشخص شد واکسن خوبی است.

وی به ناهماهنگی در واردات واکسن کرونا اشاره و ابراز امیدواری کرد که این موضوع اصلا وجود نداشته باشد و سازمان نظام پزشکی جدید که اخیر انتخاب شدند در جهت منافع مردم گام بردارد. اگر هم اختلاف نظری وجود دارد باید در بین خودشان برطرف هستیم  

واکسیناسیون تنها را مقابله اساسی با ویروس کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله همچنین اظهار داشت: فعلا تنها راه مقابله اساسی با ویروس کرونا، واکسیناسیون است.

ابوالقاسمی افزود: بررسی های علمی روی واکسن ها نشان می دهد که واکسن به طور قابل توجهی مرگ و میر و شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد.

وی از افراد واجد شرایط تقاضا کرد که واکسیناسیون را در اسرع وقت انجام دهند.

به گزارش ایرنا، واکسن «نورا» با تلاش ۱۶ ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌شده است.

این واکسن ششم تیر ١٤٠٠ با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسوولان در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)  رونمایی و از ششم تیرماه به‌طور رسمی وارد فاز بالینی شد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سازمان نظام پزشکی واردات واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سازمان نظام پزشکی واردات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سازمان نظام پزشکی واردات واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سازمان نظام پزشکی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران