Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: جمعیت «طلایه‌داران معروف» رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مردم مشهد گوشزد می‌کنند. - اخبار استانها -

مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهار داشت: دهه اول محرم، طبق رسالت اصلی امام حسین(ع)، تحت عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده و شعار امسال این دهه، قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در یک قانون شامل 12 بند و 4 تبصره تفصیلی ذکر شده است؛ وظایف این ستاد شامل 3 موضوع اصلی سیاست گذاری، مطالبه‌گری و نظارت در کنار آموزش، فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای برتر رفتاری است.

رضایی با بیان اینکه مخاطب اصلی وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادارات و سازمان‌های سطح استان هستند، گفت: وظایف اختصاصی در راستای امر به معروف و نهی از منکر به کلیه ادارات و سازمان‌ها توسط ما ابلاغ می‌شود که در طول سال در قالب برنامه‌های مختلفی تدوین و توسط ستاد استان مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در ستاد همین مسئله است که مباحث سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری را به سازمان‌ها گوشزد و سپس پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد.

جامعه مدرسین: احیاء اسلام در گرو زنده نگهداشتن مکتب عاشورا/ مبلغان در ماه محرم نسبت به ترویج امر به معروف اهتمام داشته باشنداجرای قانون انتظار اصلی ستاد امر به معروف استان همدان استامام جمعه زاهدان: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در احساس مسئولیت اجتماعی دارد

وی افزود: در حوزه عملیاتی نیز اقدامات قابل توجهی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صورت گرفته است؛ برای مثال در دهه اول ماه محرم، دو کار اصلی یعنی تنظیم شیوه‌نامه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برای سازمان‌ها، ادارات و نهادی های استان و همچنین دیگر اقدام ما تحت عنوان آمران سلامت با استفاده از ظرفیت طلایه‌داران معروف بوده است.

رضایی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای ظرفیت گسترده مردمی به نام «طلایه‌داران معروف» است که شامل 30 منطقه در سطح شهر مشهد است و حدود 4 هزار و 200 نفر عضو این تشکیلات هستند؛ رزمایشی برای طلایه‌داران معروف تعریف شده با توجه به دهه اول محرم و جلسات و هیئات مذهبی که در سطح شهر فعال هستند، این افراد با حضور در این جلسات مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دعوت خواهند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم متاسفانه با کاهش روبه‌رو بوده است، گفت: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیز مشغول خدمت رسانی در قالب رزمایش جهت دعوت مردم به رعایت این شیوه‌نامه ها هستند.

وی افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر در افکار عمومی، محدود به بحث حجاب و عفاف است در حالی که این حوزه دارای گستردگی بسیار زیادی است؛ حجاب و عفاف در عین اهمیت بسیار زیادی که دارد، تنها یکی از موضوعات ستاد است و بخش بزرگی از مشکلات ما، چالش‌هایی است که مردم با آنها مواجه هستند و امیدواریم با کمک همه به ویژه اصحاب رسانه، یک به یک این معضلات را از بین ببریم.

رضایی همچنین درباره گشت ارشاد مسئولان که توسط آیت‌الله رئیسی، اعلام شده بود، اظهار داشت: با توجه به رای مردم به دولت انقلابی و انتخاب مدیران متعهد و انقلابی، تکرار مشکلاتی که در گذشته با آن‌ها روبه‌رو بودیم، بعید به نظر می‌رسد؛ اما این مسئله در دستور کار است و باید با کمک هم مسئولینی که از انجام وظایف غفلت می‌کنند، توجیه کنیم تا اعتمادی از بین رفته است را بازگردانیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی ‌‌گفت: جلسات خوبی با نمایندگان ششمین دوره شورای ‌شهر مشهد برگزار کردیم و طی این نشست‌ها مقرر شد دبیرخانه مشترکی میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل شود تا با استفاده از راهکارهای اجرایی و عملیاتی مباحثی مانند معتادین متجاهر، کودکان کار و.. را حل و رفع کنیم.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی طلایه داران معروف شیوه نامه سازمان ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر یوسف، نوری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در انتخابات اسفند سال گذشته تاکید کرد انتخابات پیش روی نیز باید بدون نقص برگزار شود.

وی صیانت از آرای مردم را مسئله مهم بیان کرد و دخالت مسئولان را در انتخابات پذیرفتنی ندانست و افزود: انتخابات باید باشکوه‌تر در استان برگزار شود.
وی تصریح کرد تمامی فرایندهای انتخابات تسط مردم و هیئت‌های اجرایی انجام می‌شود.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران نیز شمار واجدان شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه سوادکوه شمالی سیمرغ و جویبار را ۳۷۰ ۱۴۰ نفر اعلام کرد و گفت ۴۱۶ رأی مردم این حوزه را جمع آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات گفت تعداد صندوق‌های روستایی ۲۲۱ شعبه است.

کد خبر 6098093

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب