Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: اجرای برخی نواحی پایاب سد خداآفرین و سایر سد‌ها به زودی به اتمام می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، به نقل از استانداری، اکبر بهنامجو در جلسه بررسی آخرین وضعیت پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای برخی نواحی پایاب سد خداآفرین و سایر سد‌ها به زودی به اتمام می‌رسد باید تا واگذاری اراضی تاسیسات این نواحی حفظ و صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: بزرگترین پروژه سامانه آبیاری نوین بعد از انقلاب با عنایت مقام معظم رهبری و حمایت دولت در شمال استان واقع شده است و مردم و مسوولان باید برای حفظ بیت المال جهادی عمل کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پایاب سد خدا آفرین بزرگترین پروژه بعد از انقلاب در شمال استان است افزود: این پروژه حدود یک هزار و 100میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آبیاری نیاز دارد که با هماهنگی و پیگیری‌های انجام گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای باید تعیین تکلیف شود.

بهنام جو تصریح کرد: ناحیه 3 عمرانی تا سه ماه دیگر تکمیل می‌شود و باید تا تعیین و تکلیف اراضی نسبت به نگهداری پست‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

19میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی پایاب سد "آغ‌چای" چایپاره ابلاغ شد90درصد اعتبار سد "پایاب خداآفرین" در استان اردبیل تأمین شداستاندار اردبیل: پایاب سد خداآفرین تا پایان دولت تکمیل می‌شود

او ادامه داد: تا کنون شبکه آبیاری و زهکشی 5 هزار هکتار از 37 هزار هکتار در ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و پیشرفت فیزیکی ناحیه عمرانی دوم نیز بالای 93درصد اعلام شده است.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی اظهار کرد: این پروژه با همکاری و پیگیری دستگاه‌های متولی به مرحله نهایی نزدیک شده و احتمال اجرای طرح آبیاری هوشمند بصورت پایلوت در پارس آباد وجود دارد.

بهنام جو از واگذاری و تعیین و تکلیف اراضی در پایاب خداافرین، احمد بیگلو و عمارت خبر داد و گفت:واگذاری اراضی عرفی قشلاقات تا حدودی تعیین تکلیف شده است و بحث واگذاری به بهره برداران در دستور کار قرار دارد که طبق قانون و نظام بهره برداری با محوریت معاون اقتصادی در اراضی پایاب در شهرستان‌های محدوده با بهره گیری از نظر کارشناسان آب منطقه ای، فرمانداران و کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام می‌شود.

او تاکید کرد: قطعی برق در ساعات مشخص به کشاورزان اطلاع رسانی شود و نسبت به تنظیم ساعات قطعی به جد اقدام شود.
در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان مسوول این سازمان و همچنین کارشناسان آب منطقه‌ای اردبیل از آخرین وضعیت پایاب و واگذاری اراضی گزارشی را ارایه کردند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایاب سد خداآفرین جهاد کشاورزی آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد