Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد حکیم‌نیا مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران، با بیان اینکه این صندوق به تسهیلات خرد اشتغال‌زا به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و روستایی اقدام می‌کند، گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال 4087 پرونده تسهیلاتی وجود داشت که در این قالب 211 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاها و شهرهای استان تهران پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در راستای سیاست دولت مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا سال گذشته از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید 10 هزار تاکسی در تهران با تسهیلات 900 میلیارد تومان نوسازی می‌شود که تاکنون 4271 تاکسی ظرف دو سال گذشته نوسازی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران همچنین گفت: در یک سال و نمی گذشته همچنین 10 هزار دستگاه اتوبوس هر کدام با تسهیلات 250 میلیون تومان نوسازی شده‌اند و همچنین برای نوسازی واگن‌های قطار مترو برای هر رام قطار 10 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که همه این تسهیلات با تکلیف و منابع سازمان برنامه و بودجه نوسازی می‌شود.

حکیم‌نیا با بیان اینکه وظیفه اصلی صندوق کارآفرینی امید پرداخت تسهیلات اشتغال خرد و روستایی است، گفت: در عین حال برای نوسازی تاکسی و اتوبوس و مترو هم منابعی از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد که ما هم به عنوان عامل آن را پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس قولی که آقای مقیمی مدیرعامل ایران خودرو داده است، در حال حاضر 5 هزار تاکسی سمند آماده است که با قیمت مصوب و از طریق پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان تهران در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران در مورد اشتغال ایجاد شده توسط صندوق کارآفرینی امید گفت: سرانه ایجاد هر شغل در کسب و کارهای خرد بین 50 تا 70 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که در صنایع بزرگ بالای یک میلیارد تومان سرمایه لازم است و حتی در صندوق‌های محلی و خرد با 5 میلیون تومان هم گاهی شغل ایجاد شده است.

حکیم‌نیا در مورد تثبیت شغل گفت: وقتی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی نو با تسهیلات صندوق نوسازی می‌شود درواقع تثبیت شغل صورت گرفته و در سایر موارد تسهیلات خرد و اشتغالزا معمولا منجر به شغل جدید می‌شود و یا کسب و کار جدیدی به وجود می‌آید و یا اینکه خط جدیدی از تولید احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برای هر تاکسی سمند به متقاضیان 90 میلیون تومان تسهیلات 5 ساله قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد برای هر دستگاه اتوبوس 250 میلیون تومان تسهیلات 5 ساله با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

وی در مورد همکاری با سازمان‌های دیگر گفت: سامانه تحفه یکی از تفاهم‌نامه‌هایی است که صندوق امید با وزارت ارشاد و برای ایجاد طرح‌های اشتغال فرهنگی ایجاد کرده است که به متقاضیان مشاغل هنری پرداخت می‌شود. در حوزه اشتغال زنان در استان تهران 523 نفر متقاضی در قالب تفاهم‌نامه‌ها، تسهیلات اشتغالزایی درافت کرده‌اند. همچنین در سایر تفاهم‌نامه‌ها نیز معمولا 30تا 40 درصد از متقاضیان از جامعه زنان هستند. به عنوان مثال در طرح تکاپو که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد می‌شود یا در وزارت ورزش و همچنین وزارت ارشاد تفاهم‌نامه‌هایی که بسته می‌شود، 30 تا 40 درصد متقاضیان زن هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران اظهار داشت: طرح‌های ارائه شده برای دریافت تسهیلات در کمیته ارزیابی توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

حکیم‌نیا در مورد ضمانت تسهیلات اشتغال گفت: صندوق کارآفرینی امید استان تهران تابع مقررات بانک مرکزی است، اما چون جامعه هدف این صندوق کسب و کارهای خرد و اقتصاد معیشتی هستند، ما در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی و کمی ساده‌تر و آسان‌تر تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنیم.

وی در مورد معوقات تسهیلات پرداختی گفت: با توجه به اینکه سیستم نظارت قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از اجرای طرح انجام می‌شود، بنابراین معوقات این تسهیلات بسیار کمتر از تسهیلات بانکی مشابه است. به عنوان مثال برای کار صوری امکان پرداخت وام وجود ندارد، متقاضی اول باید تجهیزات را خریداری کند و در قالب خط اعتبار ریالی پیش فاکتور می‌آورد، صندوق پول آن تجهیزات را به حساب شرکت واریز می‌کند و متقاضی تجهیزات را دریافت کرده و در کارگاه خود مستقر می‌کند و با نظارت کارشناسان صندوق شروع به کار می‌کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران در مورد منابع صندوق توسعه ملی در صندوق کارآفرینی امید گفت: طی دو سال گذشته 272 طرح به مبلغ 72.8 میلیارد تومان با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

حکیم‌نیا افزود: آنچه که جامعه ما از آن رنج می‌برد شکاف طبقاتی است که به دلیل مشکلات اقتصادی به یک گسل طبقاتی منجر شده، عده‌ای روز به روز پولدارتر می‌شوند و برخی هم به دلیل داشتن شغل، درآمد ناچیزی دارند. یکی از راه‌های تقویت درآمد مردم از طریق کسب و کارهای خرد و خانگی است که امیدواریم در دولت سیزدهم به مشاغل خرد و خانگی بیشتر توجه شود.

به گفته وی در شرق آسیا و کشورهایی مانند چین بر پایه کسب و کارهای خانگی و خرد توسعه پیدا کردند. باید تسهیلات به صورت سیستمی از مرحله تولید تا بازار متقاضیان را حمایت کند. گاهی تسهیلات پرداخت می‌شود و محصول تولید شده، ولی بازاریابی وجود ندارد که بعد از مدتی به دلیل فروش نرفتن متوقف می‌شود، اما باید برنامه مدون از تولید تا بازار مصرف تهیه شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در سال 84 از تجمیع سه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی، صندوق حمایت از جوانان و صندوق اشتغال روستایی به وجود آمد که ابتدا نام صندوق مهر امام رضا(ع) را داشت، اما به دلیل ممنوعیت استفاده از اسامی متبرکه تبدیل به صندوق کارآفرینی امید شد.

حکیم نیا افزود: این صندوق تفاهم نامه‌های اجرایی با دستگاه‌ها و سازمان‌ها امضاء می‌کند و تاکنون 50 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف امضاء کرده است.

به گفته وی با توجه به اینکه با اذن رهبری منابع صندوق توسعه ملی با صنوق کارآفرینی امید تلفیق شده و با عاملیت سه بانک دیگر و صندوق توسعه ملی تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و زنان پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران همچنین افزود: صندوق‌های خرد محلی در روستاها با هدف ایجاد مشاغل خانگی و کوچک به ویژه برای زنان تسهیلات اندکی پرداخت می‌کند که این تسهیلات معمولا منجر به اشتغال می‌شود که در روستاها بین 2 تا 5 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

حکیم نیا همچنین گفت: در راستای طرح روستای بدون بیکار، روستای چیچک رود در اسلامشهر در زمینه تولید کفش فعال شده و 50 کارگاه تولید کفش در این روستا با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شد که در واقع به یک روستای بدون بیکار تبدیل شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران تسهیلات کارآفرینی اشتغالزایی مدیر صندوق کارآفرینی امید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیلات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی تسهیلات اشتغال تومان تسهیلات تسهیلات صندوق میلیارد تومان پرداخت می شود تفاهم نامه ها میلیون تومان کسب و کارهای سال گذشته کسب و کار حکیم نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است