Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: اعمال تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق امکان تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی توسط صنایع فولادی را فراهم می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: این روزها، روزهای گرمی است که نیاز مصرف برق را به شدت بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز گذشته یک رکورد جدید به میزان ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات را پشت سرگذاشتیم که عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: همکاران صنعت برق همه تلاش خود را برای ایجاد حداکثر تولید در نیروگاه ها بکار گرفته اند تا شبکه های برق در پایداری کامل باشند.

رجبی مشهدی گفت: امسال نیروگاه های برق آبی با محدودیت تولید روبرو شده اند با وجود این محدودیت، توانستیم ۵۵ هزار مگاوات برق از نیروگاه های برق آبی و حرارتی در مدار تولید داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون فاصله بین تولید و مصرف به ۱۲ هزار مگاوات رسیده که فاصله بسیار زیادی است و لازم است همه مشترکان در کاهش و مدیریت مصرف همکاری داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق افزود: به دلیل آنکه بیمارستان ها نیاز به اکسیژن دارند، صنایع فولادی کشور نیاز به مصرف برق دارند تا بتوانند به تولید اکسیژن بپردازند.

رجبی مشهدی خاطرنشان ساخت: فعالیت این صنایع سبب افزایش مصرف نسبت به هفته گذشته شده است که ناترازی تولید و مصرف را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس مشترکان لازم است نسبت به مدیریت مصرف تلاش جدی تری داشته باشند تا بتوان برق مورد نیاز را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: استان های یزد و هرمزگان افزایش قابل ملاحظه ای دارند و اوج بار آنها ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

رجبی مشهدی ادامه داد: استان های شمالی مثل گلستان، گیلان و مازندران ۳۰ درصد اوج باری بیشتر از سال گذشته دارند که کار را برای ما سخت کرده و تامین برق را با محدودیت روبرو کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران صنعت برق میزان خاموشی ها کاهش یافت و امروز نیز کمتر از روز گذشته خاموشی اعمال شد و خاموشی ها بر طبق جدول های ارائه شده بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف صرفه جویی کنند، هم حوادث ناشی از خاموشی و هم میزان خاموشی ها کاهش خواهد یافت.

رجبی مشهدی ادامه داد: امروز، فردا و حداکثر شنبه روزهای خیلی حساس در مصرف برق است و مدیریت مصرف کمک به تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران است.

وی افزود: از روز یکشنبه با کاهش دمای هوا میزان مصرف برق نیز کاهش خواهد یافت.

روز سه‌شنبه شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اعلام اینکه روند افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه و مصرف برق روند صعودی خواهد داشت، از شهروندان درخواست کرد که نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.

برچسب هاایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مصطفی رجبی‌ مشهدی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو رجبی مشهدی صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی