Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، محمدتقی نظرپور با اعلام این خبر افزود: بر اساس بند پ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است بخشی از اعتبارات عمرانی خود را در قالب بودجه سنواتی به تأمین خوابگاه‌های مناسب و با اولویت برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نفر دانشجوی متأهل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند و تأمین محل سکونت خوابگاهی برای ۳۵ هزار نفر دانشجوی متأهل غیربومی نیز امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: برای تحقق موضوع فوق، بندی در تبصره‌های قانون بودجه سنواتی کل کشور با مضمون دریافت تسهیلات بانکی برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین و بازپرداخت یارانه سود و کارمزد توسط صندوق رفاه دانشجویان درج شده است.

نظرپور اظهار داشت: تاکنون ۱۳ دانشگاه وابسته به وزارت علوم برای استفاده از ظرفیت بند (الف) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، پیگیر اخذ تسهیلات در مجموع به مبلغ تقریبی ۷۵ میلیارد تومان از بانک‌ها شده‌اند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم یادآور شد: صندوق رفاه دانشجویان در سال ۱۳۹۹ در خصوص مفاد بند فوق در قانون بودجه، مبلغ ۶۸ میلیارد تومان اعتبار بابت پرداخت یارانه سود و کارمزد برای احداث، تکمیل و خرید خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه تفصیلی سالیانه پیش بینی کرده که به عنوان نمونه، از این میزان مبلغ ۴۷۷ میلیون تومان برای پرداخت یارانه سود وام دریافتی دانشگاه سمنان بابت احداث خوابگاه دانشجویی پرداخت شده است.

برچسب‌ها محمدتقی نظرپور خوابگاه بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوابگاه بودجه ۹۹ خوابگاه بودجه ۹۹ قانون بودجه وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه پنجم دانشگاه کردستان دربین دانشگاههای جامع وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده، تعداد هزار و ۷۸۹ عنوان کتاب از نویسندگان ایرانی توسط ناشران معتبر بین المللی به چاپ رسیده است که در این میان دانشگاه‌های جامع کشور با انتشار هزار و ۴۳۵ عنوان کتاب، در صدر قرار دارند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط این پایگاه، دانشگاه کردستان با چاپ ۸۹ عنوان کتاب در ردیف پنجم جدول و پس از دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و اصفهان قرار گرفته است.

همچنین، حوزه هنر و علوم انسانی با ۹۹۱ عنوان کتاب در رتبه نخست حوزه‌های موضوعی مصوب وزارت علوم قرار دارد.

پایگاه "کتاب‌های بین المللی نویسندگان ایرانی" توسط موسسه ISC در سال گذشته راه اندازی شده است و تاسیس این پایگاه در راستای تقویت دیپلماسی و تعاملات علم و فناوری کشور بوده و گامی مهم در جهت مرجعیت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

دیگر خبرها

  • جایگاه پنجم دانشگاه کردستان دربین دانشگاههای جامع وزارت علوم
  • حذف خط قرمز‌ها و تسهیل در فرآیند صدور مجوز نشریات دانشجویی / بودجه مجزایی برای حمایت نداریم+ فیلم
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند