Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@00:29:44 GMT

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۱۳۵۸

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان کیست؟

ایران اکونومیست- با معرفی وزاری پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، «سید حمید سجادی هزاوه» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است تا در صورت اخذ رای اعتماد به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان راهی ساختمان سئول شود.

 در نهایت و همانطور که در گمانه زنی‌ها طی چند روز اخیر مطرح شد، با تقدیم لیست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری، پیش‌بینی‌ها پیرامون گزینه وزارت ورزش و جوانان به پایان رسید و «حمید سجادی» برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد و در روزهای آینده باید به دفاع از برنامه‌های خود پرداخته تا بتواند نمایندگان مجلس را با خود همراه و آرای مورد نظر را اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سیدحمید سجادی هزاوه کیست؟ او متولد یکم فروردین ماه ۱۳۴۸ در تهران، دونده سابق دوهای استقامت است و سابقه مدیریت ورزشی را نیز در کارنامه دارد. رشته تخصصی‌اش ۳۰۰۰ متر بامانع بود و در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دوومیدانی ایران بود.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. سجادی در تاریخ ۰۸ /۰۸/ ۱۳۹۶ از سوی فرهاد رهبر به عنوان مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد جایگزین محمد دادگان - که پیش از وی معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بود - شد، اما پس از ده روز برکنار شد.

سجادی که سابقه معاون توسعه ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان را از سال ۸۸ در کارنامه داشت، در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

سجادی هم‌چنین سمت‌های رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، مسؤول بسیج اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، معاون فرهنگی ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مدیر طرح و تأمین شبکه رادیویی ورزش، مدیر باشگاه ورزشی شرکت صنایع خوایی، مسؤول هیأت دوومیدانی بنیاد شهید به مدت هشت سال، مسؤول هیأت دوومیدانی باشگاه پاس به مدت چهار سال، عضو کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۳۸۲، مشاور رئیس فدراسیون دوومیدانی را در کارنامه خود دارد.

وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۸۹ و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم تشکیل شد و تاکنون سکان هدایت آن بر عهده محمد عباسی (دولت دهم)، رضا صالحی امیری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمد شریعتمداری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمود گودرزی (دولت یازدهم)، نصرالله سجادی (سرپرست در دولت یازدهم) و مسعود سلطانی‌فر (دولت یازدهم و دوازدهم) بوده است.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان تربیت بدنی دولت یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال

به گزارش ورزش سه، محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، نسبت به مسئله مهمی که امروز مطرح گردید، واکنش نشان داد. یعنی بحث پیرامون تغییر نام باشگاه استقلال ایران به استقلال خلیج فارس.

ظهر امروز بود که عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس که مالک جدید استقلال محسوب می‌شود، از تغییر پسوند نام این باشگاه خبر داد و قرار شد زین پس، به جای استقلال ایران در نامه نگاری‌های رسمی، از استقلال خلیج فارس استفاده شود. موضوعی که اکنون با واکنش وزارت ورزش و جوانان همراه شده و آنها ادعا می‌کنند که نامه‌ای از طرف پتروشیمی خلیج فارس برای این منظور دریافت نکرده اند.

اسبقیان در گفتگوی تلویزیونی خود و در واکنش به تغییر نام استقلال گفت: این مواردی است که باید رسماً به ما اعلام شود تا ما آن را بررسی کنیم. نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند و سپس همه به این مسئله بپردازند.  چنین چیزی نیست.

او ادامه داد: تاکنون از طرف صاحبان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، یعنی کنسرسیوم‌های صنایع پتروشیمی و بانک‌ها، چیزی (در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها) به صورت رسمی به وزارت ورزش و جوانان اعلام نشده است. این شرکت‌ها مختار هستند که هیئت مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد