Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره عملکرد‌های شهرداری منطقه در دوره سه ساله مدیریتی گفت:۱۴۵میلیارد تومان در ۲۰۰پروژه خرد هزینه و تمام شده و ۲۹۷میلیارد تومان کار در حال اجرا است.حدود۵۱۰ میلیارد تومان از سایر اعتبارات شهرداری برای برقراری مساوات در بهره برداری از امکانات شهری هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره فضای سبز منطقه گفت:۱۲پارک در منطقه ساخته شده است که در ابتدای دوره مدیریتی ۹۲پارک تحویل گرفته شده وحالا ۱۰۴پارک به منطقه تحویل دادیم که چهار پارک در حال احداث است و هشت پارک به تمام رسیده است.

وی افزود:باکمک اعتباراتی که داشتیم ۱۶/۳۲درصد منطقه آسفالت شده است که هنوز جای کار وجود دارد.

فیاض درباره پروژه کلان بروجردی گفت:پروژه بروجردی جزو ابرپروژه‌های ما است که در امتداد بزرگراه تهران ساوه قرار دارد که اگر ساخته شود که امیدواریم تا پایان این دوره به بهره برداری برسد که در این صورت حجم عظیمی از ترافیک کاسته می‌شود.

وی افزود:ما محله‌ای داشتیم به نام تقی آباد که به وسعت۵۰ هکتار که کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله و پسماند بود که تخریب و جمع آوری شد.

شهردار منطقه ۱۸ تهران درباره احداث بیمارستان در منطقه گفت:بیمارستان ۲۶۶تخت خوابی کودکان حکیم که با کمک خیری در طی دوسال و نیم ساخته شد. شهرداری تهران زمین را تامین کرد و به دانشگاه تهران داد و با کمک خیر (آقای مطهری) و دانشگاه ساخته و تجهیز شد، ولی به دلیل برخی اختلافات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود:از مطالبات ما این است که خط ۱۱هم شروع شود در این دوره مدیریتی که حمل و نقل شهروندان این منطقه آسوده شود.

فیاض درباره پروژه باغ راه حضرت زهرا که واقع در منطقه ۱۸و۱۷ است افزود:پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) با مساحت ۹کیلومتر که فاز یک آن به بهره بردارب رسیده و از بوستان ولایت بزرگ‌تر است و همه نقاط آن قابل دسترسی است و رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی درباره طرح گلماند گفت:افتتاح سه فروشگاه گلماند که مردم پسماند خشک خود را تحویل داده و مطابق با ارزش پسماند خود گل دریافت می کنند.

وی افزود:سرانه‌های فرهنگی به اتمام رسیده و فضا‌های ورزشی جدید در این دوره مدیریتی به بهره برداری رسید که مجموعه ورزشی شهید دستگردی یک ورزشگاه طبقاتی بود که ساخته شد.

فیاض درباره سرای محله‌های موحود در این منطقه گفت:منطقه ۱۸ سرای محله‌ای نداشت که در این دوره چند سرای محله به بهره برداری رسیدند و برخی نیز در دست تولید هستند.

وی افزود:موضوع مهم دیگر هم این است که منطقه۱۸پارکینگ نداشته و شهروندان دچار مشکلاتی از جمله سرقت می شدند که پارکینگ طبقاتی را در این منطقه ایجاد کردیم.

فیاض با تاکید بر این که در زمان بارندگی آب‌های حاصل از بارندگی در این محدوده تجمع می‌کند، گفت:بحث جمع آوری آب‌های سطحی خیلی بحث مهمی بود که کانال‌های معلم و مدائن ساخته شده و به بهره برداری خواهد رسید و دیگر جمع شدن این آب‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید براینکه پروژه و فعالیت‌های به اتمام نرسیده هم در این منطقه وجود دارد و انشالله به زودی به پایان خواهد رسید گفت: بزرگراه بروجردی باید یک قسمت مسقف شود و درحال حاضر در انتطار تهیه نقشه‌های فاز ۱ از سوی سازمان مشاور است.

وی افزود:علی رغم پیگیری‌های به عمل آمده از مراجع قضایی و قانونی به دلیل عدم همکاری مالکین گودال ها، طرح مورد تایید سازمان مشاور، از سوی مالکان ارائه نشده است.

فیاض در ادامه گفت:موضوع دیگر تغییر پهنه بزرگراه آیت اله سعیدی است که به جهت جلوگیری از تداخل نامناسب کاربری‌ها و ارتقاء کیفیت محیط شهری در محور بزرگراه آیت اله سعیدی به عنوان محوری شریانی درجه ۱و استقبال مالکین جهت ساخت و ساز طبق پهنه فعلی طرح بازآفرینی در دفتر توسعه محلی ناحیه ۱به سازمان نوسازی ارائه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر بهره برداری منطقه ۱۸ ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

به گزارش خبرآنلاین، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از حصارکشی پارک لاله گفت: شهرداری اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

مهدی اقراریان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح بررسی روند حصارکشی در بوستان‌های تهران به ویژه بوستان لاله افزود: به صورت مستقیم از بوستان لاله بازدید نکردم، ولی هنگامی که متوجه خبر شدیم یکی از اعضای شورا مرتبط با حوزه محیط زیست و حوزه خدمات شهری از بوستان لاله بازدید داشتند و فیلمی از داخل مجموعه حصار کشی شده تهیه و برای بخشی از اعضای شورا ارسال کردند.

وی ادامه داد: فیلم دیگری هم توسط یکی از اساتید دانشگاه منتشر شد که در مورد حصارکشی بوستان لاله صحبت کرده بودند؛ لذا از طریق فضای مجازی این فیلم به دست ما رسید که بر اساس آن پیامی را در فضای مجازی منتشر کردم و اطمینان خاطر به همشهریان دادم که به عنوان نمایندگان آنها موضوع را دنبال می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله انجام شده توضیحاتی را ارائه کرد که البته توضیحات ارائه شده برای ما مبهم بود و هنوز توضیح مشخصی را دریافت نکردیم. البته ممکن است مجبور باشیم اتوبان یا بزرگراهی احداث کنیم و از مسیری عبور کند که دارای تعدادی درخت باشد، طبیعی است که باید این درختان جابجا و جایگزین شوند.

اقراریان تأکید کرد: چنین موضوعی در طرح‌های بزرگ منطقی و معقول است و در ادوار گذشته هم اتفاق افتاده است که به دلیل توسعه شهر چنین اتفاقی روی داده البته در آنجا هم باید حتماً نکات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و مطابق دستورالعمل‌ها و پس از سیر مراحل قانونی این کار انجام شود.

حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز با فضاهای سبزی مواجه هستیم که در آنها ‌طرحهایی مقرر شده تا اجرا شود که از جنس پروژه‌های کلان و بزرگ شهری نیست. به نظر من در اولویت بین ایجاد سازه و حفظ درخت، حتماً حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است. شهرداری تهران اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود، اشتباه است

کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود از نظر من اشتباه است، گفت: شرایط زندگی در تهران قابل قبول نیست و آسایش و آرامش مورد نیاز شهروندان با مسائلی همچون افزایش هزینه‌های مسکن در سبد خانوار و تغییر الگوی مصرف دچار مخاطره شده است. امروز زندگی به سمت آپارتمان نشینی رفته و کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد.

اقراریان اظهار کرد: اگر بخواهیم پارک‌ها را با سازه‌های متنوع و گوناگون بپوشانیم کمتر فضای مناسبی برای این دسته از افراد باقی می‌ماند .اتفاق دیگر نیز ایجاد شهرهای بازی یا مجموعه‌های بازی درون پارک‌هاست که یکی از این موارد را در منطقه ۴ شاهد بودیم که باعث ایجاد نارضایتی شهروندانی است که در محیط پیرامونی پارک‌ها در حال زندگی هستند، چرا که این موارد ایجاد سر و صدا و مزاحمت‌های صوتی را به همراه دارد.

وی در خاتمه افزود: باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم؛ این دسته اقدامات باعث نگرانی شهروندان و اعضای شورای شهر تهران می‌شود و حتماً جلوی این دست از اقدامات با ابزارهایی که در اختیار اعضاء است، گرفته خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903386

دیگر خبرها

  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)