Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امین رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تولید ماده ضد سرطان و ضد تومور "وین کریستین" و "وین بلاستین" از گیاه دارویی پروانش در بیوراکتور یکی از ۱۰ طرح مصوب و شاخص کارگروه پژوهش آذربایجان غربی بوده که ۵۰ درصد اعتبار پژوهشی استان به این طرح ارزشمند جهاددانشگاهی آذربایجان غربی تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دارو‌هایی که جهاد دانشگاهی به تولید فنی آنان دست یافته، به طور کامل وارداتی است، بیان کرد: طبق آمار معاونت غذا و دارو هر سال به طور متوسط حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از این دارو در کشور مصرف می‌شود که ۹۵ درصد آن وارداتی است.

وی ادامه داد: از آنجا که تقاضای بسیار زیادی برای وین بلاستین و وین کریستین وجود دارد و تنها منبع تولید این دو ترکیب از گیاهان می‌باشد و امکان تولید شیمیایی آن‌ها در آزمایشگاه وجود ندارد، اهمیت مطالعه بر روی این گیاه و تولید دارو از طریق روش‌های بیوتکنولوژی چند برابر می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای گروه شیمی تجزیه اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده این گروه پژوهشی در نظر دارد طی دو سال آینده به دانش فنی ۵ طرح فناورانه مورد نیاز کشور دست پیدا کند که این طرح‌های فناورانه شامل اکسیژن زدا، دوپ حفاری، کاتالیست میراکس، پارابن و کود زیستی است.

وی با اشاره به اینکه گروه شیمی تجزیه واحد تعداد ۱۰ پروژه در سال ۱۳۹۹ و هفت پروژه در سال ۹۸ و ۴ طرح و پروژه مطالعاتی نیز در سال ۹۷ انجام وعقد قرارداد شده است، اظهار کرد: این رقم فقط در سه ماهه اول یک هزار ۴۰۰ به تعداد ۶ طرح پژوهشی کارفرمایی عقد قرارداد شده است و تراز مالی گروه نسبت به دو سال گذشته افزایش ۴ برابری داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تعداد طرح‌های گروه کشاورزی متابولیت‌های ثانویه طی دو سال گذشته اظهار کرد: این رقم در سال ۱۳۹۹ به پنج طرح رسیده است.

رستم زاده ادامه داد: رقم تراز مالی این گروه ۷ برابر شده و نمونه‌های کشت بافت که از سال ۹۸ تحویل گروه شده از ۵۰۰ به ۲۷۰۰ نمونه رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی ماده ضد سرطان دانشگاهی آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.


براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.


دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.


برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.


جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:


یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر


سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود