Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیر صندوق کارآفرینی امید تهران اعلام کرد که تا یک سال و نیم آینده ۱۰ هزار تاکسی در استان تهران با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان نوسازی می‌شود.

 «فرهاد حکیم نیا» در نشستی خبری که در محل این صندوق برگزار شد، گفت: صندوق کار آفرینی امید با هدف حمایت از متقاضیان دریافت تسهیلات که در گروه‌های تعریف شده وام‌دهی بانک‌ها جایی ندارند، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی حمایت از اشتغال‌های خُرد و کوچک است و در این راستا ۵۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان در دست اقدام داریم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خصوص پرداخت تسهیلات در سال گذشته گفت: در سال ۹۹ در حوزه اشتغال چهار هزار و ۸۷ پرونده تسهیلات به مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی افزود: سرانه اشتغال برای کسب و کارهای خُرد ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است در حالی که این رقم در صنایع بزرگ بیش از ۱.۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

حکیم نیا درباره اقدامات این صندوق در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: برنامه‌هایی برای نوسازی حمل و نقل عمومی در تهران به صندوق تکلیف شده است و براساس آن تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین صندوق، شهرداری و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه ۱۰ هزار تاکسی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان در زمان یک تا یک سال و نیم باید نوسازی شود و چهار هزار و ۲۷۱ تاکسی نیز در دو سال گذشته نوسازی شده است.

مدیرصندوق کارآفرینی تهران گفت: براساس تفاهم نامه منعقده یک هزار دستگاه اتوبوس به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و ۳۱ رام قطار مترو به مبلغ ۳۱۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر تاکسی ۹۰ میلیون تومان و برای هر اتوبوس ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پنج ساله پرداخت می‌شود.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق کارآفرینی میلیارد تومان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی