Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مراسم تقدیر از خبرنگاران شهرستان سوادکوه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیر بسیج رسانه مازندران، مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران، فرماندار و‌ مدیران ادارات و نهاد‌های شهرستان سوادکوه برگزار شد.

*نقش خبرنگاران در جنگ روایت‌گری

عین‌الله طالبی با اشاره به اینکه خبرنگاران، همکاران من و بازوان مدیران هستند و اثرگذاری فعالیت‌های خبرنگاران را در شهرستان مشاهده می‌کنم، گفت: اطلاعات بالا و واقف‌بودن به رسالت رسانه و عشق و باور خبرنگاران شهرستان سوادکوه، مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه فعالیت رسانه، سخت ولی جذاب است، افزود: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسؤولان هستند و رسالت فعالیت خبرنگاران توسط برخی مدیران شناخته نشد.

طالبی با اشاره به اینکه انتقال نشاط در جامعه دارای اهمیت است و اصحاب رسانه در انتقال نشاط و آرامش با انتقال اخبار و عملکرد‌ها، فعالیت مهمی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: 
جنگ روایت‌گری وجود دارد که نقش خبرنگاران را مهم‌تر می‌کند.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه عدم ارتباط‌گیری مدیران با رسانه وجود دارد و مهم‌ترین رکن یک اداره، روابط عمومی‌ها هستند ولی روابط عمومی در حد بنر و تبریک و تسلیت و انتقال روزنامه هستند و تشکیل شورای روابط عمومی در شهرستان سوادکوه انجام شد، اظهار کرد: تقویت روابط عمومی را از فرمانداری آغاز کردم و در برخی موارد روابط عمومی به نمایندگی از فرماندار در جلسات حاضر می‌شود.

طالبی با اشاره به انسجام خوب در بین خبرنگاران سوادکوه، خاطر نشان کرد: نظرات تخصصی خبرنگاران و گروه‌هایی که توسط خبرنگاران راه‌اندازی می‌شود، استفاده می‌کنیم.

در سیل، انتخابات و مقابله با کرونا شاهد همکاری و همراهی مناسب رسانه‌ها بودیم.

*عدم وجود بودجه مستقل در خانه مطبوعات 

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با اشاره به اینکه با حضور در بین خبرنگاران سوادکوه احساس غرور می‌کنم، گفت: تحت تاثیر حرف‌های آقای رسولی قرار گرفتم و پیگیر دغدغه‌های خبرنگاران سوادکوه هستم و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همواره با ما همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به خبرنگاران، مسؤولیت در خانه مطبوعات را پذیرفتم، گفت: 
بودجه مستقل نداریم و از کمک مدیران ادارات و نهاد‌ها استفاده می‌کنیم.

*عضویت ۸۱۳ خبرنگار در بسیج رسانه مازندران
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران با امانت و صداقت تلاش می‌کنند تا رسالت‌ها را انجام دهند، گفت: بسیج رسانه مستقل است و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره همراه بودند.

عبدالمهدی حق‌شناس با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای رسانه‌ها در عضویت خانه مطبوعات وجود دارد، افزود: ۸۱۳ خبرنگار، عضو بسیج رسانه مازندران هستند.

وی خاطر نشان کرد: برای امسال خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات نیستند ولی عضو بسیج رسانه استان باشند با همکاری استانداری، هدیه روز خبرنگار تعلق می‌گیرد.

*نقد همراه با برنامه در رسانه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با گرامیداشت ۲۳ شهید رسانه مازندران، گفت: 
۵۲۰ رسانه دارای مجوز و ۲۰۰ پایگاه خبری در استان و رتبه دوم کشور در تعداد رسانه‌ها را دارا هستیم و ظرفیت ۱۰۰ درصد پوشش اینترنت داریم.

 عباس زارع با بیان اینکه ظرفیت بالای رسانه‌ای در مازندران وجود دارد، افزود: رسانه‌‌ها باید برای نقد دارای برنامه داشته باشند که حلقه مفقوده فعالیت رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر و دارای طرح و برنامه باشند تا مدیران پاسخ‌گو باشند، خاطر نشان کرد: ساماندهی و آموزش تخصصی رسانه‌ای نیاز است و نقد‌ها همراه با پیشنهاد باشد.

زارع با اشاره به اینکه اگر مدیری با رسانه ارتباط نداشته باشد، بیانگر ضعف آن مدیر است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف از نگاه کارشناسی به رسانه و تبلیغات و از ضعف در آن اشاره کردند.

*خودمان فالوور خودمان هستیم

وی با بیان اینکه عملکرد نظام و انقلاب به خوبی توسط رسانه‌ها پوشش داده نشد و ما خودمان فالوور خودمان هستیم و باید برای تأثیرگذاری بر روی مردم برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: دامنه فعالیت رسانه‌ها گسترش پیدا کند و مخاطب و‌ محور اصلی رسانه‌های ما اگر مردم باشند، رسانه‌های معاند قدرت مانور ندارند.

زارع با بیان اینکه ما نتوانستیم تعریف کاملی از شغل خبرنگاری داشته باشیم و فعالیت در رسانه با عشق و علاقه همراه است و بودجه فرهنگی اداره ارشاد یک دهم برخی شهرداری‌های استان است و هزینه تقدیر از خبرنگاران از فعالیت فرهنگی ما کم می‌شود‌، بیان کرد: رسانه‌های دارای مجوز در فضای اجتماعی فعال شوند و فعالان اجتماعی هم با دریافت مجوز، قانونمند و از توانمندی آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در واکسیناسیون فعالان رسانه‌ای هیچ نقشی نداشتیم و در کل مسئله واکسیناسیون خبرنگاران دست معاونت مطبوعاتی بود و متاسف شدم چرا برخی‌ها اقوام خود را معرفی کردند، اظهار کرد: به افرادی که سابقه رسانه‌ای دارند به راحتی مجوز می‌دهیم و از برخی مدیران مسؤول به دلیل نگاه صرف اقتصادی انتقاد دارم.

وی با بیان اینکه بر طبق قانون مکلف هستیم فقط به مدیر رسانه آگهی بدهیم، گفت: واسطه‌هایی که در ثبت یا اداره ارشاد حضور داشتند و بده بستان‌هایی داشتند و سعی کردیم قانونمند کنیم و اشکال آن است که فقط به مدیر مسؤول باید آگهی بدهیم.

زارع با بیان اینکه در شهرستان اجازه داده می‌شود که برای دریافت آگهی لیست تهیه شود و مدیر رسانه باید خبرنگار را معرفی کند و ما از رسانه‌های استان خواستیم که برای شهرستان نماینده داشته باشد، بیان کرد: مدیر رسانه استان را مجاب کنیم که در شهرستان آگهی را به نماینده شهرستانی بدهند و گرنه آگهی آن رسانه را قطع می‌کنیم و اگر این ساماندهی آگهی انجام نمی‌شد، بسیاری از رسانه‌ها تعطیل می‌شد‌.

زارع با اشاره به اینکه ۳۵ لغو مجوز به دلیل فعال‌نبودن داشتیم و در دو سال اخیر مجوز جدید روزنامه ندادیم و به لابی‌گری سیاسی هم مجوز ندادیم، افزود: مجوز ما رایگان است و اجماع خوب رسانه توسط بسیج رسانه مازندران را داریم و طیف‌های رسانه‌ای عضو بسیج رسانه هستند و بسیج به معنای جذب همگانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،گفت: اطلاع‌رسانی، نقد منصفانه و افشاگری مورد نظر رسانه‌ها باشد.
در پایان این جلسه از خبرنگاران تجلیل شد.
 

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سوادکوه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بسیج رسانه مازندران شهرستان سوادکوه خاطر نشان خانه مطبوعات روابط عمومی رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد

مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

 میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند، شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

 به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

 وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.  

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_irتماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد