Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش، گفت: امیدوارم علاوه بر بهره‌مندی معنوی از این ایام، در عمل پیرو آن حضرت باشیم که خود امام حسین (ع) فرمود، اساس آن است که از ما پیروی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروی عملی از ائمه برای مردم لازم و برای مسئولان الزامی است.

وی در ادامه مقابله و مدیریت بیماری کرونا را مهمترین مساله و مشکل امروز کشور برشمرد و افزود: مهار شیوع کرونا که این روزها شدت یافته است، مثل همه مشکلات حاد دیگر نیازمند آن است که همه مسئولان به میدان بیایند و همه ظرفیت‌های کشور و امکانات در اختیار دولت گرفته تا دیگر نهادها در این زمینه به شکل احسن به‌کار گرفته شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اگر همه ظرفیت‌های کشور برای مهار شیوع کرونا به‌کار گرفته نشود، خروج از وضعیت نامطلوب فعلی سخت خواهد بود، اظهار کرد: نکته بسیار مهم دیگر اقناع افکار عمومی برای مشارکت در یاری رساندن به دولت در این راستا است. همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید برای مردم تبیین کنند که کنترل موج اخیر شیوع کرونا نیازمند نقش‌آفرینی همگانی است.

رییسی تصریح کرد: با احترام نسبت به همه اقداماتی که تاکنون برای مهار کرونا انجام شده است، اما باید به شکلی فعال و با شیوه‌هایی موثرتر تلاش کنیم تا بر مشکل فائق شویم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نباید خودش را از شمول پروتکل‌های بهداشتی مستثنی بداند و همه باید احساس کنند که اول باید خودشان دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: دولت و همه نهادهای نظام، نیروهای مسلح و همه بخش‌های دیگر باید با تمام وجود پای کار بیایند و اولویت اول و اصلی‌شان کرونا باشد.

رییس جمهوری گفت: نکته مهم دیگر توجه به خانواده‌ها و افرادی است که به هر دلیل از ناحیه شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند. چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید اجازه دهیم این بخش از جامعه بیش از این آسیب ببیند. دولت و همه بخش‌های دیگر نظام در این زمینه مسئولیت دارند.

رییسی با بیان اینکه بهره‌گیری از شیوه‌های ایجابی برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها قطعا اولویت دارد، اضافه کرد: در کنار این مسئله، باید تدابیری تمهید شود تا کسانی که با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها به مردم و جامعه آسیب وارد می‌کنند نیز بدانند که اجرای پروتکل‌ها ضمانت اجرا دارد.

وی اظهار کرد: وضعیت ابتلا و قربانیان کرونا اقتضا می‌کند که اقدامات لازم برای مهار اوضاع را حتی برای یک ساعت هم به تاخیر نیندازیم. از آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه می‌خواهم که اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای تسریع و افزایش واردات واکسن به کشور انجام دهند و مسئولان وزارت بهداشت و نهادهایی مانند هلال احمر نیز حداکثر توان خود برای گسترش و تسریع واکسیناسیون عمومی را به کار بگیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری واکسن دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری ویروس کرونا سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری واکسن دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت