Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای در آغاز ماه محرم بر لزوم اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها تأکید کرد.

متن این بیانیه که با امضای آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده، به شرح زیر است:

«ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در مسیر احیای اسلام فرا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجالس حسینی فرصت بسیار مناسبی برای کسب فیوضات الهی و تجدید بیعت در مودت و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.

ملت شریف ایران با تمسک به مکتب پرعظمت عاشورا و با هدایت‌های داهیانه امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توصیه‌های مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) در صحنه‌های مختلف، پیوند عمیقی با حماسه حسینی برقرار کرده و با مددجویی از شهید کربلا، آزادگی و عزت را کسب کرده است. عزت و اقتدار این مردم و صلابت آنان از کربلاست و تا آخرین نفس پای عهد خود با شهید مظلوم و سرافراز کربلا باقی خواهند ماند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاضعانه بر اساس حدیث نورانی امام رئوف علی‌ ابن موسی الرضا (علیه السلام) که فرمود «رحم الله عبدا احیا امرنا» در تعظیم و تکریم جلسات وعظ حسینی قدم برداشته و بر نکات زیر تأکید دارد:

۱. خطبا، مبلغان و ذاکران محترم از فرصت کم‌نظیر محرم و صفر برای ترویج ارزشمندترین و پویاترین طرح اجتماعی اسلام که در احیای دین نقش مستقیم دارد، یعنی امر به معروف و نهی از منکر استفاده و فضای جامعه را با احیای این واجب مهجور زنده کنند و با این اقدام خود مصداق بارزی از فرهنگ «أرید أن امر بالمعروف و اَنهی عن المنکرِ» شهید عطشان کربلا را رقم بزنند. مطالبه‌گری نسبت به حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامی، نظارت همگانی و پیگیری برای گسترش ارزش‌های الهی وظیفه همگانی است. پیروان مکتب حسینی باید نسبت به انحرافات و منکرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ناهی و بازدارنده باشند و نظام اسلامی را در پیمودن راه مستقیم خود، یاری کنند.

۲. مکتب عاشورا اقامه‌کننده نماز و عدالت است. انقلاب اسلامی با تأسی از قیام ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) با شعارهای اسلامی همچون وعده اقامه نماز و عدالت به پیروزی رسید و برای استمرار و بقا نیز لازم است تک‌تک شهروندان جامعه اسلامی بویژه خطبای گرامی و فضلای ارجمند هر چه بیشتر در تشویق و تهییج مردم در مطالبه این دو حقیقت محوری تلاش کنند تا شور و شعور انقلابی عاشورا در جامعه نهادینه شود. بر این اساس، درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی در همه ابعاد باید مورد ترویج و تأکید قرار گیرد. تفسیر و تبیین معرفتی عاشورا برای شناخت جبهه حق و باطل و روشنگری در مورد امام نور و برائت از سلاطین ظلمت همچنان نیاز اصلی انقلاب اسلامی است و مردم باید در جهاد کبیر با استکبار و مبارزه با ظلم و کفر جهانی مجاهدت مستمر و بصیرانه داشته و یاور مظلومان و دشمن ظالمان باشند.

۳. احیای اسلام در گرو زنده نگهداشتن مکتب عاشوراست. از این‌رو هم مردم و هم مسئولان در این عرصه، رسالت سنگینی را بر دوش دارند. مردم عزیز نسبت به رعایت مضاعف شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس حسینی و مسئولان در تمهید مقدمات برگزاری این مجالس، نقش بسزایی را بر عهده دارند. ضمن تشکرِ پیشاپیش از تمام مردم، مدیران و مسئولانی که برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این مجالس دینی و الهی تلاش می‌کنند، از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های تبلیغی حقیقی و مجازی مصرانه می‌خواهیم برای ترویج و انعکاس این مجالس تلاش خود را دوچندان کنند.

۴. امیدواریم خداوند به برکت این مجالس حسینی و عزاداری‌های عاشقانه مردم ولایی و توسلاتشان شر دشمنان اسلام و شر این ویروس منحوس را از همه جهان بویژه کشور عزیزمان ایران بر طرف کند تا بار دیگر زندگی مردم سامان یابد و کسب و کارها و تلاش در جهت تولید رونق بگیرد و فضای علمی به محیط های حوزوی و دانشگاهی و سایر مراکز علمی بازگردد و رئیس‌جمهوری برخاسته از رأی مردم بتواند بر اساس وعده‌هایی که در جهت مهار تورم، گرانی، رسیدگی به معیشت مردم، ایجاد وفاق ملی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داده است، گام‌های مؤثری بردارد.

در پایان از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق هر چه بیشتر خدمت به مجالس پرشور مذهبی و فرصت کسب فیض از منابر و مراثی را برای مردم عنایت فرماید و سوگواران و بانیان این مجالس را در گروه عارفان به آنها و آشنای به حقشان و در شمار مشمولان شفاعت آن بزرگواران قرار دهد. إن‌شاءالله»/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عباس کعبی در نشست فصلی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی که در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج (ع) عقیدتی سیاسی انتظامی در قم برگزار شد،  با توصیه به حاضرین برای خواندن مکرر سوره‌های فتح، محمد(ص)، صف و جمعه اظهار داشت: این سوره ها سوره های جهاد ، ایثار و شهادت و حضور در میدان و در کنار ولایت رسول الله و ولایت ائمه اطهار(ع) بودن است و اگر الهام بگیریم در کنار ولایت ولی فقیه ماندن است.

وی با عنوان کردن مصائب و سختی های رسالت نبی مکرم اسلام(ص) افزود:  جهاد رسول خدا در هفت مرحله 1-جهاد دعوت2-جهاد مقاومت3-جهاد بسیج نیرو برای تشکیل دولت اسلامی4-جهاد تشکیل دولت اسلامی5-جهاد حفظ نظام اسلامی6-جهاد فتح اسلامی7-جهاد روابط بین الملل دولت اسلامی یود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سنگ زیرین رسالت های بزرگ خودسازی است و در انقلاب ما نیز مراحل جهاد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی این مرجع بی نظیر تقلید آیت الله امام خمینی (ره) در دوران معاصر آغاز و هم اکنون در حال رسیدن به اوج است و دارد به یک قدرت بین المللی نوین تبدیل می گردد که ضربه "وعده صادق" نقطه عطفی در این عرصه بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، رکن اصلی عملیات غرور آفرین "وعده صادق" را هدایت ها و رهنمایی ها و رهبری شایسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبری عظیم الشأن فرمودند وعده صادق عزت عظمت شکوه جلال و اقتدار ملت ایران را نشان داد و اراده ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تاکید کرد: جهاد شما حفظ صیانت و ایجاد تحول معنوی و بصیرتی در کارکنان و خانواده ها در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد یعنی تبدیل ضعف به قدرت، تهدید به فرصت، کارنامه موفق عقیدتی سیاسی آنگاه بالنده‌تر می‌شود که ببینیم در هر کدام از عقیدتی سیاسی ها چقدر مجاهدانه ضعف ها به قدرت و تهدیدها به فرصت تبدیل شده است و خلاقیت و ابتکارشان چقدر بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هتک حریم اخلاقی جامعه و سهل انگاری درباره حجاب بستر‌ساز تضعیف فرهنگ دینی جامعه و مسبب ایجاد انحرافات گسترده است.

وی با تاکید به داشتن روحیه جهادی اظهار داشت: روحیه جهادی می تواند عقیدتی سیاسی انتظامی را متحول کند و ماموریت های تاریخی آن را به سرانجام برساند پس باید از این روحیه جهادی محافظت کرد و آن را ارتقاء داد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طرح نور در چارچوب قوانین و مقررات و با حمایت همه دستگاه‌ها باید با قاطعیت تداوم پیدا کند و مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار گوناگون جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داشتن حجاب حکم قانون و هم حکم شرع است، گفت: قوه قضائیه و فراجا باید به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خود به شکل کامل عمل کنند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ضمن حمایت از اجرای طرح نور، خواهان تبیین ابعاد گسترده آن شد و افزود: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند