Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:56:26 GMT

از هر طریق ممکن واکسن وارد شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۲۱۶۱

از هر طریق ممکن واکسن وارد شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد بیماری کرونا در تهران گفت: در مجموع تا ساعت ۸ صبح امروز ۹۶۲۰ بیمار در بیمارستان های تهران بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۵۴۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

زالی با اشاره به موارد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در تهران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۱۹۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار نفر بوده است که چهار هزار نفر آنها به بخش بهداشت و ۲۱ هزار نفر نیز به مراکز سرپایی مراجعه کرده‌اند.

به گفته وی، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ بیمار کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شده اند.

زالی درباره روند واکسیناسیون کرونا در تهران نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن در تهران تزریق شده است و مجموع آمار واکسیناسیون در تهران به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز رسیده است که از این میان ۶۱۷ هزار نفر هر دو دوز اول و دوم را دریافت کرده‌اند.

زالی در پاسخ به سوالی درباره راهکار برون رفت از شرایط فعلی بیماری در کشور گفت: دو راهکار برای عبور از بحران فعلی وجود دارد؛ ابتدا آن که همه کشور اعم از ظرفیت‌های درون‌زا و برون‌زا برای واردات واکسن بسیج شوند. باید برای واردات واکسن کار جمعی جهادی انجام شود و از همه ظرفیت های دیپلماسی و اقتصادی استفاده شود.

زالی تاکید کرد: لازم است به هر طریق ممکن از بازارهای استاندارد جهانی، واکسن دریافت شود. مهمترین مسئله همین موضوع است. جز این هم راهی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه حل دوم نیز گرچه تصمیم بسیار تلخی است اما برای آنکه تا حدی ترمز مرگ و میر بیماری در کشور و تهران کشیده شود، مجبور هستیم تصمیم تلخ دو هفته لاک داون را بپذیریم. البته در این زمینه باید همه کشور همکاری کنند. یعنی لاک داون باید تصمیم حاکمیت باشد نه تصمیم یک وزارتخانه یا دستگاه.

وی در این زمینه افزود: تمام برنامه‌های اقتصادی مردم از قبیل عوارض، مالیات، پرداخت حق کارفرما و غیره باید در این دو هفته تعطیل شود و فرصت جدیدی داده شود. بنابراین تمام اسناد الزام آور اقتصادی برای کسبه و مردم عادی در این دو هفته باید متوقف شود. همچنین لازم است فرآیندهای مختلف اجتماعی کاهش یابد.

زالی تأکید کرد: این دو هفته لاک‌داون نیز باید هر چه سریعتر انجام شود؛ چرا که هرچه زمان بگذرد این ویروس دلتا بیشتر در سطح شهر می چرخد و آن موقع دیگر هر اقدامی اثربخشی خود را از دست خواهد داد.

وی گفت: از طرف دیگر لاک‌داون زیر دو هفته هم ارزشی ندارد و نباید انجام شود.

زالی افزود: همچنین اقناع سازی مردم بسیار مهم است؛ چرا که در لاک‌داون مردم آسیب می‌بینند و باید کمک کرد و بسته‌های مختلف حمایتی فراهم شود. در مجموع بالا بردن سطح واکسیناسیون عمومی و انجام لاک‌داون تنها راه قطعی برای مدیریت بیماری است و راه دیگری وجود ندارد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران همچنین گفت: دانشگاه‌های خط مقدم مبارزه با کرونا الان از نظر نیروی انسانی و منابع مالی در وضعیت بحرانی قرار دارند و تقریباً دانشگاه ها در خشکسالی مالی به سر می‌برند. لازم است هر طور که شده و از هر منبعی به صورت اورژانسی شارژ مالی برای دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: لازم است نیروهای انسانی جدید و تازه نفس به دانشگاه ها ملحق شوند و بالاخره تصمیم ملی برای نیروهای خسته بهداشت و درمان گرفته شود و مشوق‌هایی از جمله تبدیل وضعیت و ارتقای شغلی برای آنها در نظر گرفته شود. این موارد از جمله راه‌حل هایی است که در کوتاه مدت می توان پیش بینی کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به سرایت پذیری بالاتر ویروس دلتا، طولانی تر بودن و بار بالاتر ویروس در مبتلایان و از آنجا که تغییری در شرایط فعلی مدیریت بیماری شاهد نیستیم، طبیعتاً انتظار نداریم که فعلاً تغییر چندانی در وضعیت بیماری ایجاد شود. اگر مداخلات مذکور به صورت جدی در سطح کشور اعمال نشود طبیعتاً بعید است که آمار فعلی فروکش کند.

کد خبر 5279328

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا سعید نمکی واکسیناسیون دیابت کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن ستاد ملی مقابله با کرونا رژیم غذایی ریسک بیماری قلبی کلسترول طی ۲۴ ساعت گذشته هزار نفر لاک داون دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن

پس از شکایت ده‌ها خانواده از شرکت آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی واکسن این شرکت، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد این واکسن در مواردی آسیب جدی به شخص وارد می‌کند.

به گزارش مشرق، آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • ببینید | زاکانی هم وارد ماجرای بی‌حجابی شد؛ شهردار تهران درباره اجرای طرح نور چه گفت؟
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران