Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان در خصوص راهکارهای حل بحران امروز افغانستان بحث و گفت و گو کرد.

به گزارش برنا، رئیس جمهور پیشین افغانستان، حامد کرزی، راه حل جنگ و مشکلات امروز افغانستان را تحقق صلح حقیقی که در آن مردم افغانستان صاحب اختیار باشند، عنوان کرد.

  رئیس جمهوری پیشین افغانستان با تاکید بر اینکه آمریکا باید به دنبال صلح حقیقی در افغانستان باشد اظهار کرد، صلح حقیقی، صلحی است که کشورهای مهم و بزرگ منطقه و همسایه با افغانستان همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کرزی در واکنش به کنترل مناطق مختلف افغانستان از سوی نیروهای طالبان افزود، طالبان شروع کننده جنگ در افغانستان است و باید به جنگ پایان دهد و تداوم آن خلاف منافع ملت و کشور افغانستان بوده و جنگ فقط درخدمت اهداف بیگانگان است.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان درباره نقش کشورهای همسایه از جمله ایران در تحقق صلح در افغانستان تاکید کرد، نقش کشورهای همسایه افغانستان به ویژه ایران و پاکستان بسیار مهم است و چین، روسیه، ایران، پاکستان و هند با همکاری یکدیگر برای تحقق صلح حقیقی در افغانستان تلاش کنند.

کرزی همچنین درباره علل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار کرد، آمریکا به اهداف خود در افغانستان نرسید و در زمان حضور نظامیان آمریکایی افراطی‌گری در افغانستان رشد کرد و ثبات در این کشور محقق نشد.   

رئیس جمهوری پیشین افغانستان تصریح کرد، هدف اصلی و اعلامی آمریکا در افغانستان مبارزه با تروریسم بود اما این پدیده شوم گسترش یافت و گروه تروریستی داعش هم در زمان حضور آمریکا در افغانستان شکل گرفت.   

کرزی همچنین درباره تغییر رویکرد خود درقبال طالبان اظهار کرد، زمانی که طالبان را برادر خواند، رئیس جمهوری افغانستان بود و طالبان هموطن بودند و هدف وی پایان جنگ و تحقق صلح در افغانستان بود.  

کرزی گفت، زمانی طالبان را برادر خطاب کرد که نظامیان آمریکایی به نام جنگ با طالبان، مناطق مختلف افغانستان و خانه‌های مردم این کشور را بمباران می‌کردند.   

رئیس جمهوری پیشین افغانستان اظهار کرد، طالبان اکنون با مردم افغانستان جنگ می‌کند، خانه‌های آنان را خراب می‌کند، هموطن خود را می‌کشند و اگر چنین اقداماتی ادامه پیدا کند، مردم افغاستان در برابر طالبان قیام می‌کنند و وی هم جز این قیام خواهد بود.

خبرگزاری ایران پرس، مشروح و گزارش تصویری این گفت وگو را به آدرس https://farsi.iranpress.com/ در اختیار مخاطبان قرار داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ مشکلات افغانستان طالبان ایران ایران و پاکستان پاکستان رشد مبارزه با تروریسم افغانستان جنگ حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان صلح حقیقی رئیس جمهوری پیشین افغانستان صلح حقیقی تحقق صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم