Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: امیدوارم علاوه بر بهره‌مندی معنوی از این ایام، در عمل پیرو آن حضرت باشیم که خود امام حسین (ع) فرمود، اساس آن است که از ما پیروی شود. پیروی عملی از ائمه برای مردم لازم و برای مسئولان الزامی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسیدر جلسه چهارشنبه -۲۰ مردادماه- هیئت دولت، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش، اظهار کرد: در ادامه مقابله و مدیریت بیماری کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و افزود: مهار شیوع کرونا که این روزها شدت یافته است، مثل همه مشکلات حاد دیگر نیازمند آن است که همه مسئولان به میدان بیایند و همه ظرفیت‌های کشور و امکانات در اختیار دولت گرفته تا دیگر نهادها در این زمینه به شکل احسن به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر همه ظرفیت‌های کشور برای مهار شیوع کرونا به کار گرفته نشود، خروج از وضعیت نامطلوب فعلی سخت خواهد بود، گفت: نکته بسیار مهم دیگر اقناع افکار عمومی برای مشارکت در یاری رساندن به دولت در این راستا است. همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید برای مردم تبیین کنند که کنترل موج اخیر شیوع کرونا نیازمند نقش‌آفرینی همگانی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: با احترام نسبت به همه اقداماتی که تاکنون برای مهار کرونا انجام شده است، اما باید به شکلی فعال و با شیوه‌هایی مؤثرتر تلاش کنیم تا بر مشکل فائق شویم.

رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید خودش را از شمول پروتکل‌های بهداشتی مستثنی بداند و همه باید احساس کنند که اول باید خودشان دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: دولت و همه نهادهای نظام، نیروهای مسلح و همه بخش‌های دیگر باید با تمام وجود پای کار بیایند و اولویت اول و اصلی‌شان کرونا باشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر توجه به خانواده‌ها و افرادی است که به هر دلیل از ناحیه شیوع کرونا دچار آسیب شده اند. چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید اجازه دهیم این بخش از جامعه بیش از این آسیب ببیند. دولت و همه بخش‌های دیگر نظام در این زمینه مسئولیت دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بهره‌گیری از شیوه‌های ایجابی برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها قطعاً اولویت دارد، اضافه کرد: در کنار این مسئله، باید تدابیری تمهید شود تا کسانی که با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها به مردم و جامعه آسیب وارد می‌کنند نیز بدانند که اجرای پروتکل‌ها ضمانت اجرا دارد.

رئیسی ادامه داد: وضعیت ابتلاء و قربانیان کرونا اقتضا می‌کند که اقدامات لازم برای مهار اوضاع را حتی برای یک ساعت هم به تأخیر نیندازیم. از آقای ظریف، وزیر امور خارجه می‌خواهم که اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهند و مسئولان وزارت بهداشت و نهادهایی مانند هلال احمر نیز حداکثر توان خود برای گسترش و تسریع واکسیناسیون عمومی را به کار بگیرند.

کد خبر 513889

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رییسی رییس جمهور هیئت دولت ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس جمهور شیوع کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و کاهش ۱.۵درصدی نرخ بیکاری از آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود. به همین منظور آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده ی بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد. بر این پایه سازمان بین المللی کار(I.L.O) آموزش های مهارتی را به عنوان یکی از پایه های اساسی فعالیت خویش قرار داده است و همواره آن را به دیگر کشورها توصیه می کند.

جوانان با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می گیرند. این آموزش های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه های با ثبات است و از پدید آمدن شغل های کاذب و ناپایدار که توسعه ی همه جانبه ی کشور را هدف قرار می دهد و سبب آسیب های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می آورد.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه مهمترین خدمات و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد 33 درصدی حوزه آموزش های فنی و حرفه‌ای و 38 درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش های فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و 140 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته 14درصد کاهش یافت.

عظیمی بیان کرد:  یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، کارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/امیدوارم باشگاه قدر بازیکنان خوب‌مان را بداند
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس