Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@21:22:49 GMT

اصلاح مصوبه طرح ملی مقابله با آلودگی های نفتی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۱۲۶۷

اصلاح مصوبه طرح ملی مقابله با آلودگی های نفتی

به گزارش اقتصادآنلاین، با تصویب هیأت وزیران، مبلغ یکصد میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای به وزارت نیرو (شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی) بابت اجرای پروژه های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی به منظور انجام مطالعات و اجرای عملیات ساماندهی رودخانه مرزی ارس برای کنترل سیلاب رودخانه مذکور اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت همچنین وزارت نیرو را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

تغییر دستگاه اجرایی چند طرح و پروژه در ایرانشهر و اهواز

هیأت وزیران در ادامه، با تغییر دستگاه اجرایی طرح احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ایرانشهر، از شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی کشور به سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی موافقت کرد.
همچنین تغییر دستگاه اجرایی طرح های ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر اهواز، ایجاد و تکمیل تأسیسات آب اهواز و تأمین آب شرب اهواز، از شرکت آب و فاضلاب اهواز به شرکت آب و فاضلاب خوزستان، به تصویب رسید.

اصلاح مصوبه طرح ملی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی های نفتی و مواد خطرناک و سمی در دریا و رودخانه های قابل کشتیرانی

با تصویب هیأت وزیران و به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، مصوبه مربوط به طرح ملی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی های نفتی و مواد خطرناک و سمی در دریا و رودخانه های قابل کشتیرانی اصلاح شد.
به موجب اصلاحیه فوق، کشتی های جنگی، کشتی تدارکاتی یا کشتی دیگر که صرفاً در امور غیرتجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشمول بند ناظر به موارد آلوده کننده دریاها در مصوبه یاد شده نخواهند بود.

اعلام نظر دولت در خصوص طرح نمایندگان مجلس

هیأت دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص یک طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری طرح مربوط تعیین کرد.

پربیننده ترین اما و اگرهای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی قطع برق در مازندران عامل قتل عام خواهد شد بغداد به شبکه برقی خلیج فارس متصل می شود نروژ، برزیل و نیوزلند پیشتازان استفاده از انرژی‌ های تجدید پذیر افزایش قیمت نفت از پایین ترین سطح سه هفته / رشد تقاضای اروپا و آمریکا بازار را امیدوار کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر