Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ظهر امروز (بیستم مرداد ماه 1400) لیستی غیررسمی از کابینه دولت سیزدهم منتشر شد که برخی از آنها دارای سابقه حضور در دولت های قبل و برخی دیگر نماینده مجلس هستند.

لیست اسامی این وزیران و زندگینامه و سوابق کاری آنها به شرح زیر است:

 

وزیر کشور: احمد وحیدی

احمد وحیدی سال 1337 در شهر شیراز زاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است.

وحیدی در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در طول جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران بود. وی در دولت هشتم از 1382 تا 1384 معاون طرح و برنامهٔ وزیر دفاع و در دولت نهم از 1384 تا 1388 قائم‌ مقام وزیر دفاع بود. در دولت دهم، از 1388 تا 1392 به‌ عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد و در فاصلهٔ سال ‌های 1392 تا 1395 رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بود. هم اکنون نیز به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کند.

 

 

 

وزیر بهداشت: بهرام عین ‌اللهی 

بهرام عین‌اللهی متولد سال 1337 در تهران، دارای فوق تخصص قرنیه وسگمان قدامی چشم و تخصص چشماز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

وی در دوره حسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت در سال  1391، با حفظ سمت دبیری شورای آموزش پزشکی تخصصی به عنوان معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب شده بود.

 

 

 

وزیر نفت: جواد اوجی

جواد اوجی متولد دوم مرداد ماه 1345 در شیراز، رتبه سوم رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال 1366 بوده و از سال 1369 در صنعت نفت استخدام و مشغول به کار شد.

وی از سال 69 تا 73 کارشناس مهندسی حفاری بود و از سال 73 تا 77 ریاست اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را بر عهده داشت سرپرستی اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 77 تا 79، ریاست مهندسی نفت شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 79 تا 82، مدیرعاملی و نایب‌ رئیسی هیئت مدیره شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال 82 تا سال 88 را بر عهده داشت. عضویت در هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت از سال 89 تا 92، هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از سال 88 تا سال 92 و هیئت مدیره شرکت نفت و گاز رضوی(متعلق به آستان قدس رضوی) از سال 98 تاکنون بخش دیگری از فعالیت های او به شمار می آید.

 

وزیر صمت: سیدرضا فاطمی امین

سیدرضا فاطمی امین متولد سال 1353 در شهر شاهرود است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی سیستم ‌های اقتصادی اجتماعی دریافت کرد و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت راهبردی دانش در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

وی از سال 82 تا 84 مجری پروژه شهر سالم مشهد، از 85 تا 86 مجری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده کشور، از 87 تا 89 مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی، از 89 تا 90 معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، از سال 91 تا 92 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در راهبرد‌های صنعتی، معدنی و تجاری، از سال 91 تا 92 مجری طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت بوده است.

همچنین فاطمی امین از سال 96 به آستان قدس رضوی رفته و تا سال 98 مدیر مرکز سرمایه گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی بوده و در آستان قدس رضوی سمت های دیگری مثل عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی رضوی، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی داشته است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه: سیدمسعود میرکاظمی

سید مسعود میرکاظمی، متولد 1339 تهران است و در سال 1359 به طور رسمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد. وی سال 1365 کارشناسی مهندسی صنایع و سال 1365 کارشناسی ارشد همین رشته را از دانشگاه علم و صنعت ایران گرفته و مدرک دکترای مهندسی صنایع را نیز در سال 1375 از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد.

میرکاظمی از سال 1376 تا 1380 مدیرعامل فروشگاه اتکا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، از سال 1380 تا 1384 مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و از سال 1383 تا 1384 رئیس دانشگاه شاهد بود. سپس در دولت نهم وزیر بازرگانی و در دولت دهم وزیر نفت شد. همچنین از سال 1391 به عنوان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، وارد نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شد.

تدریس در دانشگاه‌ های امام حسین(ع)، علم و صنعت ایران و امام صادق(ع)، معاونت پژوهش و آموزش و همچنین قائم مقامی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)، ریاست مرکز بررسی سیستم‌ ها و افزایش بهره وری، مرکز مطالعات و پژوهش ‌های لجستیکی، مرکز مطالعات بنیادی، همچنین دبیری علمی دومین و سومین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات و اولین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین، بخش دیگری از سوابق او است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در حال تکمیل...

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دولت سیزدهم دولت رئیسی کابینه سیزدهم سوابق دولت رئیسی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آستان قدس رضوی علم و صنعت وزیر دفاع نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد