Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:05:12 GMT

اولین بازدید میدانی شورای ششم از منطقه ۲۰ کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۲۴۸۶

اولین بازدید میدانی شورای ششم از منطقه ۲۰ کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جلسه ای که با حضور شهردار و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری و کارکنان این منطقه در خدمت رسانی به شهروندان، اظهار کرد: هدف اصلی این دوره شورای شهر با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی بهینه به شهروندان، تکرار و تقویت نقاط قوت و فرصت دوره مدیریت دکتر قالیباف و توجه به رفع نقاط ضعف آن دوره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کسب موفقیت در انجام فعالیت های شهری منوط به همراهی و تعامل شهروندان با مدیریت شهری است افزود: توجه به رویکرد توسعه محلی در تمامی ابعاد در اجرای پروژه های شهری بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به موقعیت ویژه شهرری و دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و فرصتهای اقتصادی گفت: گردشگری در ری به واسطه وجود آثار تاریخی و مذهبی عامل مهمی در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است و در تبدیل این شهر به یک قطب اقتصادی موثر خواهد بود.

شربیانی با تاکید بر اهمیت ظرفیت مردمی و مذهبی شهرری ادامه داد: برای دستیابی به تبدیل این شهر به یک قطب گردشگری و اقتصادی، همکاری تمامی سازمانهای مربوطه ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری اجرای طرح های توسعه محلی و فرهنگ سازی استفاده درست از پروژه های شهری، تصریح کرد: پروژه های در دست احداث این منطقه باید در راستای عدالت شهری و توسعه اجتماعی اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اهمیت پهنه صنعتی شمال ری در توسعه اقتصادی این شهر اظهار داشت: برای موفقیت در توسعه گردشگری نیاز به انجام اقدامات جدی تر و همدلی و مشارکت تمامی سازمانهای مربوطه است تا در دوره ۴ ساله شورای ششم تحولات خوبی در این خصوص انجام شود.

تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی با اختصاص ۴ پهنه بندی 

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام ماه محرم و عزای اباعبدالله الحسین(ع)، پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد و زیرساخت های شهری، حریم، تاب آوری و مدیریت بحران و توسعه سازمانی و منابع انسانی را از جمله موضوعات راهبردی این منطقه برشمرد و گفت: پتانسیل‌های هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد این شهر مورد استفاده قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: اختصاص پهنه گردشگری مذهبی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، پهنه گردشگری تاریخی در محدوده دژ رشکان، برج طغرل، ابن بابویه و چشمه علی، پهنه صنعتی شمال و حریم منطقه در راستای تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی گردشگران در این منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه شهرری موقعیت ویژه ای از نظر آثار تاریخی و اماکن متبرکه و مذهبی دارد، افزود: وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان در کنار آثار تاریخی و باستانی، شرایط متمایزی را برای منطقه ۲۰ فراهم آورده است و استفاده از ظرفیت های این شهر باعث ارتقاء فرهنگ عامه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود.

افشار به ظرفیت‌ها و فرصتهای مهم شهرری و لزوم نگاه توسعه‌ای به منطقه ۲۰ اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای همگام با فعالیت‌های نگهداشتی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همواره در برنامه های توسعه محلی این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به تهیه و تدوین کتابچه های برنامه اجرایی و برنامه توسعه محلات با همکاری و مشارکت شورایاران ادامه داد: طرح‌های توسعه محلی این منطقه در سال جاری مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، احداث و تقویت کاربری‌های خدمات محله‌ای طراحی و پیش‌بینی شده ‌است.

در این جلسه وضعیت پروژه های احداثی در سال جاری، وضعیت اعتبارات ابلاغی پروژه های توسعه محله ای و وضعیت اعتبارات و عملکرد منطقه در پروژه های توسعه محله ای سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه عضو شورای شهر به همراه شهردار، معاونان و مدیران این منطقه از محله نفرآباد و پروژه های توسعه ای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرکز واکسیانسیون کرونا بازدید کردند و در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی و برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در ضلع جنوب حرم حضور یافتند.

همچنین در راستای تکریم خانواده معظم شهدا با حضور در منزل خانواده شهید حسن صادقی از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ عضو شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش پروژه های توسعه توسعه محلی عضو شورای منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها