Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسناد محرمانه اماراتی که توسط رسانه‌ها منتشر شده است، جزئیات جدیدی از انفجار هفتم ماه ژوئیه گذشته در بندر «جبل علی» در امیرنشین دبی را افشا می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادین به سندی محرمانه از پلیس دبی دست یافته که متعلق به هفتم ماه میلادی گذشته و وقوع انفجار در بندر جبل علی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند که جزو اسناد طبقه بندی شده  است، تایید می‌کند که این انفجار هم زمان با حضور 6 مهندس و کارشناس اسرائیلی جهت کار در یک شرکت اماراتی – اسرائیلی در منطقه حفاظت شده‌ای رخ داد که در مرکز اصلی بندر جبل علی قرار دارد.

تحقیقات پلیس دبی تأکید می‌کند که این انفجار یک عملیات «تروریستی» بوده که اهداف خاصی را دنبال می‌کرده و برای آن از قبل برنامه ریزی دقیق صورت گرفته بود.

بر اساس گزارش امنیتی محرمانه درز یافته به رسانه‌ها، حادثه شامل انفجار بمبی بوده که در یکی از کامیون‌های نزدیک لنگر گاه بندر کار گذاشته شده بود و شدت انفجار به حدی بوده که موجب سرایت آتش به کشتی OCEAN TRADE شده بود.

شواهد نشان می‌دهد که برنامه ریزی قبلی برای این انفجار صورت گرفته بود و زمان انفجار با حضور تیم مهندسی اسرائیلی در آنجا بوده است.

افزون بر آن، شدت انفجار، محل وقوع و میزان تخریب ایجاد شده، نشان می‌دهد که مواد منفجره مورد استفاده در انفجار به طور کلی از نوع ناشناخته و غیر معمولی بوده است.

همچنین، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نوع مواد منفجره ناشناخته و از نوع خاصی بوده است که توانسته است، باعث چنین انفجاری مهیب شود.

در این بین، فرضیه‌های زیادی در مورد فناوری استفاده شده برای تهیه و ساخت این بمب مطرح شده، به همین دلیل تحقیقات بیشتر درباره این حادثه توسط تیم ویژه پلیس ابوظبی در حال انجام است.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبل علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۴۰ نفر در کنیا بر اثر انفجار سد کشته شدند و تعداد تلفات سیل ویرانگر را به بیش از ۱۲۰ نفر رساند.

تلفات روز دوشنبه در منطقه مای ماهیو گزارش شد، جایی که انفجار سد بر تلفات ناشی از سیل‌های ناگهانی افزود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم