Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:40:19 GMT

مناسب سازی شهری برای معلولان در دزفول قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۹۶۸۴

مناسب سازی شهری برای معلولان در دزفول قابل قبول نیست

سعید ایثاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های بهزیستی دزفول تلاش برای مناسب سازی محیط شهری با همکاری دستگاه‌های متولی است. مناسب سازی شهری به معنای ایجاد بستر و زیرساخت‌های مناسب برای بهره مندی معلولان از امکانات عمومی و سهولت حضور آنها در سطح جامعه است.

وی با اشاره به رعایت ۹۰ درصدی مناسب سازی فضا برای معلولان در ادارات دزفول تصریح کرد: باید این میزان به ۱۰۰ درصد برسد، ضمن اینکه طی سال‌های اخیر نیز اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده اما به طور کلی میزان مناسب سازی محیط شهری در دزفول به ویژه در معابر، پیاده روها، حمل و نقل عمومی، بوستان‌ها، مراکز غیردولتی نظیر بانک‌ها و … قابل قبول نبوده و زیبنده شهرستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به برگزاری منظم جلسات مناسب سازی شهری در این شهرستان با حضور متولیان عنوان کرد: در آخرین جلسه تأکید داشتیم که شرط اولیه صدور پروانه ساخت و ساز ساختمان‌های جدید به ویژه آپارتمان‌ها منوط به رعایت اصول مناسب سازی و دسترسی آسان برای معلولان باشد؛ همچنین مناسب سازی در طرح‌های جدید شهری و دولتی در حال ساخت نیز باید همچون سایر پیوست‌ها لحاظ شود چون اگر این موارد محقق شوند تا مقدار زیادی می‌تواند به تحقق مناسب سازی محیط شهری در دزفول به شکل قابل قبولی کمک کند.

ایثاری بیان کرد: برخی ادارات اعلام می‌کنند که بودجه‌ای برای مناسب سازی شهری ندارند به همین دلیل در آخرین جلسه مناسب سازی محیط شهری تقاضا کردیم که در بودجه‌های عمرانی یک ردیف اختصاصی برای مناسب سازی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تلاش در زمینه تسهیل حضور معلولان در جامعه فقط وظیفه بهزیستی نیست و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، گفت: بدون تردید مناسب سازی معابر شهری رابطه مستقیمی با شادابی و نشاط اجتماعی معلولان دارد؛ معلولی که نتواند از خدمات شهری همچون سایر شهروندان استفاده کند عملاً خانه نشین می‌شود و همین انزوا بدترین حالتی است که می‌توان برای یک معلول متصور شد، بنابراین مسئولیت اجتماعی همه سازمان‌های مرتبط ایجاب می‌کند تا گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

ایثاری در پایان تأکید کرد: برنامه ریزی برای مناسب سازی فضاهای شهری و اداری برای تسهیل در تردد معلولان در دزفول ضرورتی انکارناپذیر است که باید بیش از پیش به آن توجه شود و در این راستا پیگیری‌های اداره بهزیستی تا زمان رسیدن به یک وضعیت مطلوب برای جامعه معلولان شهرستان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود پنج هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی دزفول هستند.

کد خبر 5278895

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولان شهرستان دزفول ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه مناسب سازی محیط شهری مناسب سازی شهری برای مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در شرایط قابل قبول

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229373 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت