Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:31:53 GMT

سید ابراهیم رئیسی سیمای دولت را جوان کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۲۰۵۵

سید ابراهیم رئیسی سیمای دولت را جوان کرد

رئیس جمهور ظهر امروز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اسامی کابینه خود را برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد تا پس از بررسی های لازم دولت جدید امور کشور را در دست گیرد این در حالیست که نگاهی به شناسنامه وزرای پیشنهادی نشان می دهد میانگین سنی اعضای دولت سیزدهم 52.5 سال است.

به گزارش برنا، نکته مهمی که در لیست سید ابراهیم رئیسی به چشم می خورد کاهش شدید میانگین سنی اعضای کابینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیست افراد معرفی شده به مجلس، حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جوان ترین عضو کابینه است که سال 1360 به دنیا آمده است. هفت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم متولد دهه 50 هستند، زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد متولد 1359 هستند، باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش متولد 1357، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولد 1354، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت متولد 1353 و ساداتی نژاد، وزیر کشاورزی متولد 1351 هستند.

دهه 40 بیشترین تعداد وزرای پیشنهادی را دارد، تعداد هشت وزیر متولد دهه 40 هستند، سید حمید سجادی هزاوه، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، و علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو متولد 1348 هستند، امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری، متولد 1347، جواد اوجی وزیر پیشنهاد نفت و زلفی گل، وزیر پیشنهادی علوم متولد 1345 و امیر عبداللهیان، وزیر پیشنهادی امور خارجه و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی متولد متولد 1343 هستند. وزیر اطلاعات هم در سال 1340 به دنیا آمده است.

تنها چهار عضو کابینه آیت الله رئیسی در دهه 30 به دنیا آمده اند. محمد رضا آشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع، عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی گردشگری متولد 1338 و احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور و بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان متولد 1337 هستند.

میانگین سن اعضای دولت سیزدهم 52.5 سال است که باعث می شود این دولت در زمره دولت های جوان قرار گیرد و این اتفاق خوبی برای تغییر نسل مدیریتی کشور است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی وزارت تعاون دولت آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد کشاورزی نفت امور خارجه راه و شهرسازی عزت الله ضرغامی گردشگری بهداشت و درمان سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجیگران مصری و قطری ارایه‌شده موافقت کرده است.

جنبش حماس اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت